Rapid Spaceback 1.2 TSI Elegance Businessline Pro

Wat een pracht van 'n wagen. De Rapid Spaceback zal, gezien de lijnen, er over een aantal jaren nog steeds mooi uitzien. Betreft Candy White?

Goede keuze
 

Ruud59

Nieuw lid
mooie auto!! goede keuze dat wit met zwart.
veel plezier en veilige km
ik ben inmiddels in afwachting van een race blue SB.
 

paultie

Forumguru
Overigens nog even gezocht op internet hoe die voet steun word bevestigd.
Vanaf post 15 op de onderstaande link wordt het uitgelegd.
Het zijn eigenlijk een soort spijkers die je in het tapijt haakt. Eigenlijk zoals ze ook een trap in je huis bekleden. Dan gaan er ook spijker strips op de trap treden en het tapijt worden er aan vast gehaakt / spijkers omgebogen.
http://www.briskoda.net/forums/topic/278657-12-tsi-105-hp-elegance-from-greece/

Op zich vrij solide bevestiging.

Ik zal, als ik het niet vergeet, foto's posten tijdens de install als ik de spullen binnen heb.
 

Ruud59

Nieuw lid
rapid spaceback ambition businessline pro.
er hoefde alleen nog maar een middenarmsteun en een trekhaak aan
 

paultie

Forumguru
Installatie van de instaplijsten, voetsteun en GTI pendalen gedaan. Zal even een nieuwe topic starten met daarin een how to en nog wat tips and tricks.
 

paultie

Forumguru
anders ik wel. ;) Dat verlagen daar zit ik wel enorm over na te denken..... Maar nu de centen nog.....
De prijs van het stralen en drie lagen poedercoaten viel me ook niet tegen. 200EUR voor alle vier de velgen maar het telt wel weer op. ;)

Iemand nog tips om de velgen lang mooi te houden door bijvoorbeeld een wax aan te brengen (als dit uberhaupt kan) Zal ook eens op het forum zoeken nog.
 
7 december 2013 kunnen we onze Rapid Spaceback Elegance Business Pro 1.2 TSI bij de garage ophalen. We hebben gekozen voor de kleur Racing Blue wat heel goed staat bij deze sportieve auto. Persoonlijk vindt ik dit een complete auto voor een gunstig prijssegment. Ik zal blij zijn als het volgende week zaterdag is.:tegek:
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
beschermen heeft weinig zin bij matte velgen want meen dat daar geen blanke lak opzit en is het geen egaal oppervlak ( shoot me iff i'm wrong). Daarnaast verlagen kost niet al te veel en geeft net die mooiere look en bijkomstigheid betere wegligging.
 

paultie

Forumguru
Als ik het oppervlak met de hand voel en dat vergelijk met bijvoorbeeld mijn hoogglans zwarte boxen voel ik niet heel veel verschil. Het is natuurlijk de blanke laklaag die voor de glans zorgt in zo'n geval bij hoogglans lakken.

Als ik er een velgen wax op zet dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat het gaat glimmen.
Echter zoek ik wel een bescherming waarbij het remstof niet plakt op de velgen.
ideas anyone?
 

Ruud59

Nieuw lid
die velgen zullen zeker goed staan! nog even geduld tot het voorjaar.
ik heb de mijne inmiddels ook in de garage staan! weekendje weg geweest met twee fietsen op de trekhaak. rijdt geweldig, niet echt zuinig met de fietsen erop maar ok. zit een stevger stoel in als in de Fab GL
 

paultie

Forumguru
De ervaringen na 2200KM. (al heeft de vrouw de meeste Km gemaakt ;) )
Een heerlijk pittige auto en dat voor een 1.2 TSI met 85 pk's. Komt waarschijnlijk ook door de 5 bak die eronder ligt.

Het start / stop systeem werkt erg mooi. Ook als je per ongeluk de auto laat afslaan, start de motor opnieuw na het intrappen van de koppeling.
Ik ben aardig verwend in de superb II dus was al aardig gewend aan een hoop features.
Wat ik bijvoorbeeld mis is het aanzetten van de anti-carjacking function in de maxidot. Daar waar het volgens mij aangezet moet kunnen worden via VCDS.

