Superb 3 Quartz grey metallic vs business grey

Tinto

Forumguru
Graag gedaan, ik weet dat het lastig is om te wachten. Heb de s3 als 1 van de eerste besteld en toen waren er al helemaal weinig fotos van de kleuren van zowel interieur als exterieur. Kon toen ook weinig vinden op internet, dus ik help je er graag mee. Was dus voor mij een gokje, maar wel goed uitgepakt gelukkig!
Nogmaals bedankt. Het was voor mij ook een gok. Maar wilde die gok wel aangaan omdat ik het interieur anders te donker vond/vindt
 

dian

Lid
Wederom dank, ziet er erg mooi uit. Mijn voorkeur gaat uit naar Quartz grey na alle foto's aandacht bestudeerd te hebben. Bij de dealer hadden ze een octavia staan waarvan de Quartz kleur in de buurt komt, heb ik er iig een beeld bij.
 

Cordoba

Forumguru
Afgelopen week toevallig bij de dealer bij ons in de buurt langs geweest. Daar hadden ze beide staan. De Quarz Grey is echt stukken donkerder. De Business Grey is paar tinten donkerder dan het briljant silver maar nog wel echt grijs te noemen waar het Quarz Grey al meer richting antraciet neigt. Althans zo is hoe ik het heb ervaren.

Bij die betreffende dealer hebben ze ook een wand vol met ballen in kleur hangen die je goed naast elkaar kunt houden.

Toevallig afgelopen weekend tijdens de meeting samen met Blackokkie2 de ballen van de dealer bekeken: er staat een kleurcode op, dus je kan direct zien welke kleurcode je hebt, maar op de ballen toont het wel anders dan op de auto. Vanwege de twijfel over de kleur op een gegeven moment een bal bij de auto gehouden en het bleef een twijfelgeval of dit dezelfde kleur was. Uiteindelijk de kofferklep open getrokken en op de sticker in de kofferbak gekeken naar de kleurcode, we hadden dus de verkeerde kleur bal te pakken.
 

RefleCs

Forumguru
Zolang je niet met blauwe ballen aan het spelen was is alles goed gegaan :maakmegek::tegek:

(te makkelijk ik weet het)
 

Brebelco

Actief lid
Business Grey:

eef7bdf36ba6f496f11ff8aafdb9416f.jpg


2866fd8e8b4745b876ae1dbf5f2584ed.jpg


fd46c8227ce6a75765e3dd38964705c6.jpg


3e48f24c8ec6b73e01424272149134f9.jpg


2d4d6d3b2334c9b01d0ea75126a5c806.jpg
 

dirkr

Senior Member
Ligt het aan mij of is het Bussines Grey bijna identiek aan het Platin/Platinum Grey van de S2?
Grijs met een blauwe schijn..
 

dirk27

Forumguru
Ik neem de discussie hier even op omdat ik momenteel ook zwaar aan het twijfelen ben geweest voor Business vs Quartz op de Superb. De bestelling gaat door binnen hier en een paar weken.

Mijn voorkeur is altijd gegaan voor Business Grey omdat ik een O3 heb met Quartz Grey, met de gedachte dus om iets anders te nemen. Het leek me bovendien ook een veel gemakkelijkere kleur om te onderhouden.

Nu, enkele weken geleden ben ik toch van mening veranderd. Na vele Business Grey te hebben gezien vind ik deze toch een iets te lichte tint hebben. Bovendien komen de chromen details rond de ramen, dakrails, grille en de velgen zelf er minder goed uit omdat alles ongeveer dezelfde tint heeft. De wagen oogt wat fletser invergelijking met de Business Grey.

Terug dus naar Quartz grey :D, oogt gewoon chiquer omdat het donkerder is en de chromen details er veel beter uitkomen. Qua onderhoudbaarheid: mijn huidige O3 is zeer goed te onderhouden en na 2 weken rijden in regen en wind ziet deze er best nog netjes uit!
 

Horkje

Forumguru
Goede keuze hoor @dirk27

Denk dat je sowieso niet echt een verkeerde keuze kunt maken binnen de grijstinten maar Quartz grey geeft de S3 wel echt body / wat krachtiger uitstraling.

Afhankelijk van lichtval zie je trouwens veel diversiteit in het quartz zeg maar.
 
Bovenaan Onderaan