Porsche Taycan launch control filmpje

EdK

Forumguru
Tsja verbaas me alleen nog steeds dat we één motorgebruiken met een overgangsbak naar de wielen.
Heb je de kans om elk wiel zijn eigen motor te geven , doe je het niet...
Ja weet het, om deze sychroon te laten lopen is op zich moeilijk

En als je al dame bij Porsche aan de productielijn wil werken mot je wel blond zijn, zo lijkt het...:nailbiting:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Tsja verbaas me alleen nog steeds dat we één motorgebruiken met een overgangsbak naar de wielen.
En als je al dame bij Porsche aan de productielijn wil werken mot je wel blond zijn, zo lijkt het...:nailbiting:

Ja, dat zijn zuiver Arische dames ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Captain Hook

Forumguru
@EdK Porsche gebruikt voor de Taycan twee synchroonmotoren. Eentje met vaste overbrenging op de vooras, eentje met een 2-traps overbrenging op de achteras.

imho heeft het ook te maken met praktische problemen; een elektromotor met voldoende koppel krijg je niet zo klein dat 'ie in het wiel (en bijbehorende ophanging) past. En je wilt het liefst een zo laag mogelijk onafgeveerde massa.
Daarnaast zijn 4 motoren (in het geval van AWD) een stuk zwaarder dan 2 motoren met bijbehorende aandrijftreinen.

wat info:
https://www.caradvice.com.au/789680...-its-motors-transmission-and-dynamic-chassis/
https://newsroom.porsche.com/de/produkte/taycan/antrieb-18543.html
high_taycan_two_speed_transmission_on_the_rear_axle_2019_porsche_ag.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan