PON /SKODA afd. Marketing dom en arrogant.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Denk als je de juiste personen weet te benaderen binnen de firma PON er wel mogelijkheden zijn of onderzocht willen worden.

Een algemeen mailtje, hoeveel zullen ze die wel niet ontvangen per week, onderstreept niet de inhoud en potentie van het verhaal wat er achter zit.

Om iemand of een afdeling dan de woorden dom en arrogant op te spelden is ook niet bepaald netjes. Persoonlijk zou ik zorg dragen dat de geboden informatie ook bij de juiste persoon terrecht komt. Een algemeen mailtje hebben ze waarschijnlijk ook algemene richtlijnen voor en ik vermoed dat de oprecht goed bedoelde inhoud hiermee verloren gaat aan beide zijden.

Pablos

Senior Member
Een fout is het, maar door een gebrek aan concurrentie en de marktpositie zullen de kosten (op korte termijn) wss niet opwegen tegen de baten. Als je merkentrouw bent is je enige alternatief zelf importeren en onafhankelijke garages gebruiken.

RayDelft

Forumguru
SKODA NEDERLAND BELDE MIJ.

Vandaag is mijn voicemail ingesproken door mevrouw Suzanne Burger van Skoda Nederland. Zij verzocht mij terug te bellen hetgeen ik heb gedaan. Naar later in het gesprek zou komen te blijken is mevrouw Burger verantwoordelijk voor webzaken en voorheen voor klantloyality. Kortom een mevrouw die het Zou moeten begrijpen. Dat ze het begrijpt bleek mij ook.

Zij heeft mijn mail en de berichten hier gelezen en is van mening dat het antwoord van Skoda, door een collega van haar, inderdaad niet juist was. Zij vertelde me dat er wel degelijk contact is geweest tussen de dealer en importeur en dat de importeur het goodypakket heeft geleverd. Voorts, zo stelde zij, is er af en toe contact met de forumbeheerders over zaken van uiteenlopende aard. Ik vertelde haar dat de opwinding niet had hoeven ontstaan als Skoda gewoon gemaild had naar mij met iets als.... Dank u wel, we ondersteunen de dealer reeds mbt de meerting en wij wensen u een prettige dag... In dat geval zou ik tevreden zijn geweest.

Mevrouw Burger was geheel met mij eens dat dat natuurlijk had moeten gebeuren. Voorts spraken wij nog over het belang en de kracht van dit forum met daarin veel tevreden klanten. Dat dat een waarde heeft waar niet tegenop te adverteren valt enzovoort. Ook daarmee was zij het volkomen eens.
Mij is duidelijk dat Suzanne Mulder dat belang heel goed begrijpt, en ik hoop slechts dat dat besef tot heel de organisatie doordringt waar dat nodig is.

Lang verhaal kort. Skoda is het bij monde van mevrouw Mulder met mij eens, over de onjuistheid van de reactie, en over het belang van een community als dit, en over het belang de klant te koesteren. Dat maakte het gesprek prettig en gemakkelijk. Met deze stap van Skoda.nl ben ik tevreden. Ik ben er echt van overtuigd dat die oprecht was, en ook ben ik er zeker van dat ze trots zijn op dit meestal positieve forum en de tevreden klanten. Ook heb ik het gevoel dat de forumeigenaren en of organisatoren van volgende meetings meer en meer van de belangstelling van Skoda voor web-aangelegenheden zullen merken. Ik heb Suzanne Burger gezegd dat ik van het gesprek verslag zou doen en haar hier zou noemen. Dank voor alle acties op deze op zich boeiende discussie en dank Skoda voor het zetten van de juiste stap.

Laatst bewerkt door een moderator:

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Kijk, zo kan het dus ook! Laten we het maar houden op een miscommunicatie.
Het is in elk geval goed om te horen dat het bestaan en het belang van ons forum bij Skoda Nederland wel bekend is.

Voorts, zo stelde zij, is er af en toe contact met de forumbeheerders over zaken van uiteenlopende aard
Weet niet wanneer dat dan is geweest, maar in de afgelopen twee jaar heb ik in elk geval niets van ze vernomen. Ze mogen mij contacten.
aangenaam.gif

sitechris

Donateur
Handig om te weten dat Pon meeleest in dit topic :). Meteen gebruik van maken ;).

Even wat suggesties voor onze vriendelijke en alerte webcare dame

- Zoek svp in dit forum op Hegeman of Skoda Center Utrecht en grijp svp even in. Zal ik het opheffingsverkoopbordje vast ophangen :)
- De slogan 'Pon geeft alleen garantie op onderdelen die niet stuk kunnen gaan' lees ik niet op jullie website terug. Foutje bedankt? :tongue:
- Een carconfigurator zou cool zijn.
- JD Engineering is een prima opvolger van Abt. Zou fantastisch zijn.

