Ramen automatisch sluiten

Fabia

† In Memoriam
hebt gezocht op het woord: incentive.
RESULTAAT (max 20 woorden)
in·cen·tive (de; incentives)
1 aanmoedigingspremie

Weer wat geleerd :laugh:

Okki

Forumguru
Eerst feed-back, dan levellen, en als laatste exeleren op stand-alone basis. Dan steek je met kop en schotel boven de rest uit. :koffie:

Hetzer

Forumguru
Ik ga binnenkort een afspraak maken met Lucas van het seat forum, hij is helemaal los en ervaren in het aanpassen van het VAG "spul", dmv vds-pro. Dus binnenkort gaan mijn ramen wel automatisch open en dicht dmv van de AB

JAHOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:cheer:

EdK

Forumguru
Ik ga binnenkort een afspraak maken met Lucas van het seat forum, hij is helemaal los en ervaren in het aanpassen van het VAG "spul", dmv vds-pro. Dus binnenkort gaan mijn ramen wel automatisch open en dicht dmv van de AB

JAHOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:cheer:

Dus je weet zeker dat het met de Roomster style mogelijk is ??
want ik heb het 2 weken geleden met de dealer erover gehad en deze verkondigde dat het niet mogelijk was !!
Maar het zou wel pure luxe wezen als het wel mogelijk zou zijn !!

Dus hou ons een allen gaarne op de hoogte als je wil !!

mvg,

Hetzer

Forumguru
Dus je weet zeker dat het met de Roomster style mogelijk is ??
want ik heb het 2 weken geleden met de dealer erover gehad en deze verkondigde dat het niet mogelijk was !!
Maar het zou wel pure luxe wezen als het wel mogelijk zou zijn !!

Dus hou ons een allen gaarne op de hoogte als je wil !!

mvg,

De Roomster heeft een comfortmodule, dus het moet kunnen. De dealer kan het niet en staan er ook niet altijd voor open, zij gebruiken VAG-com (VGDC) en niet VDS-PRO. Er moeten geheugenadressen gewijzigd worden in de CCM. Dit is dus geen instelling zoals die met de VAG-com of VAS aan te passen zijn. Daarom kan dit ook niet met deze software. Met een programma als VDS Pro kan dit wel. VDS Pro is een diagnoseprogramma geschikt om met een simpele OBD Kabel VAG auto's uit te lezen. Het programma werkt alleen onder DOS, en daarom is er een seriële OBD Kabel nodig, aangezien USB-poorten niet werken in DOS.

Dit programma kan - in tegenstelling tot VAG-Com - geheugenadressen lezen en aanpassen. Een bekende toepassing hiervan is het instellen van het via de afstandsbediening bedienbaar maken van de ramen.Je zet simpelgezegd de bediening van de comfortmodule via de afstandbediening aan, en daarna moet je hem "leren" wat je hem wilde laten openen danwel sluiten. (ramen, zonnedaken, achterklep etc, etc, spiegels inklappen )

Ik hou jullie op de hoogte!!

zie foto. comfort-module

bron TDI Wiki

Bijlagen

• ComfortModule_1C0.jpg
    ComfortModule_1C0.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 66

Gieliovd

Forumguru
Handig spul! En dat allemaal op een Skoda!

Lijkt me prachtig als je daarmee kunt instellen dat je alle ramen kunt laten sluiten en de spiegels kunt in laten klappen.

tlpeter

Actief lid
Ik had het ook op mijn caddy en vond het enorm handig
Zeker in de zomer
Je loopt richting auto en doe de ramen open van op afstand
De ergste hitte is er dan al uit

Toch raar dat het niet standaard ingesteld is op de fabia

Hetzer

Forumguru
de update; Zoals al aangegeven heeft de Roomster en Fabia-2 een comfort module, het zou mogelijk zijn om de ramen automatisch op en neer te laten gaan met de AB, echter er zijn geen gegevens bekend van deze modellen, dus is het niet te doen om dit aan te passen in de boordcomputer. Voor de F-1, Octi-1,Leon-1
is het wel,

Voor de F-1,Octi-1,Leon-1 is het wel mogelijk tm bouwjaar 2005, dit omdat ze tot die gebruik maakt van de zelfde comfort module als de golf-3.

voor alle overige auto's en nieuwere bouwjaren is men afhankelijk van de VS daar,
zijn ze helemaal los op dit upgraden van de boordcomputer, maar aangezien daar alleen de Golf/Jetta, de Beetle en de Passat verkocht worden zijn alleen van deze nieuwere auto's gegevens bekend.

Overigens is het wel een mooi systeem dat VAG-COM en VDS-Pro je kunt er voorderest echt veel mee instellen, de taal van je maxi/minidot kun je instellen, je kunt piepjes (bv riemen aan, lichten aan, radio aan etc) in en uit schakelen en op tijd instellen, ook kun je de informatie van je maxi/minidot aanpassen, zo heb ik ook mijn brandstof verbruik aangepast ipv het aantal liters per km naar zoals in mijn geval 1 op 16.6
Ook kun je je licht 2x laten knipperen bij het sluiten van de deuren al dat soort simpele sofware aanpassingen.

Bijlagen

• DSC00401.JPG
    DSC00401.JPG
    23,8 KB · Weergaven: 51

bing69

Actief lid
Dat is inderdaad leuk als dat kan, aan km's per liter zou ik zelf ook wel prettiger vinden. Weet je toevallig welke software versie er gebruikt werd?? Heb van de week Vag Com 3112 gedownload.
Ook heb ElsaWin gedownload, hier staan zo'n beetje alle reparatie instructies van bv de skoda t/m 2008 in.

