Porsche Taycan launch control filmpje

philippe bakker

Forumguru
Ja en hier zijn al enkele topics geweest a la: wat zou je kopen indien je veel geld had ? En dan staat er toch weinig tesla of andere electrische auto’s bij se. Dat spreekt toch nog steeds niet tot de verbeelding
 

Canon-Eye

Forumguru
En dan staat er toch weinig tesla of andere electrische auto’s bij se. Dat spreekt toch nog steeds niet tot de verbeelding
Nou... Ik heb zeer recent een review gezien van een Audi E-tron. Met trekhaak (1800 kg toegestaan trekgewicht) en een alleszins behoorlijk bereik richting de 500 km: daarmee zijn mijn eisen zo goed als vervuld, al is het dak me eigenlijk wat aan de hoge kant.
Voorraadmodelletjes beschikbaar voor rond €112-115k, het wachten is nu dan ook op de postcodekanjer :jaja:. In die tussentijd zal het bereik vast nog verbeterd worden. Dus deze kan wel bovenaan mijn "wat als"-lijstje.
 

philippe bakker

Forumguru
als mijn bedrijf 115000 teveel had kocht ik dat ook. maar als ikzelf dat bedrag teveel had kocht ik toch iets vroem vroem achtig.
 

sitechris

Donateur
Nou... Ik heb zeer recent een review gezien van een Audi E-tron. Met trekhaak (1800 kg toegestaan trekgewicht) en een alleszins behoorlijk bereik richting de 500 km: daarmee zijn mijn eisen zo goed als vervuld, al is het dak me eigenlijk wat aan de hoge kant.
Voorraadmodelletjes beschikbaar voor rond €112-115k, het wachten is nu dan ook op de postcodekanjer :jaja:. In die tussentijd zal het bereik vast nog verbeterd worden. Dus deze kan wel bovenaan mijn "wat als"-lijstje.

500? In theorie 400, in praktijk dus wel ff wat minder. Heerlijke auto overigens, maar bereik is echt nog wel een dingetje.
 

Canon-Eye

Forumguru
Richting de 500, schreef ik toch? Wel op de nuance blijven letten...
Het wordt trouwens pas acuut als die Postcodekanjer goed valt.
Kan nog wel effe duren en in die tussentijd wordt het bereik vast nog (veeel :D) beter...
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb niks overdreven: ik bedoel(de) niets meer of minder dan dat de reikwijdte al aardig de door mij gewenste kant opgaat, mede omdat in de review die ik zag een getal boven de 400 werd genoemd voor het grootste accupakket.
Verder heb ik me daar nog niet in verdiept - en daar is ook niet zo'n haast mee...
 

MarcoO2

Forumguru
Haha, maar ja, jouw gedachten kunnen we natuurlijk niet lezen. Wij lezen slechts wat je daadwerkelijk schrijft - en dan is jouw klaarblijkelijk intentie niet de eerste logische uitleg van je letterlijke tekst.

Mét jouw toelichting is die intentie duidelijk.
 

leon-cupra

Forumguru
Wat maakt het bereik uit. Velen zullen hem gewoon in een loods gaan stallen of enkel in het weekend ermee buiten komen.
Alhoewel, echt een "investeringswagen" zal het wss niet worden met de grotere aantallen die verkocht worden.
 

SuperBeeb

Forumguru
Back on topic:
Knap toch dat Porsche er weer in slaagt een auto neer te zetten die in staat is niet slechts 1 of 2x zo’n leuke gimmick (want dat blijft de launch control toch wel) uit te voeren, maar keer op keer. Itt Tesla.
Eerder liet Porsche al zien dat de 911 Turbo dit ook kon, in de woestijn ook nog. Itt de Nissan GTR, waar de launch control leidde tot kapotte bakken.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ach om over te schakelen van fossiele brandstof naar elektrisch in combinatie met accu moeten velen omschakelen aan het verhaal met de max radius is maar .....Km
Een jaartje terug met een camping eigenaar zitten praten die een Tesla heeft.
En die zei ook dat je je manier van denken mbt actieradius op één lading moet veranderen en niet de fossiele brandstof denkwijze moet aanhouden.

Hij reed gewoon met de Tesla naar zuid frankrijk
Alleen nu veel relaxter dan vloegel vertelde hij.
Maar als hij bij een snellaadstation gaat laden dan is zijn lading binnen half uur weer op een 80 a 90%
Als je onderweg een uitstap gaat doen moet je zorgen dat hij aan de lading staat.
En zo noemde hij nog meerdere dingen op..

Maar wat in zijn gesprek duidelijk naar boven kwam was dat je je moet aanpassen en dat je bewuster moet rijden.
Dus vooruit kijken van waar kan ik laden
En niet in de stress raken met een leeg gereden fossiele brandstof tank van haal ik dat laatste tankstation en waar is de dichtsbijzijnde .

En bij de Tesla was het ook zo dat als hij met de navigatie de route plande hij al een overzicht kreeg ook van de laadstations.
Die ook nog eens veranderde aan de hand van zijn rijstijl.

En zoals ik al eens gezegd heb, privé zou ik elektrisch kunnen rijden mbt actieradius.
Maar zoals Rosinfield ook al zegt , het financieele plaatje wat er aan hangt is momenteel niet betaalbaar voor mij.
 

