Privacy shades O2 FL

h dejong

Actief lid
Hallo allemaal

Na vorig weekend een combi gezien te hebben met privacy shades, was ik om.
Afgelopen week een nieuwe set besteld voor net iets onder de €100.

Deze vandaag gemonteerd en vallen mij toch enkele zaken op:
1) zijruiten: het lijkt of onderaan een klemmetje ook wenselijk is. Hier lijkt het scherm wat te wijken.
2) zijruiten: moeten de klemmetjes omgebogen worden, na montage of is het as is?
3) achterraam: in de montagehandleiding wordt afgebeeld, dat bij het derde remlicht een uitsparing zit in de shades. Bij de mijne zit daar geen uitsparing maar lopen de shades juist naar buiten, waardoor de clipjes niet op de aangewezen plek kunnen zitten maar meer naar de buitenkant moeten verhuizen om te klemmen.
4) achterraam: uitsparing voor ruitenwisser (ruitenwisser bij mij niet aanwezig) is ruimer dan de daadwerkelijke benodigde ruimte.

Ik ga de leverancier zeker nog even mailen, maar ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn en of iemand weet of de clipjes bij de zijramen omgebogen moeten worden.

Mijn auto betreft een 2009 O2 FL HB.
De set is voor een 5-deurs O2 van 2004-2013.
Zou er in de PFL en FL toch enkele verschillen zitten vooral bij het achterraam?

Ik voeg enkele foto's bij
Foto 1: shades met uitloop ipv uitsparing
Foto 2: uitsparing ruitenwisser
Foto 3: totaal overzicht achterraam zonder scherm

Gr.

Hans

ImageUploadedByTapatalk1402226317.564878.jpg ImageUploadedByTapatalk1402226333.812345.jpg ImageUploadedByTapatalk1402226378.331218.jpg
 

h dejong

Actief lid
Het resultaat van buitenaf vind ik trouwens wel erg mooi, zie foto's

Foto 1: zijraam origineel
Foto 2: zijraam met scherm

ImageUploadedByTapatalk1402226441.252588.jpg ImageUploadedByTapatalk1402226454.547623.jpg
 

Menno.

Actief lid
Lijkt mij dat je hem dan op z'n kop hebt! Geen ruitenwisser, wel 3e remlicht, dus misschien even 180graden draaien. :)
 

h dejong

Actief lid
Daar heb ik ook al een aantal keer naar gekeken @Menno. , maar dat lijkt niet te stroken met de vormen van de ruiten wisser en 3e remlicht.
Zie laatste foto 1e post.
 

Menno.

Actief lid
Aannemelijk zou het zijn dat de verkeerde geleverd/besteld zijn. Maar dan zouden de zei ruiten ook niet moeten passen.
 

h dejong

Actief lid
@Joske die van de eerste link. Combi is de andere en ik heb een HB/5-deurs

@menno: dat zou ik ook denken maar klopt wel. Zou dan ook extra schermen moeten hebben voor de zijramen in de kofferbak
 

Kiswum

Forumguru
Is het eigenlijk nog goed gekomen?
Ik sta op het punt om zo'n set te bestellen voor onze O2 Hatchback ('04) 2005 model. Wellicht is de set inderdaad beter toepasbaar op de oudere modellen.
 

Kiswum

Forumguru
Hatchback 04-14 is nooit gemaakt van Sonniboy :( hierdoor zijn we "genoodzaakt" om andere merken te gebruiken.
 

h dejong

Actief lid
Hoi Kwisum,

Ik zie het nu pas. Sorry.

Set heb ik laten zitten as is.
Bevalt verder dikke prima en zit ook goed.
Scherm voor het Achterraam is alleen generiek gemaakt. Er is geen keuze tussen wel/niet aanwezigheid ruitenwisser. Daarvoor zit dus de uitsparing. Ik zie HB rijden zowel met als zonder wisser. Was vast een optie.

Vragen? Stel ze gerust.
Eventueel kan ik nog foto's maken

Gr.
Hans
 

h dejong

Actief lid
Ps: wat een prijsverschil 8( !
2 zijschermen of 2 zij en 1 achter.
Scheelt je de helft en je krijgt meer
 

Kiswum

Forumguru
Hallo Hans, bedankt voor je antwoord, ik heb ze vrijdag alsnog besteld, ik kon niet wachten :) het grote nadeel van de set is dat de achterruit uit 2 delen bestaat. Ik zal dus zelf ondervinden of dat een van probleem is. Het grote voordeel is de prijs. Ik heb ze uiteindelijk voor zo'n €98,- nieuw kunnen aanschaffen.
Ik heb zelf ook een uitvoering zonder ruitenwisser, maar het klopt inderdaad dat dit een optie was. Deze kon later alsnog in laten bouwen.
 

h dejong

Actief lid
Goede aankoop!
Ik had ze idd voor hetzelfde geld.
Ik heb geen problemen met de 2 delen.
Waar ben je specifiek bang voor? Verminderd zicht of brede band in het midden?
 
Bovenaan Onderaan