Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Esli

Lid
Moet natuurlijk zijn 2011.
Maar heb afgelopen vrijdag de dealer gesproken en de auto is eind april al klaar.
Komt ie zomaar 4 a 5 weken eerder....
 

cali05

Forumguru
Was gisteren bij mijn dealer voor een onderdeel voor de Octavia.
Hij gaf aan dat het hoopvol is dat een kleine vier weken na mijn bestelling de levering niet in tijd naar achteren gaat. Hij had zelfs een aantal auto's die eerder werden geleverd.
Daarnaast liep het over de hele breedte erg goed met de bestellingen van skoda's. Hij had al meer dan 300 greenlines (fabia's als ik het goed begrepen heb) uitgeleverd.
 

djmshell

Senior Member
Gisteren onze eerste Auto besteld.
Skoda Fabia GL. Rallye Green. MDI,Maxidot, BT, Dakrailing, Trekhaak, Multifunctioneel stuur, Climatronic, Parking Distance Controle, SunSet, Klein lederpakket, Donker antraciet" fabia" decoratiefolie,Rvs "fabia" Dorpellijsten.

Gisteren dus besteld. Volgens de dealer moet we hem begin augustus af kunnen halen.

Dus nu maar wachten. Op onze eerste auto:)

[MODERATORBREAK] off-topic verwijderd [/MODERATORBREAK]
 

Hetzer

Forumguru
[MODERATORBREAK] Heren, hier hebben we het alleen over, het productie schema, afleverdata e.d [/MODERATORBREAK]
 

cali05

Forumguru
Vandaag gebeld door de dealer. Productiedatum van onze greenline: week 20.
Een week daarna naar Nederland,week 21.
Dan nog een week voor de leren bekleding,week 22

+ nog wat tijd voor de verdere afleveringshandeling.
Dus aflevering aan ons zal wel ergens in de week van 13 juni zijn. Auto besteld op 5 maart.
 

patrickd

Nieuw lid
Net gebeld door Hamers Voorschoten: onze op 25 februari (!) bestelde Combi GL halen we vrijdag op! Netjes een dag voor de verwachte leverdatum.

(Verklaring voor de toch wel zeer korte levertijd: omdat we tijdelijk zonder vervoer zaten heeft Hamers een voorraadauto die al in bestelling stond helemaal voor ons aangepast. Ik heb even op zijn briefje gespiekt, en als ik het me goed herinner had hij deze begin januari in bestelling gezet)
 
Grappig, die van mij komt ook bij Hamers vandaan. Zojuist opgepikt.

Ze doen hun best om er een heuse onthulling van te maken. Verder was het prima, veel plezier morgen!
 

Peter_Octavia

Forumguru
Komt wel vaker voor dat men een auto al langer in bestelling heeft staan.

De mijne heb ik zelf op 4 december 2010 besteld.

Later bleek dat dit een auto te zijn die de dealer al in september 2010 in bestelling heeft gegeven.
 

Winged

Nieuw lid
Eindelijk heb ik van de dealer bericht gekregen dat ik mijn Fabia (1.2 TSI 77kw, DSG) a.s. donderdag kan ophalen, besteld 08-01-11 levering 14-04-11. Als ik alle lovende berichten mag geloven, zal het 't wachten waard zijn........
Graag advies waar ik bij aflevering op moet letten.
 

Noord26

Forumguru
Een dealer doet niets anders als productiecapaciteit inkopen/inplannen in de fabriek. Als hij dan nog een datum open heeft staan waarop een auto gemaakt kan worden, maar nog geen bestemming (order) daarvoor heeft kan hij die gewoon op die plaats inplannen.
Hij heeft dus niet al langer een auto in bestelling staan. Want je kunt zelfs nog tot een dag voor productie opgeven wat er allemaal aan toegevoegd moet worden (opties) of veranderd moet worden (kleur, oid).

Komt wel vaker voor dat men een auto al langer in bestelling heeft staan.

De mijne heb ik zelf op 4 december 2010 besteld.

