Proefrit Fabia Greenline

van_der_P

Senior Member
Als dat spiegeltje zo belangrijk is, dan zou je de dealer kunnen vragen om een zonneklep met spiegel te bestellen. Net zoals in de andere niet Greenline-modellen, dat zou toch gemakkelijk moeten kunnen.
 
Dankje voor de tip @van der P. Wat mij betreft kan het spiegeltje me gestolen worden. Maar ik vind het wel een grappige ontwikkeling. Ik ga er vanuit dat een auto een massa product is en dat er geen modificatie verschillen zouden mogen zitten tussen de verschillende exemplaren. Tenminste niet in één serie. Zelfs niet bij een Tsjechie's product. Al hoewel me dat - de volksaard kennende - niet echt zou verbazen.

Het idee van @quorumz vind ik zelf wel aannemelijk. Maar verder....als het geheel me maar een jaar of 5 - 6 zonder problemen van A naar B vervoerd. Met of zonder spiegel of accent in het dashboard. En in de kwaliteit heb ik alle vertrouwen. Zeker met zo'n sterk forum als deze achter de hand. Fantastisch!
 
de greenline s zijn gewoon nederlandse autos de rode heeft wel radio bedienning op het stuur ik ga morgen naar pon bellen waar mijn grijze accenten zijn ik vind hem zo wel erg zwart van binnen
 

stradje

Actief lid
Als je op pagina 19 van de folder (http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/Catalogue/NewFabiaCombi/FL/Fabia_Catalogue_ENG.pdf) kijkt dan zie je dat de "grijze accenten" (heeft dus niets met aluminium te maken) horen bij het Domino grey interieur. Bij zwarte bekleding (Domino black) hoort volgens die folder inderdaad een volledig zwart interieur. Maar beide versies zouden volgens de recente Greenline prijslijst "Zilverkleurige accenten op o.a. pookknop, ventilatieroosters en portiergrepen" moeten hebben.

Ik hoop nog steeds dat dat netjes zo wordt uitgeleverd, want toen ik dat verschil ontdekte heb ik nog net op tijd het interieur naar Domino grey kunnen omzetten. En dat oogt volgens mij inderdaad veel ruimtelijker dan Domino black. Die avond was ik heel blij dat ik even stug door-gegoogled had.
 
ik bedoel geen twee kleurig dasbord en deurpanelen. maar grijze ventilatie roosters en en grijze deurhandgrepen staat wel in de uit voerrings op de skoda site
 

Hetzer

Forumguru
gkisteman, de grijze ventilatie roosters en deur grepen zitten ALLEEN op de pre Facelift !!!!!! (zie bijlage van de pre-fl)
Persoonlijk denk ik dat jij geluk hebt, want op de GL zitten geen spiegels in de zonnekleppen, althans niet hier in NL


voor derest moeten mensen zich niet zo druk maken, Pon heeft nergens aangegeven dat de Gl op basis van de Ambition was, dit was in eerste instantie bij vele gewoon een aanname , ook bij mij overigens.
waarschijnlijk omdat de GL-1 wel een 100% afgeleide was van de Ambition
Dat er kleine zaken niet op zitten, maakt mij persoonlijk niet uit, er zitten ook een aantal zeken extra op wat weer niet op de Ambition zit zoals o.a de 15 inch lm velgen en de ESP, en zij-airbags
 

Bijlagen

  • SNC00014.jpg
    SNC00014.jpg
    12,3 KB · Weergaven: 77
kwam net door Zwolle daar stonden 4 GL's bij de dealer buiten.
moest even kijken dus (was de eerste keer dat ik er 1 zag en die hadden allemaal zwarte roosters enz enz.
 

peperskoda

Forumguru
Bij diezelfde dealer staat er ook één in de showroom, daar zitten dus wel gewoon make-up spiegels in de zonnekleppen evenals handgrepen rondom. Ik heb ook even gevraagd naar het ontbreken van het mooie zonnebrilopbergbakje(mooi woord voor scrabble....) Dat wordt alleen nog gemonteerd in de duurdere uitvoeringen van de Octavia en Superb. Wat ik wel mis dat is de stoelhoogteverstelling rechts die is zelfs niet als optie leverbaar. Overigens kun je de roostertjes en diverse randjes vrij eenvoudig in de kleur maken zoals je dat zelf mooi vind. In mijn bekenden kring heeft iemand alle roostertjes en randjes de exterieur kleur meegegeven, moet zeggen dat het er prachtig uitziet en volgens de eigenaar was het in totaal slechts een dag werk.

