Ramen automatisch sluiten

bing69

Actief lid
Kabel is binnen. Weet je al wat je aangepast wil hebben ?

Ik wilde het verbruik van liters/100 km aangepast hebben naar liter/km's

Ben echter van de week in de garage geweest en ben wel wat bang voor de garantie geworden, zeker omdat hun het niet aan kunnen/willen passen.

nomad

Senior Member

Ben echter van de week in de garage geweest en ben wel wat bang voor de garantie geworden, zeker omdat hun het niet aan kunnen/willen passen.

Dit heeft volgens mij niets met de garantie te maken, maar meer met onwil van de dealer.
Welke dealer is het eigenlijk ?

Desperado

Forumguru

Beetje kinderachtig van die dealer.Ik zou eens bij een andere dealer aankloppen.

bing69

Actief lid
Dit heeft volgens mij niets met de garantie te maken, maar meer met onwil van de dealer.

Hun konden het niet aanpassen, en gelijk vertelden ze dat bij zelf aanpassen er mogelijk problemen met de garantie zouden kunnen komen.

bing69

Actief lid

Nomad,

wat gaat het trouwens kosten die aanpassing die ik wilde heben??

En wat voor mogelijkheden zijn er nog meer????

TL@

Forumguru
Normaal doet de dealer dit toch wel gratis voor je. Net zoals de carjack functie inschakelen. Duurt misschien 5 minuten. Als je het vraagt op het moment dat je onderhoud laat doen, mag dat geen probleem zijn. Anders van dealer veranderen want die is die van jouw niks waard.

nomad

Senior Member
Nomad,

wat gaat het trouwens kosten die aanpassing die ik wilde heben??

En wat voor mogelijkheden zijn er nog meer????

je kan carjack inschakelen (deuren automatisch op slot bij hoger dan 15 km/h) en nog veel meer. Is misschien handig om ter plekke even de controller uit te lezen voor de mogelijkheden...

De rest per PM.

bing69

Actief lid
je kan carjack inschakelen (deuren automatisch op slot bij hoger dan 15 km/h) en nog veel meer. Is misschien handig om ter plekke even de controller uit te lezen voor de mogelijkheden...

De rest per PM.

Dit heb ik al en heeft de dealer gratis (is bedoeld voor een mailtje hierboven) gedaan.
Denk dat het een beetje monteur afhankelijk is.

T4Dick

Nieuw lid
Ramen sluiten met AB sleutel

Vandaag met VDS-PRO en een oude WIN98 PC de waardes in de Comfortmodule aangepast en het WERKT.

Het betreft een skoda octavia 1 combi met 1.6 BFQ motor met el. ramen, spiegels, handm. airco, ABS enz.

De ramen zijn te sluiten en te openen door de knopjes voor sluiten en openen ingedrukt te houden op de sleutel.

Als je win98 afluit dan kun je de optie "opstarten in DOS" kiezen. Dit is een echte DOS versie en werkt dan ook met VDS-PRO en een seriele interface op COM1 (interface van www.obdtools.nl de 409.1 com versie.

heb de comfortmodule ?C0959799B, het vraagteken kon ik niet aflezen.
De waardes in de tabel met hetzelfde nr. (Passat) klopten niet maar ik heb als eerste de waarden voor een Golf 1J 3 deurs 2003 geprobeerd omdat de oude waardes in de genoemde velden overeenkwamen.

De oude waarden wel noteren en bewaren uiteraard dan kun je nog terug.

Adres 04361 10 66
Adres 04362 10 66
Adres 04361 10 66

Dit zijn dus achtereenvolgens het adres, oude waarde, nieuwe waarde.

Succes gewenst, uitproberen op eigen risico natuurlijk

eddyboer

Nieuw lid
Maar zoals de vraag ook blijft!

Is het ook mogelijk bij een fabia2 met deze software VDS-PRO en een seriele interface op COM1?
Of zit hier de can-bus niet in de weg?

T4Dick

Nieuw lid
Maar zoals de vraag ook blijft!

Is het ook mogelijk bij een fabia2 met deze software VDS-PRO en een seriele interface op COM1?
Of zit hier de can-bus niet in de weg?

Wat voor type motor en bak heb je. Ik zou het kunnen opzoeken in de werkplaatssoftware.

Een aantal modellen kan zowel k-lijn als ook CAN diagnose hebben. Als je op de diagnose stekker kijkt dan is bovenzijde van L naar R 1 t/m 8 en de onderzijde 9 t/m 16.

CAN zit op pennetje 6 en 14 de k-lijn zit op 7. Als er dus een draad op 7 zit heb je voor een aantal stuurapparaten de k-lijn er op zitten.

KAN zijn dat het werkt, kwestie van proberen denk ik.
Mocht het communiceren gaan lukken dan is het nog steeds de vraag welke geheugenplaatsen verandert moeten worden, lastig dus en in ieder geval veel zoekwerk.

