Radiocode

is het zo dat je een radiocode nodig hebt als de accu spanning en of wisseling eraf gaat gaat om de dance radio fabiaII 2009 , radiocode heb ik helaas niet ontvangen bij overname, wordt gezegd door daler de ene keer wel code nodig andere keer niet, soms onthoud de radio de code, moet ik de radio uitbouwen om achter de serienummer te komen van de radio en hoe doe ik dat ? en hoe vraag je dan zo een code op.
 

JeSko

Forumguru
https://www.skodaradiocode.nl

Asjeblieft, klopt, indien de radio verwijderd geweest is of de accu ontkoppeld is geweest heb je een code nodig om de radio opnieuw op te starten, en inderdaad de gegevens van de radio op de witte sticker doorgeven via deze site en dan zou je de code moeten ontvangen.

"Om uw code op te vragen hebben wij het serienummer nodig beginnend met SKZ nodig. Het serienummer is te vinden aan de rechterzijde van de radio op de witte sticker of label."
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Zou eerst gewoon doen wat je moet doen ( accu vervangen ? )
Algemeen heb je de code niet nodig als de radio unit in zelfde wagen blijft
Zodra je hem in een andere wagen bouwt dan is de code wel nodig.

en in principe moet een dealer je ook kunnen helpen aan de code
 
jesko en bouw je de radio uit ? ( nog niet van toepassing maar wel handig o te weten ) heb je daar speciaal gereedschap voor nodig of is hier een voorbeeld van
 

Cordoba

Forumguru
Zoals EdK ook al aangeeft, is dit al geruime tijd niet meer nodig als de radio in dezelfde auto blijft zitten: de 'code' zit tegenwoordig opgeslagen in de ECU, en hoeft niet opnieuw ingetoetst te worden bij spanningsonderbreking. In de jaren 80 was dat in het algemeen nog wel zo, dat je dan weer opnieuw codes moest intoetsen.
 

EdK

Forumguru
Radio verwijderen is front rondom radio voorzichtig lostrekken met eventueel kunstof spatels of grote ijsstokjes
Dan zzie je het frame van de radio en als goed is 4 torx schroeven
deze losschroeven en je trekt de radio naar je toe
 

VAG-man

Forumguru
Ik maak even gebruik van dit topic.
In de bazaar heb ik mijn Amundsen autoradio al te koop aangeboden, maar een radiocode kan ik niet vinden.
Nu lees ik tegenstrijdige berichten om de code te krijgen. De één zegt dat je met de autoradio in de auto waarin deze af-fabriek is geleverd naar de dealer moet, zodat ze deze kunnen uitlezen. De ander zegt dat het ook via de vele aanbieders op internet kan. Wat is nou waar?
Weet ook iemand wat de kosten zijn bij de dealer?
 

VAG-man

Forumguru
Ik ben nog niet geholpen mensen.

Nu lees ik tegenstrijdige berichten om de code te krijgen. De één zegt dat je met de autoradio in de auto waarin deze af-fabriek is geleverd naar de dealer moet, zodat ze deze kunnen uitlezen. De ander zegt dat het ook via de vele aanbieders op internet kan. Wat is nou waar?
Weet ook iemand wat de kosten zijn bij de dealer?

Iemand antwoorden?
Gisteren e-mail gestuurd naar de dealer met de vraag over de kosten, maar nog geen antwoord.
 

Arnout84

Senior Member
Wil je nou gewoon een code of wil je het voor niets? De dealer gaat echt kosteloos geen code geven, als ze hem überhaupt al gaan geven
 

VAG-man

Forumguru
Nee ik wil zeker betalen. Voor niets gaat de zon op. Als het bij de dealer een tientje meer kost dan wordt aangeboden via Google dan ga ik liever naar de dealer. Dan weet ik zeker dat het goed is.
Waarom zou de dealer de code niet geven? De radio zit immers in de auto gebouwd.
 
Bovenaan Onderaan