Proefrit Fabia Greenline

Vandaag ook een proefrit met de Fabia Combi Greenline gemaakt.

De motor is rustig bij normale of wat hogere snelheden, net na het starten wat meer hoorbaar. De trekkracht valt me zeker niet tegen, alleen moet je wat sneller terugschakelen als de snelheid (lees toerental) wat lager is. Het start-stop systeem bevalt me goed, starten gaat snel en bijna geruisloos na intrappen van de koppeling.

Het is me wel opgevallen dat Skoda bij de Greenline op diverse kleine dingen bezuinigd heeft door ze te laten vervallen. Zo zijn b.v. vervallen: de 12V aansluiting in de bagageruimte, de make-up spiegeltjes in de zonnekleppen, de zonnebrilopbergdoos, wegklapbare haken in bagageruimte om tassen aan vast te haken en misschien nog wel meer maar deze vielen me meteen op.
 
Ja, auto van Vepreda. Het was in de zilvergrijze die jij ook hebt zien staan (denk ik)... Ze gaan eind deze week afleveren zei de verkoper.
 

Hetzer

Forumguru
De zilvere die ik heb zien staan was geen demo, had ook geen dakrails, deze staat ook voor aflevering morgen, jij zal wel in een bestickerde auto hebben gereden of niet :icon_smile_question
 
Het is me wel opgevallen dat Skoda bij de Greenline op diverse kleine dingen bezuinigd heeft door ze te laten vervallen. Zo zijn b.v. vervallen: de 12V aansluiting in de bagageruimte, de make-up spiegeltjes in de zonnekleppen, de zonnebrilopbergdoos, wegklapbare haken in bagageruimte om tassen aan vast te haken en misschien nog wel meer maar deze vielen me meteen op.

Oh is dat zo....? Is op zich wel jammer... Zijn net van die kleine handige dingetjes. Hoor je de verkopers natuurlijk niet over :confused:.
Niet dat je daarom zo'n auto laat staan, maargoed....
 

Hetzer

Forumguru
12V aansluiting is handig , de overige zaken mis je echt niet!!!!!!!!, maar het is opzich jammer dat deze zaken er niet op zitten.
 
Nou daarentegen vind ik zo'n zonnebrilhouder weer handiger dan 12v in de bagageruimte.
Denk dat het heel persoonlijk is, de één vind weer andere dingen belangrijk dan de ander!
 

Gerke

Forumguru
12V aansluiting is handig , de overige zaken mis je echt niet!!!!!!!!, maar het is opzich jammer dat deze zaken er niet op zitten.

12 volt in kofferbak hoort er gewoon in, en anders moeten ze die er in plaatsen, stond in de folder als aanwezig.
 
In de aan mij verstrekte info stond ook geen 12V in de kofferbak, zie het ook niet op de documentatie op de site staan. Wel jammer ik gebruik hem in mijn O1 best wel veel. Make-up spiegeltje(s) gaat de vrouw wel missen denk ik, maar die plak ik er desnoods wel in. Het weglaten van de haken vind ik wel een een beetje goedkoop, Skoda heeft toch de naam altijd handige snufjes m.b.t. opruimen etc. te hebben.

We wachten maar gewoon af.
 

stradje

Actief lid
Het weglaten van de haken vind ik wel een een beetje goedkoop, Skoda heeft toch de naam altijd handige snufjes m.b.t. opruimen etc. te hebben.
Die haken zijn voor zover ik kan opmaken uit de gebruikershandleiding een feature van de hatchback en niet van de combi.
 

Ericpeeke

Actief lid
Het lijkt er op dat de FL Greenline is gebaseerd op de allerkaalste Go uitvoering, met daarop een aantal extra's. Dit in tegenstelling tot de vorige Greenline, die als uitgangsbasis de Ambition had. Dat maakt het voordeel van de Greenline wel wat kleiner. Jammer, dus dan bijvoorbeeld ook geen:
-flexibel opbergvak in de kofferruimte,
-handgrepen in de hemelbekleding
-leeslampjes achter
-opbergvak onder de voorstoelen
 

Hetzer

Forumguru
GL is absoluut niet gebaseerd op de GO, maar toch echt op de Ambition
Go heeft bijvoorbeeld geen getint glas een open dashboard katje en geen halogeen koplampen.
E missen een paar kleine zaken, aan de andere kant heeft de GL ook extra´s tov de Ambition , denk daarbij aan de esp, de extra boxen en het lm
 

stradje

Actief lid
Kan een van de recente eigenaren even het lijstje van Ericpeeke checken? Het flexibele opbergvak is volgens mij weer een hatchback feauture (zie handleiding), maar die andere zaken zouden volgens mij wel aanwezig moeten zijn. Dus met name de opbergvakken onder de voorstoelen, de handgrepen in de hemelbekleding, de leeslampjes achter en de 12V-aansluiting in de kofferbak: zijn die wel/niet aanwezig in de inmiddels rondrijdende GL's? (ik klink een beetje als Gerda Smit, dus misschien ook maar gelijk de gastendoekjes checken ?! ;) )

Gerke: is dat een digitaal foldertje, of zou je het anders wellicht kunnen scannen en hier kunnen posten? Dat zou erg handig kunnen zijn bij evt. discussies over wat er wel/niet in zou moeten zitten.
 

Ericpeeke

Actief lid
Wat ik heb gedaan is de uitrusting vergeleken van de reguliere Fabia en de Greenline, met de gedachte dat als Pon slim is, ze uit het lijstje van specificaties echt geen zaken weglaten die wel op de auto zitten (zou slechte marketing zijn ;)).
Getint glas, dashboardkastje met verlichting, projectorlampen, ESP enz. staan wel in het lijstje van de Greenline, maar juist de door mij opgesomde dingen ontbreken in het lijstje. Ik trek dan de conclusie dat die dus niet aanwezig zijn ;)
 

rave62

Nieuw lid
Vandaag langs de dealer geweest in Eindhoven, deze had geen demo wel een greenline van een klant, dus even gevraagd of er inderdaad een 12 v aansluiting in de achterbak zit en deze zit er niet in.
In veband met normen van greenline vertelde verkoper, wel zag ik dat zonnebrilhouder inzat en op de rest heb ik niet zo gelet.
Was de eerste greenline die deze dealer van de week binnen had gekregen ,deze uitvoering had extra een pdc , sunset black magic pearl, en maxidot.
Wat blijkt om een lang verhaal kort te maken
HET IS MIJN EIGEN BESTELDE GL.:baby012:De eerste Greenline van Verdaat.
Ik wist nog niks :680: dus bij deze mijn GL word op dinsdag 22 juni a.s.geleverd.

Besteld op 5 april 2010
 
Ik hoop dat dat rave62 of een andere gelukkige eerste uurs greenline rijder ff foto's maakt van de binnenkant, dan wel opsomt wat er wel niet inzit...
 
Bovenaan Onderaan