Uiteraard zijn er ook wat aandachtspunten die ik afgelopen week bij de 1500km (2100km) beurt heb aangegeven:

- De navigatie is oud wat mij betreft (amundsen+) niet zo gek na een jaar zonder updates. De dealer vermoed dat in januari er een update komt en heeft aangeboden deze gratis te updaten. (de vrouw kan anders bij ons in het dorp de weg niet vinden ;) )

- Het onderstel is erg wind gevoelig. Heb nu 15" staal op winterbanden eronder (185/60r15) met wel een hoge gewichts klasse waardoor de wangen wat stijver zouden moeten zijn. De dealer heeft gekeken en niets geks kunnen constateren. Dus dit wordt verlagen met progressieve eibach veren.

- Bij het doorschakelen naar de volgende versnelling valt naturlijk het toerental terug. Wanneer het toeren bereik tussen de 1800 en 2000 toeren valt is er een behoorlijk turbo gat te voelen. Omdat de 1.2tsi geen compressor heeft is het (voor mij in ieder geval) wel merkbaar. Mijn vrouw heeft er minder last van. Oplossing kan zijn om de auto te tunen.

- De kap om het stuurhuis zat aan een kant een beetje los. Die hebben ze netjes weer vastgezet.

Verder een hele leuke ruime aangeklede confortabele auto.

Punten die nog verandert gaan worden aan deze auto (als de financien het verder toelaten)
- Uiteraard de mat zwarte velgen monteren in de zomer.
- verlagen met eibach veren
- toch kijken of de achter spoiler helemaal gewrapped kan worden.
- wat kleine veranderingen via VCDS aanbrengen

tot zo ver.....
 

Rapid

Actief lid
Dan ook maar mijn ervaringen. Auto is volgende week 3 maanden oud. Staat nu ruim 11.000 km op de teller. Schiet lekker op.:) Verbruik is zeer aangenaam. Rij vaak lange stukken. Als ik kruis met 100km/u geeft de verbruiksmeter 20km per liter aan. Niet slecht. Totaal gemiddelde rond de 1 op 18. De Dynamic stoelen zitten perfect. De winterbanden, 185/60/15, Continental TS 850, geven weinig of geen extra geluid.Climatronic doet goed wat het moet doen. De navigatie, Amundsen, heeft eigenlijk wel een update nodig, maar niet echt hinderlijk.
Alleen als het koud is komt er links voor een bonk bij grote oneffenheden. Volgens de garage de stabilisatorstang, hier wordt eerdaags naar gekeken.Waarschijnlijk koud rubber wat de extra stroef is en de boink geeft.
Ben zeer tevreden over de auto, zowel voor comfort, handelbaarheid en verbruik. Ruimte is enorm in de auto.

Frank
 

michelover

Forumguru
Heren Rapid rijders, ik ben op zoek naar wat voor model lampjes er in het interieur zitten. Dus in de deuren, handschoenenvak e.d. Mijn vader krijgt binnenkort zijn Rapid Spaceback en wil net als in zijn Fabia II, de binnenverlichting geheel met LED uitwisselen. Nu kan ik in de handleiding welke op Skoda-auto.com staat geen model van de lampjes vinden (W5W etc.) Kunnen jullie mij vertellen welk model lampjes er in de auto zitten?
 

Joske

Forumguru
Front

front DRL H15

front side markers T10 W5W

turn light (signal light) BAU15S PY21W (offset pins)

Front low beam H7

Front high beam H15 (integrated with DRL function which is 15W. High beam is 55W)



Rear

turn light (signal light) BAU15S PY21W (offset pins)

Rear light/break P21/4W (P21/5W can be modified to fit)

Rear reversing P21W



Rear plate

T10 W5W



Interior dome lights

T10 W5W



Trunk light

T10 W5W


gevonden op briskoda.net trouwens ;)
http://www.briskoda.net/forums/topic/280715-skoda-rapid-bulb-types/
 
Bovenaan Onderaan