Proefrit Fabia Greenline

PMS

Nieuw lid
De Fabia Greenline lijkt mij een zeer interessante auto.
Heb bij 2 dealers een proefrit aangevraagd.
Ze reageren echter niet.

Is het wel mogelijk om een proefrit te maken? Is de auto nog niet in NL?

Kan me niet voorstellen dat mensen deze auto bestellen zonder er ooit in gereden te hebben, of hebben die mensen zoveel vertrouwen in Skoda?
 

PMS

Nieuw lid
Is dat niet het zelfde als trouwen zonder eerst eens een keer euuuhhh... euhhh...
 

ronald24e

Actief lid
Ehm aangezien er al ongeveer 2000 stuks besteld zijn zijn er dus genoeg mensen die dit vertrouwen wel hebben inderdaad .......Waaronder ik:)

Maare over ongeveer 2 weken jun je pas een proefrit maken gok ik.
 
De Fabia Greenline lijkt mij een zeer interessante auto.
Heb bij 2 dealers een proefrit aangevraagd.
Ze reageren echter niet.

Is het wel mogelijk om een proefrit te maken? Is de auto nog niet in NL?

Kan me niet voorstellen dat mensen deze auto bestellen zonder er ooit in gereden te hebben, of hebben die mensen zoveel vertrouwen in Skoda?

Ga maar eens na hoeveel mensen iets kopen zonder het product echt gezien / getest te hebben, een huis vanaf tekening, een telefoon die nog niet uit is maar op papier waanzinnig moet zijn, een ipod, een ipad etc. dus waarom geen auto die in vorige versies goed was / is en nu een facelift gehad heeft waarom zou je die niet bestellen?
 

van_der_P

Senior Member
Het wordt mijn 4e Skoda. Ik heb nog nooit problemen gehad met de 3 voorgaande Skoda's.
De Greenline zal anders zijn dan de voorgaande Skoda's. Maar ik denk dat ik er net zoweinig problemen mee zal krijgen als de afgelopen 11.5 jaar dat ik Skoda rij.
Dus ik heb vertrouwen in het produkt.
 

ronald24e

Actief lid
Ga maar eens na hoeveel mensen iets kopen zonder het product echt gezien / getest te hebben, een huis vanaf tekening, een telefoon die nog niet uit is maar op papier waanzinnig moet zijn, een ipod, een ipad etc. dus waarom geen auto die in vorige versies goed was / is en nu een facelift gehad heeft waarom zou je die niet bestellen?


Enige reden die ik me kan bedenken is de motor en afstelling van de versnellingen...dat je dat eerst even wil "voelen/meemaken" dat kan ik wel begrijpen maar daarom ben ik ook gaan proefrijden met een vw polo bluemotion.
 

stradje

Actief lid
ronald24e:
Hoe beviel die testrit met de Polo Bluemotion jou qua motor? In de tests/reviews lees je allerlei meningen en vrij vaak negatief. Maar daar wordt volgens mij getest door mensen met de verkeerde instelling om een "Greenline" aan de tand te voelen. Het is natuurlijk belachelijk om van een "groen" afgestelde wagen Formule I prestaties te verwachten. Ik heb vooral naar het koppel gekeken en dat zou toch ruim voldoende moeten zijn om prettig te kunnen rijden.

Ik rijd zelfs ook motorscooter (Suzuki Burgman 400). Daar zie je hetzelfde fenomeen: motorscooters worden steevast getest door circuitracers die geen enkel oog hebben voor de zaken die de scooterkopers (en dat zijn er veel!) aanspreken: bergruimte, handelbaarheid door automaat, weinig onderhoud, goede bescherming tegen weer en wind, wendbaarheid, enz.. En die testers hebben het alleen over topsnelheden, PKs en "coolfactor" onder racers.
 

ronald24e

Actief lid
De polo viel mij absoluut niet tegen!
Ik had de instelling van nou ik zie het wel en het zal wel tegenvallen(mede door al die verhalen van de F1 coureurs inderdaad) maar vanaf het eerste moment vond ik het een prettige motor, ik werd er eigenlijk zelfs wel een beetje blij van:)
Bij optrekken hoor je wel heel even een soort van rammel(knikkerbakje) maar dat is van heel korte duur, als de motor eenmaal boven de 1000-1200 toeren is dan is het geluid weg en maakt de motor niet zoveel geluid meer.
daarna is er wel even een soort van turbogat....tot de +/-2200 toeren is de auto langzaam maar daarna komt de turbo erbij en heb je vermogen zat.
Bij het betreden van een snelweg od heb je als je even doortrekt hier dus ook geen last van en kun je makkelijk mee in het verkeer.

Het enige waar je dus rekening mee moet houden in deze auto is als je een constante snelheid hebt waarbij je toeren onder de 2200 zitten je niet echt makkelijk even kan doortrekken om iemand in te halen ofzo.
Dan zul je echt even terug moeten schakelen, maar dat is dus precies wat je naar mijn idee ook echt moet verwachten van een "groene" auto.......

Op de polo zat ook een schakelvoorkeur, in het display werd aangegeven wanneer je het beste kon schakelen.
Als je je daar aan houdt rij je 50 in 4 en maakt de motor op dat moment net 1000 toeren, je zult begrijpen als je dan gas geeft dat er echt niets gebeurt......maar je rijd wel zuinig:xyxthumbs: en wil je wel makkelijk door kunnen trekken blijf je gewoon in 3 rijden en is er niets aan de hand.

tijdens de testrit trouwens ook zoveel mogelijk met de airco aan gereden enzo om het de motor zo zwaar mogelijk te maken maar daar merk je in deze wagen dus niet veel van.

