Problemen O3 Greenline

joslia

Nieuw lid
Ik merk wel dat deuren en achterklep bij dicht doen veel tegendruk krijgen. Ze sluiten veel gemakkelijker als je een raampje iets open zet. In vergelijking met mijn voorgaande auto's is dat effect veel groter. Misschien dat de octavia's de druk verschillen niet zo snel kunnen opheffen. Wellicht een verklaring voor druk op de oren. Waarom dit effect bij diesels sterker zou zijn kan ik dan weer niet verklaren.
 

O3-Rider

Senior Member
Niet helemaal mee eens. De klep van mijn HB sluit ook lastig, moet je echt dicht doen. En ja met een deur of raam open kun je hem dicht laten vallen. Hiervoor had ik een voorloop Megane HB en ook die moest ik fors dichtdoen, anders sloot deze ook niet. Zeer vergelijkbaar met de O3. Echter had de Megane totaal NIET het gebonkt of druk of welke andere ergenis op deze feature.
 

CDK

Forumguru
de hatchback waar ik recent mee gereden heb, leen auto van mijn dealer, had ook een slecht sluitend kofferdeksel én ik had last van druk op de oren...
 
Nu het wat mooier weer is valt het mij op dat ik de airco wel heel duidelijk hoor werken, alsof een koelkast aanslaat. Is dit normaal? Is mij namelijk in de Passat die ik hiervoor had nooit zo opgevallen.
 
Ik heb ook een greenline 2014 maar totaal geen problemen met mijn oren. Wel na 5000 km een melding dat ik koelvloeistof moest bijvullen :(
 

intruder1400

Actief lid
Toevallig net gecheckt bij 65000km. Staat een mm inzet het minimum streepje. Maar geen melding gehad! Had alleen g12+ staan, maar niet gebruikt. Morgen ff g13 halen.
 
Bedoel je dan het blazen intern of echt de pomp etc onder de kap?

Het blazen intern is sowieso vrij overdreven als hij op auto staat, maar ik bedoel echt de pomp, tenminste dat denk ik... het is een beetje hetzelfde geluid dat je soms uit een koelkast hoort komen, soort sissend geluid.
 

O3-Rider

Senior Member
Daar heb ik al mee zitten spelen. Maar als het goed warm is, dan is standje low toch echt onder de maat.
 

Gieliovd

Forumguru
Nu het wat mooier weer is valt het mij op dat ik de airco wel heel duidelijk hoor werken, alsof een koelkast aanslaat. Is dit normaal? Is mij namelijk in de Passat die ik hiervoor had nooit zo opgevallen.
Hier ook dat probleem, gemeld bij de dealer.. De pomp is gisteren vervangen.
 
Bovenaan Onderaan