Problemen met elektronica, accu en ernstig beschadigd voorruit tesamen.

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of JB-autoservice in Dieverbrug een optie is? Dat is in elk geval een garage met veel kennis en ervaring met auto's van het VAG-concern, en hanteert schappelijke prijzen.

Edit: ik zie dat tijdens het typen al dezelfde suggestie is gedaan.
 
Dank je wel, houd ik in gedachten! Vrijdag ga ik naar Max Ebbinge in Peizermade, hoop dat ik daar verder kom... Bij dealergarages kom ik niet verder, behalve een heel forse rekening zonder resultaat.....
 
Beste mensen,
Hij is gisteren met alle info naar een andere, goede, garage geweest (veel wachttijd), heel betrouwbaar. Daar is wat betreft abs een nieuwe (gebruikte) unit op gezet, dat werkt allemaal weer goed. KM teller etc, handrem, en andere lampjes.
Maar ze hebben een deel van mijn klacht gewoon niet opgeschreven (was telefonisch). Mijn cruisecontrol en mijn blower doen het nog steeds niet (al gebeld, heeeeeeeeeel erg druk). Stond niet in de agenda.....
Hebben jullie nog een idee wat deze storing kan veroorzaken? Mijn accu loopt namelijk ook nog steeds leeg, dat hebben ze niet kunnen vinden, wel vastgesteld dat dit gebeurde... Ik denk, leeglopende (splinternieuwe) accu, niet werkende cruisecontrole en niet werkende blower voor.... Ergens is toch wel een link te vinden.
Omdat ik de pool van de accu nu ontkoppel als hij geparkeerd staat zijn sommige zaken minder af te lezen. Maar al jullie hulp is heel erg welkom.
 
P.S. mijn cruisecontrol is heel erg wenselijk omdat ik veel last heb van mijn rechterbeen en daarom vaak moet stoppen als hij niet werkt. Net als een vriendin van mij een automaat heeft omdat het links niet lukt. (Ik ben overigens nog lang geen 60, dus de leeftijd heeft er weinig mee te maken).
 
Ik heb zelf ook heel erg mijn best gedaan, weet intussen heel veel van er mis kan zijn, maar de oplossing voor de rest is er nog niet. Mijn hele fijne auto (ik klop wel eens op zijn stuur omdat ie het zo goed doet) we zoeken een oplossing op cruisecontrol en blower, ergens aan de voorkant.....
 

Cordoba

Forumguru
De blower kan een versleten lager zijn, normaal gesproken gaat een blower dan zwaarder lopen, en fikt eerst de weerstand voor stand 1 uit, vervolgens die voor stand 2 en dan die voor stand 3 (stand 4 heeft geen voorschakelweerstand), maar probeer eerst eens óf er wel stroom naar de kachelmotor (=blower) gaat, en of deze wil lopen als je er spanning op zet. Als de lagers van de kachelmotor versleten zijn, moet je eerst de kachelmotor vervangen (kan door een sloop exemplaar, daar zit ook een aantal maanden garantie op), en dan als dat nodig is ook de voorschakelweerstanden vervangen. Als je eerst de voorschakelweerstanden vervangt, voor je de kachelmotor hebt vervangen gaan de weerstanden weer kapot.

Cruisecontrol is vaak een versleten contact van de hendel, schoonmaken wil het wel eens voor een poos oplossen, maar redelijke kans dat het dan over een aantal maanden of een jaar weer terugkomt.
 
Dank voor je antwoord, ik neem het mee in wat we verder doen. Maar weet je, het komt allemaal tegelijk na die enorme klap op mijn voorruit, heel erg toevallig dat alles het ineens heeft begeven, nooit eerder problemen gehad. En er zijn al heel veel dingen gemeten, er komt gewoon niks meetbaars uit wat verholpen kan worden.
 

Cordoba

Forumguru
Kachelmotor voel je direct als je 'm rond draait (moet je wel even wat verwijderen zodat je er bij kunt). Er zal geheid ook een meetbare fout zijn, alleen heeft men blijkbaar nog niet de juiste meting gedaan. Sommige problemen treden alleen onder bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld koud vochtig weer) op, en zijn vaak lastig objectief vast te stellen.
 

EdK

Forumguru
niet werkende cruisecontrole
Omdat ik de pool van de accu nu ontkoppel als hij geparkeerd staat

Kan een combi zijn van die 2 dat je CC het niet doet.
Bij me Caddy enkele keren gehad dat accu ook volledig leeg was en na deze opgeladen te hebben alle lampjes zich weer resette na enkele kilometers gereden te hebben.
Alleen de Cruise deed dan noppes nada !!
En dat dit eerste keer gebeurde deed hij het opeens de dag erna het weer wel.
Toen een volledig lege accu me een tweede keer overkwam bleek na opladen accu en gereden te hebben de CC het weer niet te doen.
Ben toen gestopt en auto uitgezet, maar sleutel in eerste instantie nog in contactslot nog, toen weer starten en cc deed nog niets.
Weer gestopt en auto uitgezet en sleutel uit contact genomen, uit wagen gestapt en met AB op slot gedaan en een 3 min gewacht.
Hierna weer ingestapt en auto gestart en hierna deed de CC het weer, dit doe ik nu telkens weer als ik weer eens met een lege accu sta en werkt prima.
Zeg niet dat het bij jou werkt maar kunt het wel testen, dit omdat je de pool van de accu af haalt zoals je verteld.....


Reden van lege accu bij mij is dat ik wel eens vergeet me omvormer uit te zetten en dat overleeft hij wel een nacht, maar niet als ik een weekend en een vrij of maandag ook nog een snipperdag heb, dan is de accu gewoon plat en kan ik zelfs de deur openen met de sleutel en niet de AB
 
Ik twijfel daar sterk over, er zijn meerdere mensen die er naar hebben gekeken (garages)...maar niet geschoten.... Hij klonk iig heel erg fijn... (ik ben zo'n doos die graag overal meekijkt...)
 
Zo erg is het niet hoor ;) , ik wil weten gewoon graag weten wat er aan de hand is. Ik hoef geen koffie, alleen een beetje uitleg, en weet er wel iets van (maar niet zoveel als een monteur), ik loop nooit in de weg.........;)
 

Cordoba

Forumguru
Ik twijfel daar sterk over, er zijn meerdere mensen die er naar hebben gekeken (garages)...maar niet geschoten.... Hij klonk iig heel erg fijn... (ik ben zo'n doos die graag overal meekijkt...)
Gewoon een kijkdoos dus. ;)

Een garage waar de werkplaats volledig afgeschermd is, is voor mij al reden om over een andere garage te gaan denken, maar er zijn ook goede redenen waarom garages liever geen mensen in de werkplaats hebben:
- sommige klanten houden de monteurs van hun werk
- sommigen lopen in de weg
- extra kans op ongelukken en verzekeraars houden er ook niet van als publiek in de werkplaats komt (meer kans op ongelukken), dat normaal zich niet zo bewust is van gevaren en bijvoorbeeld geen veiligheidsschoenen draagt.
- er zijn mensen die overal aan moeten zitten, en schade aan auto's van anderen kunnen veroorzaken.
- en de kans dat mensen spullen (onderdelen/gereedschap) uit de garage meenemen, maar ik denk dat dit zeldzame voorvallen zijn.
 
Gewoon een kijkdoos dus. ;)

Yep! Ik ben wel gewoon een kijkdoos, maar ik wil alleen kijken (en soms een beetje uitleg) als het zinnig is :thumbsup:. Bij een beurt hoef ik echt niet met de neus erbovenop te staan, en ik hoef niet rond te neuzen in de garage buiten waar mijn auto staat. Dan ga ik gewoon naar huis...
Het elektronische systeem begrijp ik min of meer en ik vind het bij dit probleem gewoon handig om zelf informatie te krijgen (en mee te kijken) omdat ik nu voor hetzelfde probleem al naar meerdere garages ben geweest.:jaja:

Vandaag ben ik ik geweest bij JB te Dieverbrug, ik mocht wel even meekijken bij het meten en kreeg gewoon te horen wat gemeten werd.
Eerst alleen gemeten, want CC doet het ineens wel weer (en ja, ik had hem hiervoor al meerdere keren herstart met flinke tussenpoos).
Ze kunnen het ook niet even meten want met de aflezing geen simpele oorzaak, ze kunnen het wel oplossen als de auto daar een dag kan blijven. De blower en de voorste boxen zouden ouderdom zijn... dan denk ik toch dat die klap op de voorruit daar toch iets mee te maken heeft, namelijk ouderdom maakt meer kwetsbaar voor breuk!?
Maar gezien herstel CC kijk ik even (gecommuniceerd met JB) wat er met de accu gebeurt als ik hem niet ontkoppel, opstart is sowieso geen probleem, dat kan vriend en buurman...:)

:thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
Kan een combi zijn van die 2 dat je CC het niet doet.
Bij me Caddy enkele keren gehad dat accu ook volledig leeg was en na deze opgeladen te hebben alle lampjes zich weer resette na enkele kilometers gereden te hebben.
Alleen de Cruise deed dan noppes nada !!
En dat dit eerste keer gebeurde deed hij het opeens de dag erna het weer wel.
Toen een volledig lege accu me een tweede keer overkwam bleek na opladen accu en gereden te hebben de CC het weer niet te doen.
Ben toen gestopt en auto uitgezet, maar sleutel in eerste instantie nog in contactslot nog, toen weer starten en cc deed nog niets.
Weer gestopt en auto uitgezet en sleutel uit contact genomen, uit wagen gestapt en met AB op slot gedaan en een 3 min gewacht.
Hierna weer ingestapt en auto gestart en hierna deed de CC het weer, dit doe ik nu telkens weer als ik weer eens met een lege accu sta en werkt prima.
Zeg niet dat het bij jou werkt maar kunt het wel testen, dit omdat je de pool van de accu af haalt zoals je verteld.....


Reden van lege accu bij mij is dat ik wel eens vergeet me omvormer uit te zetten en dat overleeft hij wel een nacht, maar niet als ik een weekend en een vrij of maandag ook nog een snipperdag heb, dan is de accu gewoon plat en kan ik zelfs de deur openen met de sleutel en niet de AB
Hij deed het niet meer, de CC, meerdere keren geprobeerd met tussenpozen te herstarten, helemaal niks! Ging ik donderdag (3 dagen later) op weg voor 300 km, ineens deed de CC het weer. Snappen doe ik het niet, maar blij ben ik wel, mss toch de reset van de ABS unit die tijd nodig had?
 

Cordoba

Forumguru
ABS-systeem/rembekrachtiging heeft na herstel in mijn ervaring minimaal een rit en een paar uur stilstaan nodig voor het systeem weer werkt zonder brandend lampje op het dashboard, dus dat lijkt niet heel vreemd. CC-blijf ik vreemd vinden, tenzij het een probleem is met slechte contacten van de bedieningshendel: mooi weer wil dan wel weer eens de boel een poosje laten werken zonder problemen.
 

EdK

Forumguru
CC-blijf ik vreemd vinden,
Heb dat probleem zoals beschreven enkele keren gehad na lege accu en na stuk rijden verdwenen alle storingen alleen CC deed nog steeds niets
Na denk een 20 a 30Km gestopt en sleutel uit contact en buiten gaan staan en deur dicht gedaan.
Hierna weer ingestapt en gestart en snelweg weer op en CC deed gewoon weer naar behoren.
Gaf op moment dat CC het niet deed ook een melding dat SS het niet deed, tsja boeiend dacht ik in eerste instantie.

Dit nu dus een 2 of 3 keer gehad de afgelopen 1,5 jaar met de Caddy en telkens na het aantal Km en uitzetten etc was probleem opgelost.
Dus ergens blokkeert de BMC blijkbaar de CC omdat er bepaalde parameters nog niet kloppen...!! ??
 
Bovenaan Onderaan