Eerdaags willen wij de F2 combi bestellen,echter wat ik mij afvraag is.
Is het mogelijk met de afstandsbediening de ramen automatisch te sluiten wanneer je de auto op slot doet?
Wij zitten te denken aan ook elektrische ramen achter(wil mijn vrouw)en een af fabriek alarm.
In de Accesoires folder van de F2 staat bij het alarm dat het een klasse 2 of 3 is.
Helaas kon de dealer er op het moment nog weinig over vertellen.

quote]

Even een oude koe van sloot,

Ben bezig geweest met de VAS 5051, om te trachten de portierramen te laten sluiten bij het bedienen van de A.B. (knop openen/sluiten vasthouden al la O2)

Het is niet gelukt in de VW computer zit geen progamma om dit te doen slagen, een VAG-COM ??? ik heb er geen verstand van.
Mijns inziens gaat het nooit lukken puur om het feit dat de comfortmodule, centraal electrische kast e.d. via can-bus communiceren en de raambediening via lin-bus en daardoor eenvoudig gezegd niet met elkaar kunnen "praten".

Lukt het iemand anders wel??? deel het a.u.b.

Ronnie

Forumguru
TopSport;102139 Lukt het iemand anders wel??? deel het a.u.b.[/quote zei:
Misschien heb je hier wat aan?
VDS/pro draait op mijn laptop onder DOS, via serieele poort op OBD stekker.

Sorry, ik heb geprobeert een PDF File toe te voegen, maar op een of andere manier lukt het niet...Waarschijnlijk te groot (80 KB)

eddyboer

Nieuw lid
Eerdaags willen wij de F2 combi bestellen,echter wat ik mij afvraag is.
Is het mogelijk met de afstandsbediening de ramen automatisch te sluiten wanneer je de auto op slot doet?
Wij zitten te denken aan ook elektrische ramen achter(wil mijn vrouw)en een af fabriek alarm.
In de Accesoires folder van de F2 staat bij het alarm dat het een klasse 2 of 3 is.
Helaas kon de dealer er op het moment nog weinig over vertellen.

quote]

Even een oude koe van sloot,

Ben bezig geweest met de VAS 5051, om te trachten de portierramen te laten sluiten bij het bedienen van de A.B. (knop openen/sluiten vasthouden al la O2)

Het is niet gelukt in de VW computer zit geen progamma om dit te doen slagen, een VAG-COM ??? ik heb er geen verstand van.
Mijns inziens gaat het nooit lukken puur om het feit dat de comfortmodule, centraal electrische kast e.d. via can-bus communiceren en de raambediening via lin-bus en daardoor eenvoudig gezegd niet met elkaar kunnen "praten".

Lukt het iemand anders wel??? deel het a.u.b.

Nou als een monteur het van skoda zelf ook niet weet .
Zal het voor ons ook moeilijk zijn .:407:

Maar wie weet komt er nog iemand met de oplossing.

Michel

Forumguru
Gisteren kwam ik er achter dat de interne computer van de Octavia II FL soms wel redelijk onlogisch lijkt te zijn opgezet.

Gisteravond was ik onaangenaam verrast dat mijn auto tijdens een visite het plan had opgevat om spontaan alle vier de zijramen open te zetten. Geen lolletje als je bedenkt dat het een paar graden vroor. Resultaat: de vier zijramen waren schoon, maar zowel voor- als achterruit waren van buiten én van binnen bevroren.....
Ik weet niet hoe het is gekomen, wellicht dat de sleutel toch enigszins klem heeft gezeten in mijn broekzak en spontaan de deuren en ramen heeft geopend. De auto stond namelijk niet zover van het huis vandaan dat ik bezocht.

Thuisgekomen heb ik voor de zekerheid maar het automatisch open- en dichtdoen van de ramen uitgeschakeld via de Maxi-Dot. Dit heeft dan vervolgens weer als onlogisch gevolg dat je de spiegels niet meer via de afstandsbediening kan in laten klappen.

Ook zo onlogisch: als je in de O2 FL de verlichting permanent aanzet, werkt Coming home/leaving home niet meer. Blijkbaar zet je daarmee permanent de lichtsensor uit, maar ik meen op dit forum te hebben gelezen dat het bij de eerste generatie van de O2 wel altijd blijft werken.....

Vdub

Actief lid
ik weet dat het niet altijd logisch is.. ik heb vorige week bij een Passat R36 ook de coming home moeten aanpassen nadat er org. S6 led dagrijlichten ingebouwd zijn. Het was even stoeien met vagcom/vcds welke opties er aan moesten staan maar het werkt nu weer naar wens van de klant..

Porettuhcs

Senior Member
als je in de O2 FL de verlichting permanent aanzet, werkt Coming home/leaving home niet meer. Blijkbaar zet je daarmee permanent de lichtsensor uit, maar ik meen op dit forum te hebben gelezen dat het bij de eerste generatie van de O2 wel altijd blijft werken.....

Heb ik toch echt geen "last" van... ik heb mijn verlichting altijd aan staan en mijn coming- leavinghome werkt gewoon...

Hetzer

Forumguru
Even update,
Met de Fabia-2 Facelift kun je tegenwoordig nu ook standaard je ramen open en dicht doen met de afstandsbediening!!!!!

eindelijk daar heb ik lang opgewacht:smirk:

hemi24

Forumguru
Heb ik toch echt geen "last" van... ik heb mijn verlichting altijd aan staan en mijn coming- leavinghome werkt gewoon...

Dat is ook precies wat Michel schrijft: bij de pre-FL ging de coming- en leavinghome altijd, ongeacht de stand van de lichtschakelaar...

Bovenaan Onderaan