Succes ermee :)

Dat Skoda (Pon) niets wilde doen vond ik al raar. De afgelopen jaren heb ik diverse evenementen meegemaakt waar Pon een bijdrage aan heeft geleverd. Met de Transporter club een middag bij de importeur geweest en van alles gezien. In 2010 met 100 Yeti's naar Leusden en de vakantiebeurs en vorig jaar weer een Skoda meeting in Leusden met een compleet programma.

• Leuk
Waarderingen: CDK

De Stip

Forumguru
Op de een of andere manier weten de producten van Pon ons te prikkelen. Zelfs zover, dat we tot aankopen overgaan.
Dat het niet alleen voorkomt bij Skoda, maar ook bij de overige merken uit hun holding, blijkt oa uit het volgende.

We rijden bij ons in de ploeg ook met een VW Touareg V10 TDI en met die auto hebben we van nieuw af aan, niets dan ellende gehad. In eerste instantie werd de auto keurig via het speciaal daarvoor gebouwde Koopmanshuis geleverd met alle egards die men destijds bij de auto beloofde. Later werd het steeds minder en toen bleek dat de V10 TDI een mislukking was (en wij erachter kwamen door de torenhoge rekeningen), trok men de handen langzaam maar zeker van deze Touareg serie af en liet de klanten vallen. Inruilen is bijna geen optie, want de auto is nu 8 jaar oud, destijds nieuw gekocht voor zo'n €125.000,- en is nu nog maar een kleine €7500,- waard. Best een behoorlijke afschrijving en overal waar je komt (ook bij honend lachende VW dealers, die hun handen er niet aan wensen te branden...), bedankt men voor de eer en heeft hem liever niet in z'n showroom staan.

En dat voor een vlaggenschip van VW......

• Leuk
Waarderingen: CDK

Atria

Actief lid
Er kan dan wel gedacht worden dat PON niet(s) met hun 'eindklanten' te maken heeft, maar dat lijkt mij kortzichtig en ouderwets gedacht. Juist een importeur zou een schakel moeten (kunnen) zijn tussen de klant (die jouw auto's rijdt, niet de klant die ze verkoopt) en de fabrikant
Zonder "eindklant" geen importeur en geen producent.

EdK

Forumguru
Kijk, zo kan het dus ook! Laten we het maar houden op een miscommunicatie.
Het is in elk geval goed om te horen dat het bestaan en het belang van ons forum bij Skoda Nederland wel bekend is.

Weet niet wanneer dat dan is geweest, maar in de afgelopen twee jaar heb ik in elk geval niets van ze vernomen. Ze mogen mij contacten.
aangenaam.gif

Ditzelfde geld voor Skodaforum.eu, wel met skoda tsjechie conatcten gehad over bepaalde dingen maar Skoda.nl heeft vanaf begin nooit enig contact gezocht met ons of wij met hun !

Cordoba

Forumguru
:sterretjes: Sorry, eerst ff me ogen oprapen, die zijn net uit m'n kop gevallen bij het lezen van de post #66 van Ray.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik de betreffende dealer heel duidelijk horen zeggen, dat ie alle goodies gewoon heeft moeten afrekenen, en dat de importeur geen bijdrage heeft geleverd. Als ik daar de reactie van Pasqual naast leg, krijg ik het idee dat de bewuste dame een mooi verhaal heeft gehouden, maar dat de inhoud daarvan mooi is voor het (ronde) archief.

Ik ben niet betrokken geweest bij de goodies en wie die zou betalen, maar puur op basis van mensenkennis, en ervaringen met de diverse personen, is dat mijn conclusie.

RayDelft

Forumguru
:sterretjes: Sorry, eerst ff me ogen oprapen, die zijn net uit m'n kop gevallen bij het lezen van de post #66 van Ray.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik de betreffende dealer heel duidelijk horen zeggen, dat ie alle goodies gewoon heeft moeten afrekenen, en dat de importeur geen bijdrage heeft geleverd. Als ik daar de reactie van Pasqual naast leg, krijg ik het idee dat de bewuste dame een mooi verhaal heeft gehouden, maar dat de inhoud daarvan mooi is voor het (ronde) archief.

Ik ben niet betrokken geweest bij de goodies en wie die zou betalen, maar puur op basis van mensenkennis, en ervaringen met de diverse personen, is dat mijn conclusie.

Als dat zo is is, ik kan het haast niet geloven, dan voel ik me echt belazerd. Het zou toch enorm stom zijn zoiets te beweren, terwijl je van te voren weet dat daarover op het forum wordt gepraat? En over de forumbeheerders, die zouden naar zeggen van die mevrouw ook wel uitgenodigd zijn geweest bij een aantal evenementen. Er is toch echt gezegd dat Skoda via de dealer de meeting heeft ondersteund.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan