Captain Hook
Forumguru
Ahum, er zijn al eens diverse discussies geweest of die duurdere premium brandstoffen nou hun geld waard zijn.
Enige tijd geleden heeft de Keuringsdienst van Waarde zich hier over gebogen:
http://tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/benzine
Zoals altijd, trekken de programmamakers geen conclusie, die laten ze over aan de (kritische) kijker...
Leuke scenes uit deze aflevering:
De voorraadtank in de grond bij een Shell benzinestation voor zowel de VPower als de gewone brandstof wordt met exact dezelfde brandstof gevuld! 10.000 liter benzine er in, en alleen de tank die aangesloten is op de VPower tap, krijgt 1 litertje (1 liter op de 10.000!) additief toegevoegd. Vervolgens is die brandstof wel ca. 5% duurder.
En één van neerlands grootste tankpas organisaties heeft een groot onderzoek gedaan onder tig duizend rijders om te kijken of die duurdere brandstof nou zuiniger rijdt. En ja hoor, die rijdt zuiniger, scheelt maar liefst 1% (!), terwijl het prijsverschil 5% bedraagt...
Of die jongens die motoren reviseren. Volgens Shell kun je zien aan de kleppen/zuigers/cylinders dat er 'luxe'/'betere' brandstof gebruikt zou zijn. Nou, volgens die jongens die tig motoren helemaal uit elkaar haalden, was daar niks van terug te vinden...
Wie houdt nou wie voor de gek?
Enige tijd geleden heeft de Keuringsdienst van Waarde zich hier over gebogen:
http://tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/benzine
Zoals altijd, trekken de programmamakers geen conclusie, die laten ze over aan de (kritische) kijker...

Leuke scenes uit deze aflevering:
De voorraadtank in de grond bij een Shell benzinestation voor zowel de VPower als de gewone brandstof wordt met exact dezelfde brandstof gevuld! 10.000 liter benzine er in, en alleen de tank die aangesloten is op de VPower tap, krijgt 1 litertje (1 liter op de 10.000!) additief toegevoegd. Vervolgens is die brandstof wel ca. 5% duurder.
En één van neerlands grootste tankpas organisaties heeft een groot onderzoek gedaan onder tig duizend rijders om te kijken of die duurdere brandstof nou zuiniger rijdt. En ja hoor, die rijdt zuiniger, scheelt maar liefst 1% (!), terwijl het prijsverschil 5% bedraagt...
Of die jongens die motoren reviseren. Volgens Shell kun je zien aan de kleppen/zuigers/cylinders dat er 'luxe'/'betere' brandstof gebruikt zou zijn. Nou, volgens die jongens die tig motoren helemaal uit elkaar haalden, was daar niks van terug te vinden...
Wie houdt nou wie voor de gek?
