Raar geluid bij optrekken

tpors

Lid
Sinds een paar dagen maakt mijn auto een raar geluid bij het optrekken.
Ik kan het niet goed plaatsen maar het lijkt op het geluid van een slippende v-snaar.
Het is goed te horen bij het wegrijden vanuit stilstand en het gebeurt alleen bij een warme motor.

Het geluidsfragment is niet heel geweldig maar het probleem is wel te horen.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn.
De auto is van januari 2015, km-stand net 10.000
Betreft 1.4 TSI-DSG.
 

Noord26

Forumguru
@Noord26 : Ben het eens met je advies, maar denk niet dat de werkplaats open zal zijn. Alleen de showroom vrees ik....

Verschilt per dealer wellicht. Onze zou eindelijk na 5 weken reparatie vrijdag klaar zijn. Maar er werd gebeld dat er toch een nieuwe kabelboom in moest en dat ze er maandag verder mee gingen.

Hier hadden ze deze week geen koopavond vanwege pasen werd er gemeld.

Misschien een normale verspreking idd dat ze even vergeten zijn dat de werkplaats maandag dicht is.

En even melden dat je zsm langs komt om een monteur er naar te laten luisteren kan nooit kwaad.
 

kansberg

Forumguru
@Noord26 : Dat laatste ben ik zeker met je eens! En men kan best even niet aan 2e paasdag gedacht hebben, dat soort dingen gebeuren mij ook weleens op het werk.
 

Antera

Donateur
Is niet de V-snaar lijkt me maar iets anders wat even moeite ermee heeft. V-snaar is warm niet snel het deel wat bijgeluiden geeft.

Idd ff de dealer opzoeken
 

Marco71

Nieuw lid
En.. wat wijzer geworden? heb heel af en toe ook een geluid... ik hoor het soms bij het overschakelen van de DSG. Heb ook een AB 1.4 met DSG.
 

Marco71

Nieuw lid
Nu pas je fimpje beluisterd - is identiek!!! Vooral na stilstaan voor bv een rotonde, en een keer met een aanhanger achter de auto!
 

tpors

Lid
Ik ben nog niets wijzer geworden. Ze hebben het geluid niet gehoord tijdens het garagebezoek.
Zelf blijf ik het wel horen, vooral bij het uit stilstand wegrijden, maar inderdaad ook bij het overschakelen van de DSG.
Ga er zeker binnenkort nog een keer mee naar de garage.
Ik heb trouwens ook last van een krakende achtervering in de auto, zal dat dan ook gelijk melden.
 

S.O.C.3

Actief lid
Ook ik ervaar met enige regelmaat het geluid van "een slippende V-snaar" als de motor warm is. Eigenlijk altijd als ik er een 1.000km achter elkaar mee gereden heb. Dit gemeld bij de garage tijdens de 30.000km beurt, maar die konden niets vinden/horen.
 

tpors

Lid
@leo442 dank je, heb ik iets om het duidelijk te maken richting garage. Ik hoor het ook heel licht bij overschakelen tussen andere versnellingen.
 

tpors

Lid
Vandaag een terugkoppeling van de garage gekregen.
Het geluidsfragment was doorgestuurd naar de fabriek en werd direct herkend.
Het blijkt een resonantie van een as in de koppeling te zijn waar meerdere auto's met DSG last van hebben.
Er wordt momenteel een nieuw type koppeling ontwikkeld waarbij dit probleem verholpen zal zijn.
Dit zal nog wel enige tijd in beslag nemen. Ik blijf het volgen.
 

Tuur71

Senior Member
Heb dit geluid ook een paar dagen geleden voor het eerst gehoord. Heb 23K op de teller. Ik dacht dat er bij de dsg7 tegenwoordig al een verbeterde koppeling in zat. Ben er niet blij mee. En ik wil er over 2 maanden de CV achter hangen.
 

frisok

Senior Member
Aha. Ik heb het ook. Dacht dat er een stuk ijzer klem zat in mijn wielkast. Resonantie in een as verheldert de zaak.
 

Klenne

Nieuw lid
Ik heb dit geluid ook gehad. Meerdere keren naar garage geweest en juist dan heeft hij het niet. Uiteindelijk ook het geluid opgenomen en aan de garage bezorgt. Ze hebben de koppelingsplaat vervangen. Daarna was het opgelost maar het geluid is stilletjes aan weer aan het terug komen. Ik zal weer eens lang moeten gaan vrees ik....... Bij mij hoor ik het als ik afdraai en vertrek.
 

Klenne

Nieuw lid
De auto is van januari 2014 en had ongeveer 30000km toen ze de koppeling hadden vervangen. Momenteel 52000km
 
Bovenaan Onderaan