Later bleek dat dit een auto te zijn die de dealer al in september 2010 in bestelling heeft gegeven.
 

Jkz

Lid
Dit klopt want ook mijn auto is op 4 december 2010 besteld en op ecact dezelfde datum, 11 maart 2011 uitgeleverd!!!
 

Mettes

Forumguru
Vandaag een telefoontje van de dealer gekregen,dat Fabia Ambiente 1.2 cr tdi geleverd is.
Dit was een overwachte telefoon vermits de levering pas was voorzien in Juni,dus 1 maand vroeger.
Vrijdag mag hij afgehaald worden.Vanaf nu rijden we enkel nog met Skoda ,dus exit Seat Leon (Skoda Octavia combi greenline+fabiaII 1.2tdi)
 
Vandaag mijn nieuwe Fabia mogen ophalen. (besteld 26-01-2011)
Wel heel raar om Octaafje alleen achter te laten.
Morgen maar een lekker aan de slag met het inbouwen van een telefoonhouder, DVD-schermen en interieur verlichting achter.
 
Ik ben vandaag gebeld door de dealer om een afspraak te maken voor de aflevering van mijn, op 11 - 12 -2010, bestelde auto.

Aanstaande donderdag is het dan zover, dan mag ik de langverwachte auto op komen halen.
Ook ik moet nog wel even wennen om mijn Leon daar achter te laten, daar deze toch wel erg lekker rijdt en ik hem ook nog erg mooi vind.:407:
Aan de andere kant gaat het ons jaarlijks een hoop geld schelen, waarbij ik toch ook verwacht dat deze nieuwe auto ons een hoop plezier gaat geven.
Dan bedoel ik rijplezier en de praktische ruimte die de auto biedt. :winkie:

Als de auto er is meld ik zeker nog hoe die bevalt en zijn bijzonderheden, natuurlijk wel op het juiste discussie item.
 

Mettes

Forumguru
Ook onze fabia zullen we donderdag in ontvangst mogen nemen.Ook ik heb gemengde gevoelens,vooral naar het motorvermogen.
Sinds september 2010 hebben wij ook een octavia break 1.6Tdi in ons bezit.
Alhoewel deze motor circa dezelfde NM/PK heeft als de 1.9Tdi(110pk) van de Leon,is deze niet zo schakellui te rijden .De 1.6 heeft in de lage toerentallen echt geen kracht te over.
De Leon is wel altijd een goede metgezel geweest en heeft mij nooit in de steek gelaten echter is zijn tijd gekomen om op rust te gaan. (270000km leeftijd 9 jaar=probleemloos)
Nu de 1.2tdi zal het dus met nog een pak minder vermogen moeten stellen,maar zal ook niet meer onderworpen worden aan zeer grote afstanden.
Dus afwachten wat deze wagen ons gaat brengen qua vlotheid en betrouwbaarheid.
De vrouw kijkt er in ieder geval halsrijkend naar uit om haar Fabia in ontvangst te nemen.Zij vondt de Octavia te groot voor haar.
Dus mijn Seat inleveren en ik ga de Octavia rijden.
Zodoende worden mijn vrouw en ik donderdag beidde Skoda-rijders.
 

Mettes

Forumguru
Vandaag onze faab in ontvangst genomen.
Het is een mooi wagentje geworden,de motor heeft mij bij de terugrit aangenaam verast.
De auto rijdt vrij soepel,wat ik van een 1.2 tdi niet had verwacht.(wagen was gekocht zonder testrit)
Ook het geluid van de motor is lekker stil en de roffel die men hoort is haast sportief te noemen.
In ieder geval is mijn vrouw totaal weg van haar faabje.

FabiaII 8 luidsprekers,middenarmsteun,opbergvakken onder beidde voorstoelen,brilhouder,elektrische en verwarmde buitenspiegels,satin-grey,16"velgen,sportonderstel(verlaging 3cm),radio swing,PDC,airco.
 
Bovenaan Onderaan