Ramen automatisch sluiten

Hetzer

Forumguru
Nog even nagezocht,

Het schijnt alleen bij VAG auto's te kunnen met een zgn comfortmodule.
Echter veel dealers weten hier niet van of kunnen en of willen het niet aanpassen
Er moeten schijnbaar geheugenadressen gewijzigd worden in de CCM. Dit is dus geen instelling zoals die met de VAG-COM of VAS aan te passen zijn. Daarom kan dit ook niet met die software, met een programma als VDS-PRO genaamt kan dit blijkbaar wel.
Er zijn ook een tal van draadjes over dit onderwerp op seat-online.nl en tdiclub.nl , ook over het in klappen van de spiegels, wat ook kan op sommige Seat en VW modellen

maar het kan dus wel, je moet alleen een comfortmodule hebben, ik weet alleen niet welke auto die hebben, een Fabia-1 niet!!, maar de Fabia-2 en Roomster wel????, misschien dat er hier op het een forum een WIZ KID is die er meer vertsand van heeft

http://wiki.tdiclub.nl/VdsPro

http://www.seat-online.nl/index.php?PHPSESSID=04deaeba1781ad3f93761e6a83a2f8e2&topic=32125.0

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=161339

en een oud forum draadje

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=12
 
Super.. grote kans dus dat het bij de nieuwste modellen wel kan.
Alleen zijn er dealers die met VDS_pro werken?
Of gebruikt iedereen het standaard programma.
 
de ramen kunnen indien ze electrisch aangedreven zijn bij het sluiten van de wagen omhoog
sleutel in het sleutelgat steken en een kwartdraai naar rechts
 

Fabia

† In Memoriam
de ramen kunnen indien ze electrisch aangedreven zijn bij het sluiten van de wagen omhoog
sleutel in het sleutelgat steken en een kwartdraai naar rechts

Dat weten we, dat kan ook bij de F1. Maar vandaar ook de discussie of het mogelijk is dit te combineren met de AB.
 

Gieliovd

Forumguru
Misschien klets ik wel als ik een kip zonder kop gezien ik het hele topic niet heb gelezen, maar ik heb ergens gelezen een tijdje terug dat je dus zoals hier staat je sleutel een slag kunt draaien en daar vast kunt houden om je ramen te laten sluiten.

Maar daarnaast las ik ook dat als je de knop SLUITEN lang ingedrukt zou houden, de ramen ook zouden sluiten! En dat zou er standaard op zitten als de sleutelmethode ook werkt.
 

Fabia

† In Memoriam
Maar daarnaast las ik ook dat als je de knop SLUITEN lang ingedrukt zou houden, de ramen ook zouden sluiten! En dat zou er standaard op zitten als de sleutelmethode ook werkt.

Dat heb ik ook ergens gelezen alleen werkt dat volgens mij niet.
 

Hetzer

Forumguru
Misschien klets ik wel als ik een kip zonder kop gezien ik het hele topic niet heb gelezen, maar ik heb ergens gelezen een tijdje terug dat je dus zoals hier staat je sleutel een slag kunt draaien en daar vast kunt houden om je ramen te laten sluiten.

Maar daarnaast las ik ook dat als je de knop SLUITEN lang ingedrukt zou houden, de ramen ook zouden sluiten! En dat zou er standaard op zitten als de sleutelmethode ook werkt.

dat werkt dus niet, het KAN alleen werken bij auto's met een zgn comfortmodule en dan ook na de nodige modificaties .......

zoals hierboven reeds door mee beschreven ;

Het schijnt alleen bij VAG auto's te kunnen met een zgn comfortmodule.
Echter veel dealers weten hier niet van of kunnen en of willen het niet aanpassen
Er moeten schijnbaar geheugenadressen gewijzigd worden in de CCM. Dit is dus geen instelling zoals die met de VAG-COM of VAS aan te passen zijn. Daarom kan dit ook niet met die software, met een programma als VDS-PRO genaamt kan dit blijkbaar wel.
 
Mijn vorige auto is hierdoor bijna helemaal leegeroofd

Ik zet het alarm erop.

Ramen+dak sluit, ik loop weg maar door een storing gaat mijn raam omhoog en daarna 20cm weer open.

Vorige auto was een bmw met glazendak.
Dan vind ik het wel prettig maar de ramen tja ik check ze liever even zelf.
 

Ron467

Actief lid
de ramen kunnen indien ze electrisch aangedreven zijn bij het sluiten van de wagen omhoog
sleutel in het sleutelgat steken en een kwartdraai naar rechts
En als je je dakje bent vergeten dicht te doen, gaat hij op die manier ook dicht.
De afstandbediening werkt inderdaad niet.
 

