Superb 3 Quartz grey metallic vs business grey

braaksma

Nieuw lid
Ik kon niet kiezen tussen Ford Mondeo en een Superb, dus toen heeft uiteindelijk het kleurenpalet de doorslag gegeven.
Deep Impact Blue op een Mondeo wagon. Sorry Skoda......... geen Skoda meer voor mij. Storm Blue of iets daarop gelijkends en dan was ik nog weer vier jaar een tevreden Skoda rijder geweest. Nu gaan we vier jaar een Mondeo uitproberen.... (levertijd van de Mondeo was ook wat gunstiger........)
 

braaksma

Nieuw lid
Die vergelijkende tests snap ik dan toch niet helemaal :tegek:
Heb ervaring met VW, Skoda en nu dus Ford, maar op eerste gezicht zijn ze toch aan elkaar gewaagd. Zit in kleine dingen als: bakjes/vakjes, daarin wint Skoda met glans! De paraplu en ijskrabber in de deur/tankklep. Inderdaad uniek en handig, maar kan ik ook zonder.
Ruimte wint de Superb ook met glans, maar de Mondeo mag dan niet de grootste in zijn klasse zijn, hij is wel ruim genoeg.
Dus op punten verliest ie terecht, maar als geheel klopt de auto wel heel goed. Misschien dat ik er nog op terugkom in de komende vier jaar en toch weer naar Skoda ga, maar vooralsnog ben ik zeker niet ontevreden.
 

Tuulster

Forumguru
Ik feliciteer je uiteraard van harte met je nieuwe wagen!:cheer:En inderdaad die kleine verschillen doen het hem niet.

Maar, persoonlijk vind ik de Mondeo echt geen mooie auto (van buiten niet, maar zeker van binnen niet).
Hé gelukkig; verschillen smaken (anders zou iedereen in een Sup III rijden);)
 

Tinto

Forumguru
Dat snap ik :deuk:

Geintje........ maar het is wel een feit dat de Mondeo absoluut niet aanslaat en in vergelijkende tests er ook niet al te best uitkomt.......:pardon:
Zelf heb ik eind 2014 begin 2015 ook naar de Mondeo gekeken. Dealers hadden de prijslijst niet eens. Het heeft bijna een jaar geduurd om te beginnen met de Mondeo's te verkopen. Had voor mijn SII een focus en wilde weer een ford. Maar knapte af omdat de dealers niet konden bestellen. Mijn voormalige ford dealer heeft me gemeld dat dat hen een hoop klanten heeft gekost
 

s-line

Forumguru
Dat snap ik :deuk:

Geintje........ maar het is wel een feit dat de Mondeo absoluut niet aanslaat en in vergelijkende tests er ook niet al te best uitkomt.......:pardon:
Wel grappig dat mensen zoveel waarde hechten aan een test.
Het is ook maar net waar de desbetreffende tester zijn voorkeur naar uit gaat.
Net als auto van het jaar,dat mensen daar waarde aan hechten snap ik echt niet. Je koopt volgens mij iets omdat dat je aanstaat.
En ja niet iedereen hoeft de grootste auto te hebben.
(En ik denk dat de s3 toch nog te klein is voor velen, gezien de vele foto's al met dakkoffer!:D)
 

tritus

Senior Member
On topic. Business grey zien je heeeel erg veel quarz grey daarentegen niet. Behalve ikzelf dan. Ik zie quarz grey ieder dag....;)
 

Tuulster

Forumguru
Vind het toch ook wel een hele mooie donkere kleur! :thumbsup: :jaja: @tritus
Persoonlijk alleen geen fan van dat biege interieur, maar dat is een kwestie van smaak he....:arghh:
 

tritus

Senior Member
Nee, zijn niet geventileerd. Ik kan wel even een paar foto's voor je maken als je dat wilt. Nog iets Specifieks wat je wilt zien?
 

Tinto

Forumguru
Nee, zijn niet geventileerd. Ik kan wel even een paar foto's voor je maken als je dat wilt. Nog iets Specifieks wat je wilt zien?
Als je dat zou doen graag want het is erg moeilijk om online foto's van het beige interieur te vinden. Heb zelf beige geventileerd besteld. Zou je aub een foto van het beige dashboard gedeelte willen maken. Dat zou ik erg waarderen want op de foto's die ik zag leek het alsof het beige plastic er een beetje goedkoop uitzag. Of is dat gezichtsbegogeling?
 

tritus

Senior Member
Zo even snel wat foto's gemaakt. Zoals je ziet sneeuwt het nog niet in de Betuwe...

Ik vind het kunstof niet goedkoop aandoen. Als ik dan toch ergens commentaar op moet geven dan is het het knopje om het dashboard kastje open te doen. Mijn collega heeft een nieuwe Passat gte, ook met licht interieur (iets lichter dan de superb!) en daar zit een Chrome hendeltje in plaats van "onze" beige drukknop. Niet dat die knop stoort hoor, maar dat hendeltje is gewoon iets mooier.

Verder heb ik alleen maar complimenten gehad over de auto, de kleur en het interieur!
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 173
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 172
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 166
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 168
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 173
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 163

Tinto

Forumguru
Zo even snel wat foto's gemaakt. Zoals je ziet sneeuwt het nog niet in de Betuwe...

Ik vind het kunstof niet goedkoop aandoen. Als ik dan toch ergens commentaar op moet geven dan is het het knopje om het dashboard kastje open te doen. Mijn collega heeft een nieuwe Passat gte, ook met licht interieur (iets lichter dan de superb!) en daar zit een Chrome hendeltje in plaats van "onze" beige drukknop. Niet dat die knop stoort hoor, maar dat hendeltje is gewoon iets mooier.

Verder heb ik alleen maar complimenten gehad over de auto, de kleur en het interieur!
Beste tritus. Dank je wel voor het maken en posten van deze foto's!!! Ik waardeer het ten zeerste!!!! Het beige interieur ziet er echt mooi uit. Als het goed is krijg is week 6 mijn SCIII. Kan nu echt niet meer wachten. Gelukkig maar dat het dashboard niet goedkoop aan doet. Wat betreft het knopje van hey dashboard kastje geef ik je helemaal gelijk. Het lijkt er nu op of ze het vergeten waren en snel hebben opgelost. En wederom geen slot. Heb nu een vorig model passat als voorloop auto en die heeft wel een dashboardslot.
 

tritus

Senior Member
Graag gedaan, ik weet dat het lastig is om te wachten. Heb de s3 als 1 van de eerste besteld en toen waren er al helemaal weinig fotos van de kleuren van zowel interieur als exterieur. Kon toen ook weinig vinden op internet, dus ik help je er graag mee. Was dus voor mij een gokje, maar wel goed uitgepakt gelukkig!
 
Bovenaan Onderaan