Radiocode

JeSko

Forumguru
Wel lief blijven voor elkaar e jongens :bloemen:

Waarom staat de code trouwens niet langer op de radio? Zodat dieven er niets mee kunnen?
 

Arnout84

Senior Member
Dealers doen enorm moeilijk om codes, en waarom zouden ze een code geven als de radio werkt? Als ie erin heeft gezeten hoef je nooit meer de code in te geven namelijk.
 

JeSko

Forumguru
waarom zouden ze een code geven als de radio werkt?

Omdat klant x zijn oude radio wilt verkopen? Of moet je die niet langer ingeven als je een oude Amundsen bijvoorbeeld uit een S2 haalt en in een andere S2 stopt? Om maar een voorbeeld te geven.

En ja klantvriendelijkheid is ook nog zoiets, maar dat zijn, zeker de dealers, zachtjesaan aan het doodknuppelen.
 

VAG-man

Forumguru
Contact gehad met de dealer. Deze dealer of misschien allemaal geven geen radiocode meer af. Teveel papieren rompslomp.
Ze verwezen mij door naar Skodaradiocode.nl

Inmiddels code opgevraagd en die zal ik morgen ontvangen.

Echter volgens de man die ik sprak van Skoda zal de koper ondanks dat koper de code heeft de radio niet werkende krijgen. Moet dan naar Skoda-dealer om de radio aan te melden i.v.m. canbus.:pieker:

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
 

Michelv.

Forumguru
Omdat iemand van Skoda zegt dat het niet werkt, terwijl het wel werkt, anders zouden ze bij Skodaradiocode.nl snel uit gewerkt zijn.

Het enige wat er nog wel gebeuren moet is de radio coderen, en dat kan iedereen met VCDS, OBD11, Vagpro of Odis.
 

VAG-man

Forumguru
Ik vond het ook al een raar verhaal. Was ook bijna overtuigd dat het niet klopte, maar je verwacht toch expertise van een dealer.

Blijkbaar doelde hij ook op coderen.
 

Timmer

Donateur
Coderen via vcds, obd11,... is nodig als;

de radio die je gaat plaatsen uit een wagen komt die bepaalde opties heeft die de wagen waar het in moet niet heeft, of omgekeerd.
Bvb; achteruitrijcamera. Als de oude wagen dit wel heeft, en de nieuwe niet, zal de radio nog altijd een videosignaal zoeken zodra je in achteruit schakelt.
Idem met parkeersensoren.

De code dient enkel om de radio werkend te krijgen, ik denk dat het tegenwoordig zelfs vervangen is door 'component protection'.

TLDR; code is om te functioneren
Vcds en co is om aanpassingen door te voeren
 
Duidelijk, @Timmer.

De Columbus wordt de vervanger van de Swing. In de andere auto zit PDC, GPS en dat heeft de Fabia niet. PDC zal er niet op komen, maar ik wil er wel een GPS inzetten voor de navigatie.
Zodra alles er is, zal ik op zoek gaan naar een VCDS-hulppunt in de buurt van Tilburg ;)
 
Bovenaan Onderaan