Vdub

Actief lid
wij gebruiken op de Passatclub ook het programma VDS-pro om de ramen open/dicht functie te activeren via de AB.

Dit werkt alleen goed met een seriele kabel omdat het een dos programma betreft.

Ik ga ervanuit dat alle moderne skoda's, dus ook de fabia I een comfortsysteem heeft, en dat heeft ie nmw ivm de in te stellen anti-carjack en is het dus ook om te programmeren.

De dealer hoef je niet veel van te verwachten van die willen het niet kunnen.
 

914

Nieuw lid
Ramen dicht via AB

Bij mijn Passat B6 (Highline 12/2005) gaan de geopende ramen allemaal dicht zolang je op de AB het "afsluiten"-symbool ingedrukt houdt. Als je stopt met indrukken voordat de ramen geheel gesloten zijn, krijg je een harde waarschuwingstoon te horen. Dan kun je verder gaan met "afsluiten" indrukken en gaan de ramen verder dicht totdat de alarmlichten aangeven dat het veilig is. Ik meen dat dat bij mijn vorige Passat (Comfortline 2001) ook al zo was. Niks sleutel naar rechts. Dat was bij VW hééél vroeger en misschien nog onlangs in de -standaard- Polo met elektrische ramen zonder AB. Bij de Fabia II Sport zal ik dat vanavond nog even onderzoeken.
 

Vdub

Actief lid
Bij de B6 is het idd standaard aan, bij de B5 en de B5.5 (3B en 3BG) staat het standaard uit. Bij de B6 is vanwege de Can-bus nog veel meer leuks in te stellen zoals het regenschliessen, de regensensor registreert water en sluit automatisch alle ramen incl open dak.
 

914

Nieuw lid
Bij mijn Passat B6 (Highline 12/2005) gaan de geopende ramen allemaal dicht zolang je op de AB het "afsluiten"-symbool ingedrukt houdt. Als je stopt met indrukken voordat de ramen geheel gesloten zijn, krijg je een harde waarschuwingstoon te horen. Dan kun je verder gaan met "afsluiten" indrukken en gaan de ramen verder dicht totdat de alarmlichten aangeven dat het veilig is. Ik meen dat dat bij mijn vorige Passat (Comfortline 2001) ook al zo was. Niks sleutel naar rechts. Dat was bij VW hééél vroeger en misschien nog onlangs in de -standaard- Polo met elektrische ramen zonder AB. Bij de Fabia II Sport zal ik dat vanavond nog even onderzoeken.
Bij de Fabia II Sport werkt het niet via de AB, maar wel als je de sleutel enige tijd naar rechts houdt. Kennelijk geen Comfortmodule, zoals op de Passat.
 

Vdub

Actief lid
ik zal het eerdaags eens op de Fabia II sport van mn pa nakijken of ik het op eenzelfde manier als bij de Passat aan kan zetten.
 

Hetzer

Forumguru
ik zal het eerdaags eens op de Fabia II sport van mn pa nakijken of ik het op eenzelfde manier als bij de Passat aan kan zetten.

Ik ben benieuwt, als er een comfort-module aanwezig is op de F-2/Roomster dan is het dus haalbaar!!!!!!!!!!!!!!!!!


http://wiki.tdiclub.nl/VdsPro

http://www.seat-online.nl/index.php?PHPSESSID=04deaeba1781ad3f93761e6a83a2f8e2&topic=32125.0

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=161339

en een oud forum draadje

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=12
 

Okki

Forumguru
Onbegrijpelijk dat dit met een O2 wel kan, maar met een F2 of Roomster niet. Is toch weer vreemd beleid van VAG.

Jullie zouden eens moeten informeren of dit bij Duitse of Belgische versies wel kan.

Zo ook kan je in Nederland geen "bliepje" laten horen als de auto met de AB op slot gaat, in sommige andere landen kan dit weer wel.
 

bat

Lid
Onbegrijpelijk dat dit met een O2 wel kan, maar met een F2 of Roomster niet. Is toch weer vreemd beleid van VAG.
Tsja, de Octavia staat natuurlijk wel een trapje hoger in de markt dus zo onbegrijpelijk vind ik het niet. Je kunt wel de vraag stellen of het dan niet een bijbestelbare optie moet zijn.

Heel veel merken voeren dezelfe strategie: dingen die op ene hoger model standaard of bij te bestellen zijn, zijn niet verkrijgbaar op de lagere modellen. Je moet ergens een incentive houden (los van de ruimte en de uitstraling) om mensen de stap naar een klasse hoger te laten maken.
 
Bovenaan Onderaan