Polle90 Octavia RS245

polle90

Forumguru
Eerste bericht gewijzigd, ik was de DSG vergeten. Wat zijn eigenlijk de onderhoudsintervallen? En zaken zoals distributieriem en onderhoud DSG? Dat is misschien wel duurder.
 

leon-cupra

Forumguru
Onderhoudsintervallen zijn nu meestal variabel. Wagen beslist zelf wanneer je op onderhoud moet. Denk met 15000km zal dit ongeveer na 1.5jaar zijn. Kostprijs van mijn klein onderhoud overlaatst was 230euro. (Ook vRS)
DSG vraagt op zich geen onderhoud, enkel zal het voor de wecare wel duurder zijn. Herstellingen van dat zijn stukken duurder dan bij handbak en komen iets frequenter voor.
 

Jewepe

Forumguru
Volgens mij werkt het bij verzekeringen zó dat zij (aan het eind van de rit) altijd geld verdienen. Winst maken is immers een belangrijke doelstelling van elk bedrijf. Ga er dus maar vanuit dat zo'n verzekering altijd duurder is dan zelf het risico dragen (verzekeringen handelen eigenlijk in "onzekerheid", hetgeen natuurlijk een fantastisch "product" is). Afgezien van die ene pechhebber die een maandagochtendproduct treft.

Verder zou ik er niet aan moeten denken dat ik aan mijn eigen auto die ik helemaal zelf betaald heb ook nog eens niets/heel weinig mag veranderen. Omdat anders de verzekering (misschien) moeilijk gaat doen. Het moet niet gekker worden. Ik zou gewoon het bedrag dat ik maandelijks kwijt zou zijn aan de verzekering op een aparte spaarrekening zetten en van die rekening het onderhoud betalen. Verzeker je gewoon jezelf :-).
 

Cordoba

Forumguru
@polle90 Allereerst gefeliciteerd met de bestelling, en voor 'straks' veel plezier ermee.

Wat ik me afvraag, zo'n verzekering bij Wecare, zit daar ook onderhoud voor de airco bij in? Normaal gesproken stond airco onderhoud ook nooit in de onderhoudsboekjes, maar was het wel nodig. Ander punt, bij het wisselen van banden loop je velgschade op, voor wie is de schade (gezien banden niet onder het contract vallen, kan dat nog een mooi twistpunt worden, en de garage heeft nooit iets fout gedaan bij velgschade).Het lijkt mij dus van belang om dat soort zaken duidelijk te hebben.
 

polle90

Forumguru
Onderhoud van de airco is ook inbegrepen. Banden laat ik nooit in de garage vevangen. Is veel te duur daar.
 

Rallye

Forumguru
@Jewepe Het is feit dat ook een verzekeringsbedrijf geld moet verdienen. In principe is zo’n verzekering dus altijd duurder dan de gemiddelde klant aan onderhoud kwijt zou zijn geweest. Dit valt echter mogelijk deels weg tegen de korting die zo’n verzekeringsbedrijf als grote klant kan krijgen.

Het eerste deel van je opmerking, dat je altijd duurder uit bent bij een verzekering, geldt dus voor de gemiddelde klant. Dat is bij elke verzekering zo: ook bij de brandverzekering voor je huis. Bij die laatste verzekering komt echter ook de risicospreiding van een verzekering om de hoek kijken: juist omdat niet ieders huis afbrandt kan een verzekeraar het risico op afbranden van jouw huis overnemen. Belangrijkste voordeel: dat risico kun je zelf niet dragen.

Voordeel van een verzekering is dus dat zo’n bedrijf de risico’s van velen uitmiddelt. Dit werkt vooral bij risico’s die je zelf niet kunt dragen.

Bij verzekeringen als Wecare gaat het om kosten die in redelijke mate voorspelbaar zijn. Slechts uitschieters (nieuwe motor, versnellingsbak - buiten garantie) kunnen deze kosten erg hoog maken. Als jij de kans op deze kosten bij jou hoger inschat dan gemiddeld én denkt dat je die kosten niet kunt dragen, is zo’n verzekering iets voor jou.

Dat betekent overigens twee dingen. Ten eerste: het klantenbestand van zo’n verzekering bestaat deels uit mensen die verwachten meer onderhoudskosten te hebben dan een ander en als hun verwachting terecht is maakt dat de verzekering nog duurder. Ten tweede: als je de mogelijke extra uitgaaf van een nieuwe motor of versnellingsbak niet kunt dragen heb je eigenlijk een (voor jou) te dure auto gekocht. Zo’n verzekering houdt dan in ieder geval de uitgaven overzichtelijk en voorspelbaar.

Kortom: verzeker alleen zaken waarvan je de risico’s niet kunt dragen.
 
Laatst bewerkt:

polle90

Forumguru
Is er eigenlijk verschil in de kofferbakmat van een hatchback en een break? Ik zie op Superskoda dat de rubberen kofferbakmat met vrs logo
enkel te krijgen is voor de break? Dat is spijtig.
 

Tuner111

Forumguru
Is er eigenlijk verschil in de kofferbakmat van een hatchback en een break? Ik zie op Superskoda dat de rubberen kofferbakmat met vrs logo
enkel te krijgen is voor de break? Dat is spijtig.
Er is een verschil ja de combi mat past niet in de limo
 

MaxN

Donateur
Deze is ook leuk toch?
Alleen geen VRS silhouette

rgm-o3l.jpg
 
Bovenaan Onderaan