Premium auto, premium interieur?

JeSko

Forumguru
@Joh@n

Ik heb wel al eens gelezen dat de nieuwere generatie Skoda's minder solide in elkaar zitten, @CDK zijn S2 zat ook beter in elkaar dan zijn Kodiaq puur qua bouwkwaliteit. Er werd een poos terug gezegd dat Skoda zijn auto's te goed aan het bouwen was, zou me niet verbazen moest dat teruggeschroefd zijn ten faveure van VW en Audi.

Zelf nog nooit in een nieuwere SuperB ( of Skoda ) gezeten dus kan er zelf niet over oordelen, buiten de goedkoop klinkende kofferklep en het dashboard dat soms éénmalig kraakt bij hoge temperatuur schommelingen voelt mijn auto solide aan.

Edit: kleine voetnoot, er zijn ook mensen hier die claimen dat hun nieuwere generatie Skoda wel heel goed gebouwd is, ieder zal er vast zijn mening en gevoel over hebben. Alleen al de huidige nieuwere tech maakt een nieuwere Skoda de moeite waard.
 

Eemspoort

Forumguru
Mijn S2 was ook 1 en al degelijkheid, heb nooit ergens een piepje of kraakje vernomen tijdens het rijden.
Wat ik jammer vond was dat bepaalde materialen goedkoop aan voelden, maar goed, ergens moet je sparen als je een auto concurrerend op de markt wilt zetten.
Mijn huidige Mercedes is 15 jaar oud en heeft ruim 3 ton achter de kiezen. Ook geen piepje of kraakje te bekennen.
Vind ik toch netjes voor een auto met ervaring.
 

JeSko

Forumguru
Zot e, juist ne kerstboom, maar dan een heel stijlvolle, daartegen is mijn geliefde SuperB maar een kale Oostblokker :( :tongue:
 

Okki

Donateur
OK....het is geen interieur en misschien vertekend het beeld door de hoek waarop het beeld is opgenomen, maar toen ik het zag dacht ik ineens...."dat ziet er slordig uit"

Toch geen lullig autotje zo'n Audi e-Tron Sportback S

Screenshot_2020-07-21-21-53-41-117~2.jpeg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ach zit aan de buitenkant...... zie je toch niet als je achter het stuur zit...toch ?
 

sitechris

Donateur
Dat kan natuurlijk niet als je zoveel geld betaalt. Maar zal vast niet bij alle exemplaren zo zijn ;). Maandagmorgen auto's heb je altijd nog wel.
 

Kanerr

Forumguru
Dat kan natuurlijk niet als je zoveel geld betaalt. Maar zal vast niet bij alle exemplaren zo zijn ;). Maandagmorgen auto's heb je altijd nog wel.

Maandagmorgen auto's kunnen tegenwoordig echt niet meer hoor. Er is zoveel geautomatiseerd op de baan. Dit is gewoon stuk plastic wat geen goede pasvorm heeft...
 

brepus13

Forumguru
Met alle kwaliteit checks die er zijn voordat een auto de fabriek verlaat kan ik me niet voorstellen dat deze auto zo geleverd is. Het lijkt meer voor de hand te liggen dat hier al schade is gereden door wat een oorzaak dan ook.
 

Niek_J

Forumguru
Maandagmorgen auto's kunnen tegenwoordig echt niet meer hoor. Er is zoveel geautomatiseerd op de baan. Dit is gewoon stuk plastic wat geen goede pasvorm heeft...

Kunststof delen worden d.m.v. spuitgieten in matrijzen gegoten. Deze hebben allemaal (met zeer minimale verschillen) dezelfde maten.

ik denk eerder dat dit gewoon een pre-productie exemplaar is.
 
Bovenaan Onderaan