Proefrit met de Fabia combi 1.2 TSI

Guest1

Ex-lid
Leg die eens uit? Wat is het voordeel van korting boven extra inruil? Ik zie het verschil nog niet...:confused:
(En zie ook nog even post #14 van dit draadje)

Het voordeel van korting boven extra inruil komt pas om de hoek op het moment dat de inruiler voor de levering van de nieuwe auto totalloss wordt gereden. Je zult dan het inruilbedrag zelf moeten financieren. Hoe lager dat inruilbedrag is op de rekening, des te minder risico je loopt. Het inruilbedrag heb je dus pas binnen als je de wagen aflevert en de nieuwe instapt. Suzuki heeft op dit moment een een actie om 1000 euro bovenop de inruilwaarde te doen. Dat is natuurlijk lokker, want dat extra bedrag gaat van hun marge. Dan wil ik dat ook zo op de rekening en de verkoper heeft daar geen nadeel van.
 

Guest1

Ex-lid
Abo, misschien is die starheid van de dealer t.o.v. de inruilwaarde het gevolg van wat jij voor auto wil terugkopen. Ik merkte dat namelijk vorige week bij een offerte voor de Fabia Style. Dit is zo'n aangeklede auto dat daar feitelijk alle marge van een dealer in zit. De Style is eigenlijk een Ambition Plus voor de prijs van minder dan een Comfort. Dat kan eigenlijk niet, dus betaal je dat met een lage inruilwaarde voor je huidige auto. Kan het bij jou daar misschien mee te maken hebben?

Anders staat het je toch vrij je licht eens op te steken bij een andere Skoda-dealer.
 

Abo

Lid
Vanochtend ben ik bij een dealer in Purmerend geweest.
Hij kon mij een Fabia HB Style 1.2 TSI aanbieden:
Kleur Brilliant Silver Metallic, volwaardig reservewiel, MDI, en audio pack plus.
Deze auto staat op het punt om gefabriceerd te worden in de genoemde configuratie.
De kleur Silver Metallic vind ik prima en via de MDI kan ik een USB stick aansluiten met muziek die ik dan via de standaard audio kan bedienen.
En dan nu de grote verrassing: De inruilprijs. :)

Deze dealer bood mij € 11.500,00, dit is maar liefst € 2.000,00 meer dan dat van mijn eigen dealer waar ik al 7 jaar klant ben. Dit ondanks dat de Style uitvoering al een behoorlijk aangeklede versie is.
Affijn, koopcontract getekend en de levertijd is 4 tot 6 weken.
Afstand Amsterdam-Purmerend is hetzelfde als de afstand naar mijn huidige dealer in Amsterdam.
Zijn ze daar in Amsterdam toch een vaste klant kwijt.
 

Guest1

Ex-lid
Dan heb je het goed gedaan, gefeliciteerd. Overigens een nette levertijd. Is met m'n bestelde Yeti wel anders. Zit al vanaf november met smart te wachten. Hopelijk volgende week....

Dom eigenlijk van je oude dealer om zo'n laag bod op je huidige auto te doen. Maar goed, jij hebt nu een mooi deal.
 

MarcoO2

Forumguru
Of dat dom is van de dealer, kunnen wij vanuit onze luie stoel niet beoordelen. 't Kan heel goed zijn dat hij die auto helemaal niet wil hebben (daar kunnen legio redenen voor zijn), en dan heeft'ie nu zijn doel bereikt. Simply clever! ;)
 

Abo

Lid
De auto hoort bij de klant en ik was daar een vaste klant, 7 jaar lang.
Het begon met een Fabia 1 combi, 1.4, daarna volgde een Roomster Style 1.6, daarna de Fabia 2 combi Tour 1.6 tiptronic automaat.
En nu? Nu hebben ze die klant niet meer. Simply Clever hé. :ahum:
 

Guest1

Ex-lid
Na de proefrit met de Fabia heeft mijn dochter zaterdag toch maar gekozen voor de Suzuki Swift. Mooi zilvergrijs en ze heeft geluk dat ze er twee op voorraad hadden in de uitvoering die zij wil. Over twee weken afleveren. Hopelijk heeft zij hiermee een probleemloze auto gekocht, die de garage alleen voor onderhoud ziet.
Nog even afgemeld bij Skoda, natuurlijk. Sportieve reactie daar: "Swift is een leukere meidenauto".
 

MarcoO2

Forumguru
Ik zou, als ik een dochter had, waarschijnlijk dezelfde keuze gemaakt hebben. Leuke auto. Veel plezier ermee!
 

Fabia

† In Memoriam
Is ook een hele leuke auto. Kan me goed voorstellen dat je dochter daar voor kiest.
 

Race Eend

Forumguru
Toevallig vd week eens in een Swift modeljaar 2010 gereden 1.3 motortje.

Doe mij dan toch echt maar die 1.2 TSI in een polo/golf/A1/fabia hoor. Harde plastic dashboard in de swift en koppelloze motortje kan mij toch niet echt bekoren...

Overigens is de alfa mito wél een hele goede, die is juist wel heel goed op niveau, zowel motorisch als afwerking binnenin.
 

sitechris

Donateur
Behalve die DNA knop, die is vooral irritant. Hij moet gewoon altijd in D stand rijden. Mijn zus rijdt overigens in een 1.4 turbo 155 pk versie met 18 inch wielen. Lekker gooi en smijtwagentje, maar besturing is wel te licht, motortje is wel erg lekker trouwens. Lekker agressief.
 
Bovenaan Onderaan