Raar geluid bij optrekken

tpors

Lid
Afgelopen zomer is bij mij ook de koppeling vervangen (km stand 18.800).
Weliswaar was dit nog niet de gemodificeerde versie, maar ik kon niet meer wachten. Ik was het geluid beu.
Er was overigens wel wat overredingskracht nodig om de garage zover te krijgen om het onder garantie uit te voeren.
Vanaf die tijd heb ik gelukkig geen probleem meer met de koppeling. Zit nu op km 40.000
 

S.O.C.3

Actief lid
Mijn Octavia heeft in september een dag-nacht-dag bij de dealer doorgebracht. Tijdens die periode is de DSG-bak uit elkaar en na vervanging van enkele onderdelen weer in elkaar gezet. Het resultaat is dat ik vanaf die datum geen enkele keer het geluid heb gehoord. Ook niet na ritten van meer dan 1000km achter elkaar.
Conclusie: het probleem is mooi onder de garantie opgelost. En de auto rijdt weer als nieuw.:jaja:
 

Tuur71

Senior Member
Vanavond was het geluid weer terug :(. Met vrouw en twee kinderen in de auto optrekken bij een verkeerslicht op een viaduct. Nu 45,5 K Km en zo'n 11 à 12 K na het vervangen van de koppelingen.
 

Tuur71

Senior Member
@Monteurtje weet jij op welke termijn dat wel zal zijn? Ik heb nog tot oktober garantie. En het zal van de zomer met de Caravan er achter wel weer als een oude daf gaan klinken bij het optrekken bij de peage. Ik ben er echt niet gerust op. Snap ook niet waarom het probleem niet bij iedereen optreed. Mijn zwager zijn Golf 7 met dsg7 heeft het nog nooit gehoord en ik vind drie ook met merkbaar minder tot geen schokjes schakelen. Kan het daar ook mee te maken hebben?
 

tpors

Lid
Als je het probleem onoverkomelijk vind ga dan naar de garage. Er is overduidelijk iets mis met je huidige koppeling. Het is aan Skoda om dit op een goede manier op te lossen. Het feit dat zij nog steeds geen verbeterde versie hebben is natuurlijk niet het probleem van de consument.
 

Tuur71

Senior Member
@monteurje dat is inderdaad goed nieuws. Heb nog technische info over wat er anders aan die nieuwe is? Dus wat de oorzaak van het geluid is? Ik kreeg het gevoel dat het slippen was, de er niet genoeg druk op de platen stond bij wegrijden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 

tpors

Lid
Goed nieuws en bedankt voor de update.
Zoals gezegd is de koppeling bij mij al vorig jaar al vervangen.
Maar sinds kort hoor ik het geluid toch weer heel lichtjes terug komen.
 

Tuur71

Senior Member
Ja bij ook vervangen vorig jaar. En hoor het ook af en toe weer. Binnenkort de CV ophalen, ben bang dat het dan weer erger wordt. Zal in dat geval de dealer weer eens op zoeken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Heb dit geluid dus ook onlangs opgevangen. Auto heeft nog maar 7000km.
Volgende week ook eens naar de garage gaan om dit te melden.
 

Tuur71

Senior Member
Bij mij is recentelijk voor de 2e keer de koppeling vervangen omdat ik het geluid tijdens het optrekken met warme motor met Caravan tijdens de vakantie (2e jaar op rij) regelmatig hoorde. Er zou nu een aangepaste koppeling in zitten die dit geluid niet meer zou moeten maken..... in ieder geval zou het alleen een kosmetisch probleem zijn, ik hoop dat ik er nu vanaf ben. We zullen het volgend jaar met de caravan er achter ervaren of dat zo is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

S.O.C.3

Actief lid
In september 2015 is de bak open geweest en zijn er onderdelen onder de garantie vervangen. Dat was bij een kilometerstand van 40.000.
Nu een goed jaar en 30.000 km verder zonder ook nog maar een keer het geluid te hebben gehoord. Dus wittekabouter op naar de dealer.
 
Bovenaan Onderaan