Proefrit Fabia Greenline

stradje

Actief lid
Ik ben toevallig zojuist ook nog even bij de dealer langs geweest die er een had staan: wel handgrepen, geen opbergvakken onder voorstoelen (jammer!). Nog een detail: geen "schotjes" aan de zijkanten van de bagageruimte. Verkoper zei dat hij dacht dat die zaken te maken hadden met gewichtsbesparing t.b.v. Greenline label.

Overigens is de 12V-aansluiting in de kofferbak wel al min of meer voorbereid (gat afgedopt) dus een beetje handige jongen koopt voor 10-12 Euro zo'n aansluiting en monteert hem even zelf. Die opbergvakken onder de voorstoelen vind ik zelf wat jammerder. Iemand enig idee of je zoiets achteraf alsnog kunt aanbrengen?

Nog iets: er ligt dus geen reservewiel in. Dat betekent dat er onder de vloer van de bagageruimte nog een loei van een extra opbergruimte is. Ik schat misschien wel 100liter?! Da's verrekte handig voor allerlei klein gerei, dat je anders in die zijbakjes zou opbergen (sleepkabel, startkabels, spanbanden-/elastiekenset, zaklamp, boordgereedschap, hulpgereedschap voor de fietsendrager, e.d.). Is nog netter ook, maar je moet er natuurlijk wel aan denken om de dingen eruit te pakken die je nodig hebt voordat je begint te laden. Hetzer: misschien leuk voor een fotootje?

Ik begreep overigens van de verkoper dat 9 van de 10 wagens die ze momenteel verkopen Greenlines zijn. Dus die fiscale voordelen zullen geen lang leven beschoren zijn, ben ik bang. Linksom of rechtsom zullen ons wel moeten hebben vermoed ik.
 

gj47

Lid
Op de site van Skoda is de prijslijst / (standaard)uitrusting / opties van de Combi Greenline te downloaden. Ik doe de link hierbij. Ik ga ervan uit dat alles wat genoemd wordt op de pagina uitrusting er in de praktijk ook daadwerkelijk op zit (maar waarschijnlijk dus verder ook geen extra's zoals 12 volt in kofferbak).
http://www.skoda.nl/home/modellen/fabia/fabia_combi/prijslijst/0,4899,_D0Lnl,00.html

In bestelling sinds 7 juni:
Combi GL Pacific Blue, MDI, Middenarmsteun, Parking Distance Control, klein leder
 
Net bij de dealer langsgeweest om rijbewijs af te geven. Mijn Fabia wordt vrijdag afgeleverd. Zag er mooi uit. Achterkant mist inderdaad haken. Ook geen opbergvak onder de stoel. Bijrijdersstoel niet in hoogte te verstellen.Wel opbergvakken achter de voorstoelen en grepen.
Verder vind ik de voorkant veel mooier dan vorig model (stond er naast). Ook de kleur storm blue is erg mooi. Dakdragers maken hem af.
Overmorgen ga ik dieselen!
 

Bijlagen

  • IMG00057-20100616-1541.jpg
    IMG00057-20100616-1541.jpg
    15 KB · Weergaven: 100
  • IMG00058-20100616-1546.jpg
    IMG00058-20100616-1546.jpg
    17,3 KB · Weergaven: 105

Captain Hook

Forumguru
Net bij de dealer langsgeweest om rijbewijs af te geven.
Wie geeft er nou z'n rijbewijs af???
Ten eerste mag dat helemaal niet, ten tweede, waar is dat goed voor?
Ze kunnen hooguit een kopietje maken voor persoonsgegevens of voor de tenaamstelling. Maar afgeven, no way... :koffie:

Trouwens, veel plezier met je nieuwe auto!
 

pierre27

Actief lid
Captein Hook.
Daar ben ik het volkomen mee eens !!!!!
Mijn dealer heeft 16-4-2010 op voorhand reeds een copie van mijn rijbewijs gemaakt.:xyxthumbs:
Heer Bommel proficiat met de nieuwe GL en natuurlijk horen wij graag je op/aan merkingen betreffende de Fabia II 2TDI., wees voorzichtig !!!:923:
Prettige avond verder,
Pierre:yeah:
 
Fabia is binnen

Mijn Fabia is binnen en ik heb de eerste kilometers gereden. Mijn rijbewijs ook terug:regels:
De auto werd gestart in de showroom met koude motor. Toen was al direct duidelijk, dat het geluid reuze meeviel. De auto is keurig en zeer degelijk afgewerkt.
Ooit twee keer een nieuwe VW jetta in een jaar gekocht en dat nieuwe 'VAG' luchtje hing nu ook weer binnen. Voelt trouwens precies aan als een Volkswagen. Je vraagt je af waarom iemand vrijwillig duizenden euro's meer uitgeeft en een half jaar langer wil wachten om in een kleinere polo plaats te nemen??
Stoelen zitten super en de prestaties van de motor (optrekken etc.)vallen niet tegen. Maar goed 9 km op de teller, dus dit is wel een eerste indruk. Dit weekeinde maar eens echt wat meer kilometers maken.
Voor alle wachtenden: het is de moeite waard!
 