[moderatorbreak]
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.
[/moderatorbreak]
 

Ericpeeke

Actief lid
Nou, dan is dat wel een heel actuele wijziging. In de folder met de uitvoeringsspecificatie van de Fabia (per 1 juni 2010) is het "opbergvak voor (zonne)bril" standaard voor alle uitvoeringen, behalve de kaalste uitvoering (Go), en de Greenline dus blijkbaar.
 
Ik heb vorige week een proefrit gemaakt. Ik was helemaal om, heb de auto gelijk 2 dagen later besteld na wat onderhandelen. Kan niet wachten tot hij er is.

Pluspunt vind ik zeker het aantal extra standaard opties, de ruimte, en de zuinigheid, daarnaast is de aanschafprijs natuurlijk erg aantrekkelijk zonder de bpm.

Wegenbelastingvrij klinkt allemaal leuk en aardig, maar ik moet eerst maar zien of dit in de toekomst zo blijft (klinkt te goed om waar te zijn namelijk).

Ik heb nu een wegenbelastingvrije Peugeot 107 die 1 op 20 rijdt, maar met een 2e kleine in aantoch wordt deze gewoon te klein, dus de Skoda Fabia is een zeer mooie vervanging.

Gr,
Patrick
 

pierre27

Actief lid
Ja Patrick,
ik heb ook zo mijn twijfels betreffende de houdbaarheid van het wegenbelastingvrij rijden.
De provincie krijgt niets meer, .. .daar verzinnen zij gegarandeerd iets op, anders kunnen zij de milioenen niet meer naar Ice-Safe overmaken, zodat zij ze kwijt zijn.:489:
Ik ben ook overstag gegaan, omdat ik een Mercedes 190 2.5-D heb van 27 juni 1987, (€100,00 per maand)..... ja goed uitgerekend, ....wegenbelastingvrij is op deze auto NIET MEER van toepassing, ik kom een half jaar tekort,:1439: anders had ik nu geen nieuwe GL gekocht en deze wagen gehouden,
http://images.forum-auto.com/mesimag...ic green.jpg, welke ik 16 april 2010 besteld heb.
Ik hoop alleen, als het veranderd wordt, .... het is natuurlijk ten opzichte van de andere auto's absurd, dat wij niets voor de wegen hoeven te betalen, terwijl wij er gewoon op rijden, ... dat dan de bestaande áuto's hun privilege behouden, zoals nu met de 25 jaar regeling.
Prettige dag verder,
Pierre:yeah:
 

Gerke

Forumguru
simpelzat, de BPM heb je al verdiend ;), die pakken ze je echt niet meer af, komt nog bij dat ze de regeling van 1-1-2010 inzake MRB en BPM voordeel niet eerder weer kunnen aanpassen dan 1-1-2012.
 
Het enigiste dat ik nu kan bedenken is dat de komende jaren de uitstoot drempel voor energie klasse A nóg verder naar beneden zal worden aangescherpt, waarbij dan betekent dat de Greenline misschien ineens energieklasse B zal zijn in plaats van A en dus weer wegenbelasting voor de gebruikers. Zo is het ook met de Daewoo Kalos die ik gereden heb. Bij aanschaf was deze energielabel B, nu 6 jaar later is deze energielabel D.
 

Bertm

Actief lid
Vandaag dan eindelijk een proefrit gemaakt. Ik moet je zeggen dat viel me niet tegen. Ik was natuurlijk de Fiat Doblò 1.9 JTD gewend. Dat is een stevige motor die ook in Alfa Romeo’s wordt toegepast. De 1.2 diesel van de Fabia Combi Greenline, levert echter ook prima prestaties.
Eigenlijk vind ik dat niet gek. De brandstof wordt zo efficiënt mogelijk gebruikt.

De demo auto was een basis uitvoering ( dat vond ik wel jammer. Omdat mijn dealer, in Lelystad, de demo auto samen met de dealer in Almere heeft mocht ik een Octavia (de Doblò is al lang verkocht) lenen die wel met alle opties was uitgevoerd en naar Almere rijden. Tuurlijk de Octavia is ruimer en lekker vlot. Toch viel de Fabia niet tegen.

Vlot, soepel, weinig geluid, goeie zit. De ruimte valt me, t.o.v. de Doblò hartstikke mee.

Ik heb de juiste keuze gemaakt en zit met nog meer ongeduld mijn nieuwe auto te wachten.
 
Bovenaan Onderaan