Cordoba

Forumguru
En als de technologische ontwikkelingen net zo snel waren gegaan als in de IT, dan hadden we nu allemaal een fabeltastisch voertuig, met ongekende reikwijdte, minimaal energieverbruik t.o.v. de geleverde prestaties en was het bereikbaar voor vrijwel iedereen.
Helaas is de praktijk dus heel anders.

Dat is een bekende discussie en dan krijg je tegenargumenten als dat er files ontstaat omdat de voorste auto voor het stoplicht dan een uur lang geen meter vooruit komt, omdat ie net op dat moment een update van de software krijgt. :banghead: Kortom IT heeft inderdaad een grote vooruitgang geboekt de laatste decennia, maar dat komt ook omdat IT veel korter een grote wereldwijde markt is dan auto's. Hoe nieuwer een bedrijfstak is, hoe sneller de ontwikkelingen nu eenmaal gaan. Zowel in IT als in autotechnologie zijn flinke stappen gemaakt, maar zijn er ook nog veel problemen op te lossen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Eén van die problemen en nog het moeilijkst (op relatief korte termijn) op te lossen, lijkt me dat er gigantische economische belangen zijn gemoeid met fossiele brandstof. Daar gaat ongetwijfeld een zeer sterk remmende werking van uit op de ontwikkelingen
 

EdK

Forumguru
Eén van die problemen en nog het moeilijkst (op relatief korte termijn) op te lossen, lijkt me dat er gigantische economische belangen zijn gemoeid met fossiele brandstof. Daar gaat ongetwijfeld een zeer sterk remmende werking van uit op de ontwikkelingen
Wat denk je van de infra structuur mbt het laden bij huis ?
Veel van die infra is totaal niet berekend op deze laadpalen...
Wij leveren als firma ook laadpalen en zijn in 2 versies in te stellen
Of wel laden met 3 fase (400V) 16A of als het kan kwa vermogen bij de klant met 3 fase (400V) 32A ( snel laden )
En als je dan je realiseert dat een gemiddelde nieuwbouw woning of met 3 fase 25A 400V word opgeleverd of 1 fase 35A 230V.
Maar als ik voor de woning waar ik in woon spreek dan heb ik maar 1 fase 25A 230V
En die 25A hoort eigenlijk 20A te zijn ( buren wel) maar ja Liander was jaren geleden vergeten te zegelen, dus toen ik dat zag heb ik eens ff gekeken wat er in zat en toen zelf verhoogd naar die 25A en daarna hun gebeld dat ze na hun werkzaamheden waren vergeten te verzegelen !! :pardon:
 

philippe bakker

Forumguru
Wat denk je van de infra structuur mbt het laden bij huis ?
Veel van die infra is totaal niet berekend op deze laadpalen...
Wij leveren als firma ook laadpalen en zijn in 2 versies in te stellen
Of wel laden met 3 fase (400V) 16A of als het kan kwa vermogen bij de klant met 3 fase (400V) 32A ( snel laden )
En als je dan je realiseert dat een gemiddelde nieuwbouw woning of met 3 fase 25A 400V word opgeleverd of 1 fase 35A 230V.
Maar als ik voor de woning waar ik in woon spreek dan heb ik maar 1 fase 25A 230V
En die 25A hoort eigenlijk 20A te zijn ( buren wel) maar ja Liander was jaren geleden vergeten te zegelen, dus toen ik dat zag heb ik eens ff gekeken wat er in zat en toen zelf verhoogd naar die 25A en daarna hun gebeld dat ze na hun werkzaamheden waren vergeten te verzegelen !! :pardon:
Daarin zijn de overheden al 20 jaar in de fout. Als de overheid al hun voertuigen zou veranderen in electrisch dan komt er ook infrastructuur ervoor en ook verkoop voor de constructeurs en kunnen ook de prijzen zakken.
 

Cordoba

Forumguru
Je ziet al enkele decennia dat sommige gemeenten bijvoorbeeld elektrokarretjes voor de plantsoenendienst hebben, dus het is er wel maar op te kleine schaal. Overigens weet ik wel dat 50 jaar terug toen de bakker nog met brood langs de deur kwam, dat ie een electrokarretje daarvoor gebruikte. In de huidige situatie zie je dat er maar beperkt gebruikt wordt van elektrisch aangedreven voertuigen door bedrijven die echt alleen in een straal van pakweg 10 km om het bedrijf heen rijden, denk bijvoorbeeld aan de bezorgvrachtautootjes van Picnic.
picnic-auto.jpeg
 

SuperBeeb

Forumguru
Van Taycan naar Picnic...:pieker: :ot:
Misschien een apart topic starten over de pro’s en cons van elektrisch rijden?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Een ieder die dat wil kan toch een (nieuw) topic starten en daarbij duidelijk aangeven wat hij wel en niet als behorend tot het topic beschouwt en er met klem op aan dringen zich daaraan te houden? Dan zijn we meteen af van die storende off topic waarschuwingen elke keer.
Persoonlijk vind ik het geen enkel bezwaar, integendeel zelfs, wanneer na het uitkauwen van een topic nog wat verder wordt geneuzeld over de bredere context.
 
Bovenaan Onderaan