Al met al ben ik dus zeer tevreden over deze auto met afstellingen en hoop ik dat de fabia een beetje hetzelfde rijd dan ben ik een super tevreden bestuurder.
 

stradje

Actief lid
Ronald, bedankt voor je uitgebreide reactie!

Daar hebben we dus heel wat meer aan dan een of andere zeur-review!
 

pierre27

Actief lid
Ronald,
ik ben het volledig eens met je testrit in de Polo blue-motion, omdat ik ook wilde weten wat de 1.2 TDI motor zou presteren, welke ook in mijn bestelde Fabia-Combi-Greenline zit, welke ik na deze testrit besteld heb.:worshippy:
Vanaf 1977 rijd ik al diesel, maar nog nooit een driecylinder van 1200CC, ... .... ik rijd nu in een Mercedes 190 2.5 Diesel dus 2 maal zo groot wat motor-inhoud betreft met vijf versnellingen, maar indien ik ook nu even wil acceleren in welke versnelling dan ook, dan moet ik ook naar een lagere versnelling, omdat een diesel namenlijk toeren moet maken om sterk/krachtig te zijn en anders gewoon langzaam gas geven en hij gaat harder lopen, snel gas geven helpt weinig/niet, dan terug schakelen.
Omdat dit reeds mijn rijstijl was, had ik totaal geen problemen met de blue-motion, temeer omdat boven de 2000 toeren de turbo een handje helpt, wat ik bij de mercedes moet missen.
Het geluid is normaal en niet storend, alleen wanneer je in een te laag toerental zit, dan hoor je de dieselknikkers, ... terug schakelen dan en het (storende) geluid is over.
Prettige avond verder,
gr
Pierre:yeah:
PS:
PMS,
volgens mijn dealer (gisteren) krijgt hij pas een test/proefrit Fabia, wanneer de reeds bestelde Fabia's gefabriceerd waren ... ... en wat het vertrouwen betreft in Skoda, ... volgens dezelfde dealer zijn er in Nederland gemiddeld 400 per week besteld de afgelopen tijd, ... ... natuurlijk zonder een proefrit gemaakt te hebben.:407:
 

quorumz

Actief lid
ben dan straks ook benieuwd wat chiptunen hiervoor nog straks kan opleveren:)
en idd schakelvoorkeur is goed voor brandstof verbruik maar wanneer ik 65km/h rij in mijn 6e versnelling heeft planken ook geen nut meer:) we moeten nog zo'n 6 weken geduld hebben voordat de fabia ][ greenline voor ons klaar staat...
 

ronald24e

Actief lid
Ronald, bedankt voor je uitgebreide reactie!

Daar hebben we dus heel wat meer aan dan een of andere zeur-review!
Graag gedaan hoor::)

ben dan straks ook benieuwd wat chiptunen hiervoor nog straks kan opleveren:)
en idd schakelvoorkeur is goed voor brandstof verbruik maar wanneer ik 65km/h rij in mijn 6e versnelling heeft planken ook geen nut meer:) we moeten nog zo'n 6 weken geduld hebben voordat de fabia ][ greenline voor ons klaar staat...

Ik hoop dat ik met chiptuning naar de 100 pk / 230 Nm kan, dan heb je wel een leuke greenliner volgens mij.
Maar we zullen in de toekomst wel zien wat ze kunnen bij JD.
 
Bedankt voor je beschrijving van de proefrit met de Polo Bluemotion Ronald.!! Erg waardevol lijkt me.
Ik heb niet eerder kunnen reageren omdat pas sinds gisteravond mijn account voor dit forum is goedgekeurd... Ik heb de berichten in dit forum tot zover met veel belangstelling gelezen.
 

ronald24e

Actief lid
Haha graag gedaan hoor, en ik weet wat je bedoelt ik heb toen ook meer als een week moeten wachten helaas... Maar goed het was het wachten waard.
 

van_der_P

Senior Member
De eerste staat/stond afgelopen week al bij de voorraadselectie.
Dat kun je na lezen in hetzelfde hooftstuk (Fabia II) onder het kopje produktieschema.
 

wim0123

Nieuw lid
korte proefrit fabia greenline

Ging gisteren eens langs bij mijn skoda dealer om naar de afleverdatum te informeren. ( in april besteld) , tot mijn verbazing hoorde ik dat de eerste demo greenline binnen was , en er proefgereden werd.

Na even wachten kwam die aanrijden , met een redelijk zachte diesel roffel, en stapte een jong gezin zeer tevreden uit.

Daarna heb ik een korte proefrit gemaakt.
Alleen bij het het optrekken is de dieselmotor duidelijk aanwezig, bij constantere snelheid hoor je hem nauwelijks meer. 100km/h op de snelweg is prima stil en ook dan is er in de 5e versnelling nog trekkracht. Je zit dan rond de 2000 t/m , er is dan koppel aanwezig.
Je kunt met deze auto goed in het verkeer meekomen, je hoeft daarvoor je schakelgedrag nauwelijks aan te passen. Uit een haakse bocht komen in z'n 3 is wel wat traag. Mijn eerste indruk is positief , het motorgeluid moet waarschijnlijk nog wat wennen, maar lijkt mij niet echt storend te worden.
Kortom , een lekkere auto met alles erop en eraan , voor zeer acceptabele kosten.
:24:
 

wim0123

Nieuw lid
bij de dealer in denbosch Nieuwkoop.
De afleverdatum is nog niet bekend.
als je nu besteld wordt het ergens in september hoorde ik
groet
 
Bovenaan Onderaan