EdK

Forumguru
Kun je dan tevens vertellen welke software en welke kabel we precies moeten hebben ??
Eventueele links zouden zeer op prijs gesteld worden !!
Want ben eens aan het google'n geweest maar zie door de google'n de kabels niet meer !!

van inkel

Forumguru
Dat is inderdaad leuk als dat kan, aan km's per liter zou ik zelf ook wel prettiger vinden. Weet je toevallig welke software versie er gebruikt werd?? Heb van de week Vag Com 3112 gedownload.
Ook heb ElsaWin gedownload, hier staan zo'n beetje alle reparatie instructies van bv de skoda t/m 2008 in.

"km per liter" i.p.v. "liter per 100 km" heb ik gewoon via de maxidot ingesteld.

Hetzer

Forumguru
Hij geberuikten de laatste versie, maar het kan met elke versie van VAG-COM dus dat moet niet uitmaken.
Hij heeft zelf een originele kabel, welke weet ik niet precies, er worden er meerdere aangeboden, je zou bijv. een com-kabel nemen als je laptop een com-poort heeft...

overige info;

VAG-COM kan bijna hetzelfde (en soms meer) dan een aantal dure tools die alleen beschikbaar zijn voor de dealer, zoals de VAS-505x series. Dit weerhield veel kleinere garages en ook eigenaren ervan om bv. diagnose uit te voeren, diesel ontstekingstijdstip te bekijken, aanpassingen te doen zoals automatische deuropening, het coderen van een vervangende ECU of sleutel en het diagnostisch monitoren van de vele sensoren. In tegenstelling tot de algemene On Board Diagnostics (OBD-II/EODB), heb je voor bovengenoemde zaken commando's nodig die alleen gebruikt worden binnen VAG-concern. Met die 'manufactorer-specific' commando's kunnen alle VAG-auto's worden gediagnostiseerd, ook die auto's (voor 1996) die niet voldoen aan de algemene OBD-II/EOBD regels.
Er zijn twee manieren om VAG-COM te gebruiken: 1) je koopt de hardware (kabel) samen met de software bij de fabrikant RossTech, of 2) je bouwt je eigen interface-hardware en gebruikt de (in functionaliteit gelimiteerde) gratis shareware versie van VAG-COM.

VAG-COM kan ook gebruikt worden bij veel auto's en kleine trucks die na 1 januari 1996 zijn gebouwd, omdat die auto's geschikt zijn voor algemene OBD-II/EOBD protocollen. Echter die OBD-II staat je dan alleen toe beperkte diagnose te doen en helaas zijn aanpassingen aan de ECU dan niet mogelijk.

Fouten uitlezen.
Als je een VAG-auto hebt dan is het geen slecht idee af en toe het geheugen eens uit te lezen op fouten, dat heet een Automatische-Scan (AutoScan). VAG-COM herkent op het ogenblik circa 10.000 foutcodes, met elk een eigen beschrijving.

Controle op functionaliteit van een aantal onderdelen.
De waarde van veel onderdelen kan (rijdend) worden uitlezen (bv. snelheid, toerental, oliedruk, olietemperatuur, turbodruk (gevraagd en geleverd), brandstof-inspuithoeveelheid, koelvloeistoftemperatuur, etc etc). Dat doe je m.b.v. het onderdeel Measuring Blocks (Meetwaarde Blokken). Die gemeten waardes kun je (rijdend) loggen, zo'n log kun je opslaan op je eigen pc. Voorbeelden: de werking van de lucht-massa-meter; het verloop van de turbodruk; de werking van de N75 (klep die de turbodruk meet en regelt); het meten van de pomptiming van diesels; controle of een diesel is getuned of niet. In vrijwel elke Module is een item 'Output Tests' aanwezig. Daarin kunnen veel van de onderdelen worden getest, die in de desbetreffende Module aanwezig zijn.

Instellingen veranderen.
De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Voorbeelden: de EGR kan (voor 85%) worden dicht gezet (tot modeljaar 2002); de portieren kunnen automatisch worden vergrendeld (anti carjack); knipperen en/of een toetertje bij het ont- en vergrendelen van je portieren; selectieve deuropening; de taal van de multi-functie-indicator is in te stellen; de service-meldingen zijn te resetten; op je mfa het weergave brandstofverbruik omzetten van liters per 100 km naar km per liter; het stationair toerental kan worden aangepast.

http://www.ross-tech.com/

nomad

Senior Member
Met een beetje mazzel komt mijn VAG-COM HEX CAN USB kabel volgende week binnen.
De kabel kost 349 dollar ex. verzenden als je hem rechtsreeks in de USA besteld. Verzendkosten en evt. douanekosten niet meegerekend.

Daarnaast werkt de kabel als vrijschakeling voor de software. Dus zonder originele kabel werkt het niet. Ook zijn er goedkope kabels in de handel, maar die ondersteunen de CAN bus in de O2 en F2 en alle andere VAG varianten niet.

Ik wil straks best wat aanpassingen maken, maar wil ook enigzins de investering terugverdienen, dus vraag een kleine vergoeding.

Klinkt goed!
Mijn F2 Sport komt midden juni, week 22 wordt ie vanaf de fabriek verscheept.

Ik heb er zeker wel interesse in, Ramen automatisch open/dicht. Een vergoeding spreekt natuur van zichzelf.

Kleine misschien domme vraag: Ik heb toch te weinig op de ab zitten om vanaf afstand de ramen te kunnen openen?

Bovenaan Onderaan