Regelmatig foutmeldingen

mmarkvoort

Actief lid
Dat staat aan inderdaad wel aan bij mij.
Maar heb je de Wifi verbinding nodig?
Hie ging het hele proces bij jou?
 

coppe218

Senior Member
Ik heb eerst verbonden via de kabel in verbonden met de wifi in de auto. Vervolgens de kabel losgemaakt en toen werkte het.
 

Snoete

Lid
Wanneer ik het goed heb gelezen is het inderdaad een combi van wifi en bluetooth. In mijn telefoon staat in de lijst met bestaande Wifi-netwerken ook de Wifi-verbinding van de auto. Heb wel de indruk dat Android Auto Wireless duidelijk meer batterij vraagt, maar dat kan inbeelding zijn.
 

hemi24

Forumguru
Ik hoop tegen die tijd wel ergens te kunnen zien wat de meest recente versie is.

Er moet wel iets heel schokkends mee aan de hand zijn, wil een dealer een auto die 2 weken ervoor van de productieband is gerold een update (kunnen) geven bij de aflevering..!
 

Monteurtje

Forumguru
Net de auto weer opgehaald. Beetje teleurstellend wel want hij is wel geüpdatet, maar alleen maar van 1664 naar 1668.
Ik had de foto van @coppe218 nog wel nagestuurd maar helaas.

Tot nu toe verbond de Bluetooth wel netjes, maar helaas zo geen Wireless Android Auto dus.
Ze hadden ook nog een terugroepactie uitgevoerd. De WPA 97EQ. Verder staat er niet bij wat dat inhoud. Is dat nog ergens terug te vinden?

Actie 97EQ is de meeste recente actie. Maar is onderverdeeld in 12 criteriums. Van die 12 kunnen er 3 of 5 of zelfs meer uitgevoerd moeten worden. Dat is verschillend per auto. Van die 12 zijn er 11 een update van MIB tot Airbag en van remelektronica tot KESSY. En boutje van koplampunit vastdraaien
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

mmarkvoort

Actief lid
Net weer even geprobeerd om na de update Wireless AA werkend te krijgen. Maar helaas.

Op USB werkt het prima. Wanneer ik daarna verbinding maak met Wifi en de kabel loshaal stopt het met werken.

Daarnaast merk ik dat wanneer ik via Wifi verbonden ben ik geen internet heb. Systeem zegt inloggen bij wifi. Maar ik wil daar geen abonnement voor nemen want ik heb onbeperkt data. Hoe gaat dat bij anderen? Blijft mobiele data dan wel werken,
 

Snoete

Lid
Voor zover ik weet wordt er bij Android Auto Wireless automatisch via de Wifi-direct van de auto verbinding gemaakt met de telefoon omdat al die data teveel is voor bluetooth. Denk daarbij aan het verzenden van data naar MIB3 voor Google maps, Waze of Spotify. Naast die wifi verbinding met de auto kan je nog steeds een data of internet verbinding maken met de telefoon. Hoe krijg je anders die kaarten van Googlemaps of een playlist van Spotify binnen? Ik weet niet zeker of de Bluetooth verbinding bij Android Auto Wireless dan nog voor het geluid wordt gebruikt of dat dit ook via Wifi-direct gaat.
 

mmarkvoort

Actief lid
Nou dat laatste is dus mijn punt. Zodra ik een Wifi verbinding maak met de auto (wifi als hotspot staat dan aan) kan ik het internet niet meer op. Mobiele data worst dan niet meer gebruikt.
 

Snoete

Lid
Je moet niet zelf een wifi- of hotspot verbinding gaan maken! Dat gebeurd automatisch wanneer MIB3 herkent dat jou telefoon daarvoor geschikt is. Op dat moment heb je een Wifi-Direct verbinding:

Wifi Direct is een directe draadloze verbinding tussen twee (of meerdere) apparaten. Het maakt gebruik van de wifitechnologie, maar laat apparaten toe om rechtstreeks met elkaar te verbinden, zonder tussenkomst van een draadloze (modem)router. Het is vergelijkbaar met bluetooth, maar werkt dankzij wifi op grotere afstanden en is sneller.
 

mmarkvoort

Actief lid
Kijk daar kan ik wat mee. Helder! Het feit dat ie dat bij mij niet doet zegt dus dat mijn software er nog niet geschikt voor is.
Toch maar eens weer een berichtje naar de dealer doen van de week.
 

coppe218

Senior Member
Bij mij worden de instellingen zoals thuis en werkadres niet onthouden. Ook andere aanpassingen zoals uitschakelen van de navigatiemeldingen worden niet onthouden. Meer mensen met deze klachten?
 

Snoete

Lid
Ja bij mij werkt dat wel, net nog een keer getest (en ik heb dezelfde hardware- en software-stand als jij):

- Heb wel na elke wijziging voor Hoofdgebruiker en Gast de instellingen gesynchroniseerd,
door via het gebruikersscherm op synchroniseren te drukken.
- Bij jou staan onder "Instellingen gebruiker" en "Privésfeer en diensten" alle opties groen aangevinkt?

Wanneer ik overschakel van hoofdgebruiker naar gast en weer terug naar hoofdgebruiker worden alle instellingen meegenomen inclusief de uitgeschakelde navigatiemeldingen en thuis- en werkadres. Ook de muziek vanaf de USB-stick speelt na het inschakelen van het contact weer verder waar die gebleven was.
 
Laatst bewerkt:

coppe218

Senior Member
Helaas ondanks dat de hoofdgebruiker wordt gepakt en tussentijds gesynchroniseerd wordt inclusief correcte weergave van de vc instellingen onthoud hij de navigatie stellingen niet.
 

Sleegemi

Nieuw lid
Er moet wel iets heel schokkends mee aan de hand zijn, wil een dealer een auto die 2 weken ervoor van de productieband is gerold een update (kunnen) geven bij de aflevering..!

Ik haalde mijn splinter nieuwe Skoda Fabia Combi met Amundsen 6 december 2020 op bij de garage. De kaarten zijn nog van oktober 2016
 

Bijlagen

  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    97,6 KB · Weergaven: 29

hemi24

Forumguru
@Sleegemi : ik zie toch echt staan ECE AS 2020...

Weliswaar niet de laatste versie, maar niet zo dramatisch als jij wil doen voorkomen!
 
Bovenaan Onderaan