@heer Bommel, van harte met de Fabia. Het wachten wordt zo wel moeilijk met zoveel enthousiaste verhalen. Ik was zelf wel een beetje afwachtend over het geluidsniveau. Vanuit een stille duurdere benzine auto naar een b-segment met dieselmotor. Gaat dus wel meevallen denk ik.
 
Hallo Hetzer, gezien jij inmiddels de beschikkig hebt over "the real thing", een vraag aan jou: Kan jij bevestigen danwel ontkrachten dat er geen spiegeltjes in de zonnekappen (is dat het goede woord?) zitten?

Dit zou voor mijn vriendin wel iets zijn wat ze zou kunnen missen, deze zou ik dan zelf moeten fabriceren iod :)
 

quorumz

Actief lid
de spiegeltjes zitten er niet in, ook geen 12volt aansluiting achterin en ook geen brillenhouder:(
 
proefrit

de spiegels in de zonneklep zitten er bij mij wel in ook de sjor ogen in de kofferbak zijn aan wezig wat ik wel mis zijn degrijze accentten dasbord en handgrepen deuren zou er wel op moeten zitten volgens specificaties wel op moeten zitten wie heeft dit laatste wel ?
 
Dank gkisteman!

De brillenhouder en 12 volt aansluiting zijn vast nog wel na te bestellen.
Iemand die reeds uitgezocht heeft welke ordernummers dit zijn? Of het besproken heeft met zijn dealer (met eventuele inbouwkosten in acht genomen)?
 

Hetzer

Forumguru
@gkisteman, heb jij dan wel in een GL gereden niet in een andere versie, of in de oude GL,:icon_smile_question
De nieuwe GL heeft echt GEEN spiegels in de zonneklep, althans niet standaard, de GL heeft absoluut wel de zilvere accenten in het interieur.
 

stradje

Actief lid
Ik vermoed dat gkisteman de two tone kleurstelling (zwart/grijs) van het dashboard bedoelt die bij een ambition uitvoering zou moeten horen bij Domino grey interieur (zie folders). Als bij Domino grey toch een geheel zwart dashboard wordt geleverd vind ik dat toch weer een puntje waar Skoda beter over had mogen communiceren.

Het is bepaald niet netjes om in april, bij gebrek aan goede specificaties, te spreken van "afgeleid van de Ambition" en de wagen dan vervolgens op tal van puntjes "uit te kleden". Bij de two-tone uitvoering kan dat m.i. onmogelijk worden teruggevoerd op "gewichtsbesparing" om aan de zuinigsheidspecificaties te voldoen. Bij spiegeltjes kan dat met heel veel fantasie nog wel worden beweerd.

[moderatorbreak]
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.
[/moderatorbreak]
 

van_der_P

Senior Member
Het is bepaald niet netjes om in april, bij gebrek aan goede specificaties, te spreken van "afgeleid van de Ambition" en de wagen dan vervolgens op tal van puntjes "uit te kleden". .

Die mening deel ik, zorg op je minst dat je een fatsoendelijke folder/specificatie hebt voor je met de verkoop begint.
Dat verkomt teleurstellingen en ontevreden klanten.
Je wordt nu eigenlijk blij gemaakt met een dode mus.
 
nee die van mij en mijn zus twee dagen oud 1.2 tdi greenline wel wel spiegels in de zonneklep geen grijze accenten gewoon zwartdasbord en domino zwarte bekleding en niet af bestellen rijd echt fijn !!!!!
 

Bijlagen

  • 026.jpg
    026.jpg
    19,4 KB · Weergaven: 117
  • 018.jpg
    018.jpg
    21,7 KB · Weergaven: 96
  • 028.jpg
    028.jpg
    13,6 KB · Weergaven: 115
  • 022.jpg
    022.jpg
    23,6 KB · Weergaven: 106

stradje

Actief lid
geen grijze accenten gewoon zwartdasbord en domino zwarte bekleding
Dat zou op zich "conform folder" zijn: bij Domino black hoort een volledig zwart dashboard. Bij Domino grey hoort "two tone". Ik krijg weer wat hoop ;) !

Van die spiegels in de zonnekleppen is wel apart. Bij jou is er misschien sprake van "een vergissing van de bank in uw voordeel"?!

Het is wel heel prettig om te lezen dat de eerste eigenaren bijna allemaal aangeven dat ze niet het gevoel hebben een kat in de zak te hebben gekocht. Want het blijft natuurlijk spannend om ongezien een wagen te bestellen.
 
@gkistman

Wat mij opvalt is dat je een leder stuurwiel hebt zonder multifuntionele audiobediening. De verkoper had tegen mij gezegd dat als je voor het lederpakket en navigatie kiest je ook automatisch stuurbedieng zou krijgen. Blijkt dus niet zo te zijn.
Vind het wel jammer dat ik nu ook een dashboard krijgt in geheel zwarte uitvoering om dat ik de donkere beleding hebt gekozen. Had een aluminium accent wel kunnen waarderen. Verder blijft het vreemd dat er diverse uitvoeringen zijn: met en zonder spiegel. Of zou het te maken kunnen hebben met de bekleding? Licht met accenten en geen spiegeltjes of donker zonder accenten maar met spiegels?
 

quorumz

Actief lid
we hebben het hier niet per ongeluk over een gl uit belgie en een gl uit nederland?:)
van spoint amsterdam heb ik de bevestiging dat er geen spiegeltjes zitten
 
Bovenaan Onderaan