Radiocode

Topic in 'Fabia II' gestart door petalouda, 28-11-2020.

1. JeSko

JeSko Forumguru

Wel lief blijven voor elkaar e jongens :bloemen:

Waarom staat de code trouwens niet langer op de radio? Zodat dieven er niets mee kunnen?

2. Arnout84

Arnout84 Senior Member

Dealers doen enorm moeilijk om codes, en waarom zouden ze een code geven als de radio werkt? Als ie erin heeft gezeten hoef je nooit meer de code in te geven namelijk.

3. JeSko

JeSko Forumguru

Omdat klant x zijn oude radio wilt verkopen? Of moet je die niet langer ingeven als je een oude Amundsen bijvoorbeeld uit een S2 haalt en in een andere S2 stopt? Om maar een voorbeeld te geven.

En ja klantvriendelijkheid is ook nog zoiets, maar dat zijn, zeker de dealers, zachtjesaan aan het doodknuppelen.

4. VAG-man

VAG-man Forumguru

Contact gehad met de dealer. Deze dealer of misschien allemaal geven geen radiocode meer af. Teveel papieren rompslomp.
    Ze verwezen mij door naar Skodaradiocode.nl

Inmiddels code opgevraagd en die zal ik morgen ontvangen.

Echter volgens de man die ik sprak van Skoda zal de koper ondanks dat koper de code heeft de radio niet werkende krijgen. Moet dan naar Skoda-dealer om de radio aan te melden i.v.m. canbus.:pieker:

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

5. Michelv.

Michelv. Forumguru

Mooi dat ze zoveel weten bij de dealer :maakmegek::maakmegek:

6. VAG-man

VAG-man Forumguru

7. Michelv.

Michelv. Forumguru

Omdat iemand van Skoda zegt dat het niet werkt, terwijl het wel werkt, anders zouden ze bij Skodaradiocode.nl snel uit gewerkt zijn.

Het enige wat er nog wel gebeuren moet is de radio coderen, en dat kan iedereen met VCDS, OBD11, Vagpro of Odis.

8. Arnout84

Arnout84 Senior Member

Radio hoeft niet gecodeerd worden, plug and play na invoeren van de code

9. VAG-man

VAG-man Forumguru

Ik vond het ook al een raar verhaal. Was ook bijna overtuigd dat het niet klopte, maar je verwacht toch expertise van een dealer.

Blijkbaar doelde hij ook op coderen.

10. @Arnout84 Geldt dit ook voor een Columbus in een F2 Greenline? Of moet er nog in de VCDS aangepast worden?

11. Timmer

Timmer Forumguru Donateur

Coderen via vcds, obd11,... is nodig als;

de radio die je gaat plaatsen uit een wagen komt die bepaalde opties heeft die de wagen waar het in moet niet heeft, of omgekeerd.
    Bvb; achteruitrijcamera. Als de oude wagen dit wel heeft, en de nieuwe niet, zal de radio nog altijd een videosignaal zoeken zodra je in achteruit schakelt.
    Idem met parkeersensoren.

De code dient enkel om de radio werkend te krijgen, ik denk dat het tegenwoordig zelfs vervangen is door 'component protection'.

TLDR; code is om te functioneren
    Vcds en co is om aanpassingen door te voeren

12. Duidelijk, @Timmer.

De Columbus wordt de vervanger van de Swing. In de andere auto zit PDC, GPS en dat heeft de Fabia niet. PDC zal er niet op komen, maar ik wil er wel een GPS inzetten voor de navigatie.
    Zodra alles er is, zal ik op zoek gaan naar een VCDS-hulppunt in de buurt van Tilburg ;)

Timmer vindt dit leuk.
  13. Timmer

Timmer Forumguru Donateur

Ik kan je wel helpen, maar ik zit meer richting Mechelen ipv Tilburg :)

kortekaas76 vindt dit leuk.
  14. EdK

EdK Forumguru

Tsja dat word dus een @Antera bezoek ( buurt van Breda ) :koffie:

kortekaas76 vindt dit leuk.
  15. @EdK Daar dacht ik ook meteen aan. Zal @Antera binnenkort een bericht sturen, maar eerst zorgen dat ik alle materialen binnen heb.

EdK vindt dit leuk.

Deel deze pagina