Problemen O3 Greenline

Rick

Senior Member
Precies (mits hij automatische airco heeft): http://new.skoda-auto.com/eN/mini-apps/owners-manuals/Pages/octavia.aspx?requestOwnersManualOnlineVersion=nl/Octavia_5E/11-2013/Manual/Octavia/online&requestOwnersManualLanguage=nl&requestOwnersManualEditionDate=11-2013#!pageId=00252
B5E-0274

knop setup (onder B)
 

Pollewop

Forumguru
Ik neem aan iedereen die een nieuwe auto in ontvangst heeft genomen, en die graag wil weten hoe de airconditioning precies werkt...:)
 

serum

Senior Member
Onzin. Handleidingen zijn voor vrouwen. Mannen doen daar niets mee, hebben er niets mee en praten er niet over tijdens de buurtbbq.

(en achteraf staat zij erbij je te vertellen hoe het wél werkt (mits er interesse van haar kant voor is))

Geef die handleiding dus aan je vrouw. Ze zal je daarna allerhande feiten over je auto kunnen vertellen die anders geheim waren gebleven.
 
Ik merk trouwens geen enkel verschil in de verschillende standen van de airco, hij blijft bij alle drie even hard blazen...
 
Vreemd! Ik merk wel verschil. Nou moet ik bekennen dat ik door @Antera de lampjes aan heb laten zetten die normaal bij de Auto stand uit staan.... Hieraan kan ik zien dat hij van kracht wisselt bij de verschillende standen.
 

O3-Rider

Senior Member
Nee hoor dat moet je duidelijk merken. Enige is volgens mij dat het wat harder of zachter geblazen wordt.
 

heron

Nieuw lid
Hier ook net een nieuwe Greenline combi en druk op de oren ervaar ik ook. Vooral op het rechteroor, en het lijkt vooral op te bouwen bij lagere snelheden/lagere toerental.

Ook lijkt het minder te zijn als ik de motor instelling van 'sport' naar 'eco' zet.

Maar goed, pas 200km gereden in nog geen week, dus geef het eerst nog een paar kilometers voordat ik conclusies trek. Wel erg vervelend bij een splinternieuwe auto.
 
Je zou ons een jezelf denk ik een groot plezier doen als je het direct meldt. Het probleem gaat niet uit zichzelf weg....Skoda blijft ondertussen zeggen dat er geen probleem is. Hoe meer meldingen hoe beter!
 
Bij voorkeur ook zelf via info@skoda.nl. Dan weet je zeker dat-ie ook daar aankomt, heb je het zelf in de hand. Uiteraard even melden bij de dealer dat je die route ook bewandelt vanwege het feit dat je op het forum leest dat er door de importeur niet op wordt gereageerd, zodat de relatie met de dealer niet direct slecht wordt.
 

Gieliovd

Forumguru
Even een update van mijn kant over de airco.

De pomp is eergisteren vervangen. Gistermiddag de auto opgehaald.

Een kleine 20 minuten in de rit begon er een onheilspellend gekreis uit het dashboard te klinken. Een soort schrapend hoog geluid wat boven de radio uit stemde. Helaas niet op kunnen nemen.

In de avond nog een keer gaan rijden, steeds terugkerend geluid. Het geluid gaat DIRECT weg als ik de airco uitschakel. De gedachten zijn dus ook een te lage vulgraad in het systeem of iets mis met de pomp.

Heb de dealer geïnformeerd en in overleg een bezoek gebracht aan de lokale dealer, natuurlijk het geluid niet kunnen reproduceren tijdens een vrij lange testrit... ARGH!

Vandaag nog een uur gereden.. ik heb het 2 keer heel kort gehoord. Zou het vanzelf weg zijn gegaan? Deze komende dagen nog maar eens wat kilometers maken, want ik ga toch echt in de loop van de week naar Noorwegen...
 

peterbaarlo

Senior Member
ik heb met mijn Hatchback greenline vanaf het begin veel problemen met resonantie in de auto en klapperen van het onderstel gehad, begin dit jaar zijn op kosten van de dealer de achter schokbrekers vervangen, dit gaf echter weinig verschil, goed afstellen van de achterklep verlichtte de klacht maar bleef onacceptabel.

2 weken geleden zijn door PON alle 4 de schokbrekers vervangen door een nieuwere serie (EA).
Het klapperen van het onderstel is volledig weg, achterkant van de auto stuitert niet meer en kan ook sneller over drempels zonder dat het oncomfortabel wordt.
De resonantie is voor een deel gebleven (vooral bij lagere snelheden) maar dit zal voor een deel ook aan de 18 inch velgen met platte banden liggen.

Het is niet super maar ik kan er mee leven, om mezelf te trakteren met de meevaller heb ik bij superskoda wat onderdelen besteld om de auto wat op te leuken. onderstaand het resultaat, meerdere updates zullen volgen.

tJc.jpg


sJc.jpg


RS uitlaatsierstuk links en RVS kofferbak strip, zo is de kale kont iets minder kaal.

op verzoek van @Joske :

vJc.jpg


eerst uitsparing gezaagd in onderbumper, voorgeboorde aluminium strip aan binnenzijde bumper geplaatst ter versteviging, daarna gaten door sierstuk en onderbumper geboord, bouten er doorheen aandraaien en overgebleven draadeind afgezaagd.

om de bouten te kunnen zien moet je op de grond gaan liggen, ik wil ze wel nog wat vlakker slijpen zodat het wat minder opvalt.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan