Beste mensen,
Net hier aangemeld maar rijd al 15 jaar dezelfde skoda (octavia 1.9 TSI, 2005) zonder ooit een probleem te hebben gehad. Nu stapelen de problemen zich wonderlijk genoeg (volgens garage geen enkel verband) wel op. Even een opsomming:
- begin februari deed mijn (9 maanden oude) accu het ineens niet meer (1 maand stilgestaan). Later door ANWB op garantie vervangen en die oude accu was echt niet goed.
- Vlak daarvoor (3 dagen) is mijn voorruit aan de passagierskant heel erg hard ingeslagen, enorme schade glas zat overal en niet mee te rijden, de voorruit is vervangen (inclusief verwijderen voorruitspiegel).
- Daarna dus nieuwe accu van de ANWB (garantie)
- Bij het rijden naar de werkplaats van de ANWB viel me opeens op dat sommige functies niet meer werkten (maar de meeste heb later ontdekt). De snelheidsmeter, de kilometerteller, de blower, de cruisecontrol en de voorste boxen van de radio doen het niet meer (korte opsomming).
- Wat betreft de accu: gedacht aan lekstroom, maar mbv twee startkabels is hij weer gestart en na voldoende km te hebben gemaakt is de accu door een vriend doorgemeten: 7 mA lekstroom, dus verwaarloosbaar.
- De unit is uitgelezen (heel veel deskundigen riepen resetten want de accu is volledig leeg geweest). Bij het uitlezen werden wel fouten gezien, maar de rest heeft niet plaatsgevonden.
- de foutmelding ging over ASB en de ecu en alles daar omheen
Mijn vragen:
Hoe kan het dat met een nieuwe accu, geen lekstroom en geen op het oog zichtbare stroomtrekkers toch een volledig lege nieuwe accu ontstaat in twee weken?
Hoe kun je een oplossing vinden voor het herstellen van de snelheidsmeter, de kilometerteller, de blower, de cruisecontrol, allemaal verband houdend met de ASB....
Wie kan er iets zinnigs over zeggen, heb een vriend die er veel van weet maar die wil ook graag advies.....
Bij voorbaat veel dank
Mijn auto rijdt zo ontzettend fijn dat hij nog wel iets waard is......
Net hier aangemeld maar rijd al 15 jaar dezelfde skoda (octavia 1.9 TSI, 2005) zonder ooit een probleem te hebben gehad. Nu stapelen de problemen zich wonderlijk genoeg (volgens garage geen enkel verband) wel op. Even een opsomming:
- begin februari deed mijn (9 maanden oude) accu het ineens niet meer (1 maand stilgestaan). Later door ANWB op garantie vervangen en die oude accu was echt niet goed.
- Vlak daarvoor (3 dagen) is mijn voorruit aan de passagierskant heel erg hard ingeslagen, enorme schade glas zat overal en niet mee te rijden, de voorruit is vervangen (inclusief verwijderen voorruitspiegel).
- Daarna dus nieuwe accu van de ANWB (garantie)
- Bij het rijden naar de werkplaats van de ANWB viel me opeens op dat sommige functies niet meer werkten (maar de meeste heb later ontdekt). De snelheidsmeter, de kilometerteller, de blower, de cruisecontrol en de voorste boxen van de radio doen het niet meer (korte opsomming).
- Wat betreft de accu: gedacht aan lekstroom, maar mbv twee startkabels is hij weer gestart en na voldoende km te hebben gemaakt is de accu door een vriend doorgemeten: 7 mA lekstroom, dus verwaarloosbaar.
- De unit is uitgelezen (heel veel deskundigen riepen resetten want de accu is volledig leeg geweest). Bij het uitlezen werden wel fouten gezien, maar de rest heeft niet plaatsgevonden.
- de foutmelding ging over ASB en de ecu en alles daar omheen
Mijn vragen:
Hoe kan het dat met een nieuwe accu, geen lekstroom en geen op het oog zichtbare stroomtrekkers toch een volledig lege nieuwe accu ontstaat in twee weken?
Hoe kun je een oplossing vinden voor het herstellen van de snelheidsmeter, de kilometerteller, de blower, de cruisecontrol, allemaal verband houdend met de ASB....
Wie kan er iets zinnigs over zeggen, heb een vriend die er veel van weet maar die wil ook graag advies.....
Bij voorbaat veel dank
Mijn auto rijdt zo ontzettend fijn dat hij nog wel iets waard is......