Rapid Spaceback 1.2 TSI Elegance Businessline Pro

paultie

Forumguru
Vandaag was het dan zover de Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Elegance Businessline Pro candy white stond klaar bij de dealer.
Het dak is door de dealer mat zwart ge wrapped en de totale auto in een wayoyl laag gezet met 2 jaar garantie (alle vooroordelen over waxoyl daargelaten. Ik ga wel even zien hoe het blijft 'plakken')

De auto is zonder type aanduiding opgeleverd en heeft dus een strak kontje :bloos:

De trommel remmen achter waren af fabriek grijs en zijn door de dealer op eigen initiatief zwart gemaakt.
En dat is een uitstekend besluit geweest!:thumbsup::thumbsup::thumbsup:Dit pas veel beter bij het uiterlijk van de auto.

De standaard lampen zijn vervangen voor Philips Blue Vision lampen.

De 85PK motor valt na de eerste 25 KM absoluut niet tegen. Voldoende kracht om mee te komen in het verkeer met de 160nm die in het vooronder ligt. Een pittig ding.
Ondanks al het 'plastic' is de afwerking uitstekend!

Het enige wat me tegen stond is dat bij de pendalen links naast het koppelings pendaal er geen tree plankje aanwezig is maar gewoon stof. Ik heb toch de dealer verzocht om te kijken naar een oplossing.
Vanwege de greentech motor (start-stop) verwacht ik (dat mijn vrouw) vaker het linker voetje op de rust positie te hebben. Aangezien ik deze auto toch wel voor aardig wat KM heb gekocht en ik toch wel zuinig om wil springen met onze eerste nieuwe auto. Is dat iets waar ze wat mij betreft wel een oplossing voor mogen verzinnen.

Morgen gaan de nieuwe winterbanden op staal onder het ijzeren ros. De lichtmetalen velgen gaan dan direct door naar de poedercoater voor een mat zwart bad. Zodat de spaceback echt 'af' is.

Vanwege het slechte weer niet heel veel foto's. Er zullen er nog wel wat meer volgen binnenkort



IMG_2241.jpg IMG_2242.jpg IMG_2243.jpg IMG_2240.jpg
 

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd! Mooie auto hoor! Straks met de gepoedercoate velgen helemaal, 1 puntje van kritiek heb ik op het achteraanzicht van de spoiler, die had ik mee laten wrappen als ik jou was, maar dat is persoonlijk. Heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst!
 

paultie

Forumguru
Gefeliciteerd! Mooie auto hoor! Straks met de gepoedercoate velgen helemaal, 1 puntje van kritiek heb ik op het achteraanzicht van de spoiler, die had ik mee laten wrappen als ik jou was, maar dat is persoonlijk. Heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst!

Corne,
Dat wilde ik ook echter de wrapper durfde het niet aan. Precies bij de spoiler in het hoekje zit een hele scherpe rand / hoek waar wind en water vanaf het dak langs gaat. Hierdoor (is de uitleg) kan deze wrap loslaten.
Als je het in detail ziet zit er wel een kern van waarheid is. Het lijkt namelijk alsof de spoiler mee is geflenst in de achterklep waardoor er een scherpe hoek ontstaat. Ik heb geen zin om elk half jaar terug te komen om het opnieuw te wrappen.

Op zich misstaat het niet maar helemaal zwart was nog mooier geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

paultie

Forumguru
Ja ik vind het het wel jammer want het was wel mooier geweest maar het is geen losse spoiler die er even af kan om hem helemaal netjes te wrappen.

Het leuke is wel dat de dealer het zo mooi vond dat hij zijn blauwe demo wagen een hoogglans zwarte wrap heeft gegeven.:D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

hpolie

Senior Member
Gefeliciteerd met deze hele mooie auto, ziet er geweldig mooi uit, en dat jullie er maar zoveel mogelijk veilige km en met plezier er mee kunnen rijden.

Vgr,
Henk Polie
 

Kinv

Lid
Mooie auto, veel veilige kms toegewenst. Vanmorgen op internet nog naar de rijke uitrusting van deze auto zitten kijken. Prima keus.
 

paultie

Forumguru
Toch maar gelijk bij superskoda de voetsteunen besteld. Zo zonde als dat kapot gaat.
De dealer wilde er niets mee doen verder. Hoorde bij het model.

En als we dan toch aan het bestellen zijn, en om de verzendkosten te drukken, ook de Rapid sierlijsten en de overige drie pendalen voorzien van RVS meuk.

De 17 inch velgen liggen bij de spuiter (Ral9005 in matte finish)

De spaceback staat nu op 15" stalen wintersloffen.

Waar ik gister avond achter kwam is dat de kentekenplaten niet in de luxe versie zijn terwijl we dit wel bij de verkoop hadden besproken. Dus dat moet nog even gebeuren.

Verder al ongeveer 350 Km gesjeesd in de bak.
Je hoort de versnellingsbak een heel klein beetje gieren. Dit wijd ik nog aan nieuwigheid.
In zijn 5e versnelling rond de 80 oppakken duurt wel vrij lang.
Rond de 100 is er echter niets aan de hand en pakt de motor verrassend snel op.

tot zo ver....
wordt vervolgd.
 

Canon-Eye

Forumguru
Aaaaarch! wit! :nailbiting:
Nou ja, gefeliciteerd ermee. ;)
Zal niet ieder's keuze zijn...
Ik heb in een heel ver verleden door een speling van het (nood?)lot 3 witte auto's achter elkaar gehad (samen 8 jaar aaneengesloten) en daarna gezworen dat ik nóóóóit meer een witte zou nemen.
Niettemin gefeliciteerd - want: vrijheid > blijheid!!
 

hpolie

Senior Member
Tja toen ik deze Fabia 2 ging kopen stond er alleen maar een witte en aangezien ik die te wind vond vanwege de besmettelijkheid, heb ik toen toch maar voor metallic gekozen. Al vind ik hem in het wit ook wel mooi, en over kleur en modellen valt niet te twisten :maakmegek:
 

staal

Actief lid
Ik ben benieuwd naar je voetsteun en vooral hoe je die dient te bevestigen.
Ik rij nu 2 maanden met mijn Rapid maar het tapijt op die plek lijdt er wel onder. Jammer dat Skoda dat niet heeft opgelost zoals in mijn andere auto (Polo) door er een stukje nep-leer op te stikken.
 

henriz

Forumguru
@henriz jij had liever groen gezien zeker ;)
Er is een groene inderdaad (Arctic green). Zou niet mijn eerste keus zijn: Toch een toverbal/zuurstok kleurtje.
Zie mijn signature voor mijn eerste keus :)
De Pacific blue en de Corrida red staat de Rapid (en de Octavia natuurlijk) ook heel goed. :thumbsup:
Jammer dat ik er maar 1 kan bestellen. Ik had er graag een paar achter de hand gehad voor blauwe dagen en rode dagen. :D
 
Bovenaan Onderaan