Superb 3 Quartz grey metallic vs business grey

dian

Lid
Ik zit met een dilemma qua kleur voor de s3 combi. quartz grey metallic of business grey, kan nergens een goed vergelijk doen van deze kleuren. Zelfs niet bij de dealers. Hebben jullie nog wat foto's die dit verschil kunnen verduidelijken? Daar heb ik meer aan dan die folder plaatjes :)
 

RefleCs

Forumguru
Afgelopen week toevallig bij de dealer bij ons in de buurt langs geweest. Daar hadden ze beide staan. De Quarz Grey is echt stukken donkerder. De Business Grey is paar tinten donkerder dan het briljant silver maar nog wel echt grijs te noemen waar het Quarz Grey al meer richting antraciet neigt. Althans zo is hoe ik het heb ervaren.

Bij die betreffende dealer hebben ze ook een wand vol met ballen in kleur hangen die je goed naast elkaar kunt houden.

(By the way... we zijn hier gewend dat we ons even voorstellen in het daarvoor bedoelde onderdeel hier op het forum :) zie hier het linkje: Linkje
 

Jee13

Forumguru
Weet je kleurcode hiervan, ik heb 2 spiegelkappen liggen in 2 verschillende skoda grijstinten
 

RefleCs

Forumguru
Nee helaas niet en google levert mij ook niet direct de gewenste resultaten op. Even met de dealer bellen denk ik.
 

Jee13

Forumguru
Renaming Metal Grey Metallic => Quartz Grey Metallic F6F6
Business Grey Metallic 2C2C


(mijn spiegelkappen die ik heb liggen, Antracite grey F8J en Steel grey 2G2G)
 

RefleCs

Forumguru
Op de business grey vind ik de lijnen van de auto mooier uitkomen. Op de Quartz grey vallen die voor mijn gevoel een beetje weg.
 

Noord26

Forumguru
Jongens, gooi er eens wat kleur in! Zoals mooi rood is zeker niet lelijk op een S3. Grijs, grijs, grijs.. het is het net niet om heel eerlijk mijn mening te geven op een S3.
 

ElScorpione

Forumguru
Gelukkig heeft iedereen een andere smaak. Ik houd persoonlijk niet van rood op een auto (behalve Ferrari dan). Als ik de foto's hierboven vergelijk, zou ik toch ook voor business grey versie gaan. De auto komt niet iets meer tot zijn recht vind ik. Maar quartz grey oogt zeker ook niet misselijk.
 

RefleCs

Forumguru
Ik had het liefst een donkerblauw metalic gehad waar ook de Passat in te krijgen is.... maar ja die is er niet :( en die uni lak gaat hem ook niet worden.
 

Altos

Banned
Ben zelf ook niet van het grijs, het is niet dat ik het NIET mooi vind, maar andere kleuren doen soms de auto/lijnenspel meer recht (vind ik)
Wit vind ik ook niet mooi op zo'n grote auto trouwens.
Het was leuk geweest als die goud/gele kleur van de beurs te krijgen was al denk ik niet dat er veel mensen zijn hier in NL die deze zou durven kopen (ik wel maar geen centen)
 

ElScorpione

Forumguru
Ik heb ooit een goudgele Opel Astra gereden. Was best een aardige verschijning. Cosmo uitvoering (zwarte ramen met chromen omlijstingen en grote OPC velgen). Het grappige was dat iedereen 'oei' zei als je vertelde in wat voor kleur auto je reed, totdat ze hem in het echt zagen.
 

Noord26

Forumguru
Ik had het liefst een donkerblauw metalic gehad waar ook de Passat in te krijgen is.... maar ja die is er niet :( en die uni lak gaat hem ook niet worden.

Lava blauw is beschikbaar op de S3.

Nu moet ik toegeven dat het kleurenpallet in NL voor je S3 dramatisch is tov andere landen/importeurs. Het weerspiegelt (helaas) ook de voorkeur van de NL consument. Persoonlijk heb ik staan kwijlen bij een Corrida Red S3 met creme leder interieur in L&K uitvoering..
 

RefleCs

Forumguru
De Lava Blue kleur vind ik teveel groen bevatten. Is niet mijn ding. De enige kleuren die mij een beetje aanstaan zijn dan de 2 grijstingen (niet briliant silver) en de Magnetic Brown.
 

dian

Lid
Bedankt voor de reacties! Goed om ze zo even te kunnen vergelijken. Beide zien er goed uit. Moet wel overal die lelijke zwarte dak sierstrip of hoe dat ook heet indenken van de ambition line.
 
Bovenaan Onderaan