PizzaPieter's Seat

JeSko

Forumguru
Idd @Tees , zaken zoals kinderfietsen, grote dozen, Ikea pakketen, diepvriezers, dingen waar andere een bestelwagen of aanhangwagen voor nodig hebben, krijg je zo mee. Ik ging in het begin dat ik de Superb had gekocht een tweedehands diepvries ophalen, toen ik de man betaald had zei die; waar staat uw camionette?" Waarop ik antwoorde gewoon met de auto te zijn. "Ai jong da gade zo nie meekrijgen zenne!" Die meneer trok nogal ogen toen ik die diepvries in de lengte netjes in de Superb schoof en nog ruimte over had, diepvries op dikke dekens gelegd en verankerd met de punten in de koffer en enkele oude snelbinders.

20200314_105550.jpg
 

PizzaPieter

Forumguru
In Antwerpen kun je wel wat oponthoud verwachten. Daar is een stuk naar 1 baan. Viel gisterenochtend heel vroeg mee, maar andere momenten niet (hoorde ik)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

PizzaPieter

Forumguru
En nogmaals....destijds een keus om deze te halen, te weten dat er soms een 'tekort' aan ruimte is. Dat was bewust, want we rijden veel minder en wil niet hele jaar veel betalen om 2 dagen per jaar, als we al met zn allen gaan, iets meer comfort te hebben. Oudste gaat normaal al niet meer mee of komt op eigen gelegenheid naar ons vakantieadres. En met 2 kids achterin heb je meer ruimte dan met 3 en dan valt t 'discomfort' wel mee

Wel mooi dat de nadruk altijd ligt op de 'nadelen', terwijl ik ook en met name fijne ervaringen deelde.... Voornamelijk ben ik gewoon heel tevreden met mn Seat en doet hij wat hij moet doen. En da's op zich heel fijn.
 

JeSko

Forumguru
Wel mooi dat de nadruk altijd ligt op de 'nadelen

Dat was zeker niet de bedoeling, eerder goedbedoelde info waar je persoonlijk niets moet achter zoeken, als de Seat bevalt is dat prima, mij zou hij ook bevallen blijft een mooie moderne auto.
 

PizzaPieter

Forumguru
Was ook niet per se zo bedoeld, Jeffrey, ook niet tegen jou hoor. Is mens-natuurlijk, doe er zelf ook aan mee (Kracht vh Negatieve /negativiteitsbias).
 

PizzaPieter

Forumguru
Terugweg ook top gegaan.
Heerlijk die extra power als je 130 rijdt, volbeladen, bergop en gewoon nog een stupide Fransman kunt inhalen met extra gas.

Maar man man....sorry hoor, maar die Fransen en Belgen....die kunnen er toch echt een potje van maken.... Niet één, maar gewoon veel.
In 1 seconde van 3 banen wisselen zonder richtaanwijzer, zonder omkijken en met 50kmu snelheidsverschil ..... Kolere.....

En de wegkwaliteit in België.....die is toch anders als je via Bergen naar Brussel naar Antwerpen rijdt..... Óf gaten in de weg waar de velgen geeneens jn teruggevonden zouden worden.....of supermooi strak asfalt..... Waar ze vergeten zijn een regenwater aansluiting te maken ofzo....of ipv ZOAB hebben ze ZDAB gelegd.... Regenbuitje van niks....waterscherm van opspattend water zoals een Himalaya berg en linkerbaan een cm of 5 diep water.... Geeft lekker grip.... Haha.

Maar ach....de brandstof was wel goedkoop.

Adieukes
 
Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Forumguru
Dit is software van de radio, je hebt helaas een MIB1. Maar ik zou wel je software updaten naar 0480. Wordt ie stuk sneller mee :)
Extra vraagje: is er met deze MIB1 nog íéts doen qua update ? Zonder de sjabang te vervangen?

Gebruik navi niet vaak, maar ik ontvang bijv geen verkeersinformatie en de kaarten zijn natuurlijk oud.
 

HarrieSkoda

Forumguru
:laugh::laugh::laugh::laugh: Heb je er al eens over nagedacht om een boek te schrijven @PizzaPieter ?
Elke keer als ik een melding zie dat jij een bericht hebt geplaatst, moet ik al bijna lachen...

Nee, leuk hoe je het brengt, doe je dit met of zonder wijn :deuk:?
 

PizzaPieter

Forumguru
Verhalend schrijven is geen lastige opgave. Net thuis 2000u. Eerst friet gehad, net gedouched en nu met Franse rum op bank, maar geen slok gehad vóór deze post

Wel extreem jammer btw: één vd dingen waar ik van hou in Frankrijk is droge worst kopen op de markt. En opeten. Worstje, kaasjes, wijntje....

Zijn we dus vergeten de la met worsten leeg te maken .... Die liggen er dus nog.... Nondeju.

Maar goed....bij Lidl hebben ze ook relatief goeie. En anders méér wijn en denken dat leverworst óók droge worst is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
@PizzaPieter Ik weet niet of je een met de Amundsen of een met de Columbus vergelijkbare navi hebt. Van de Columbus weer ik het niet, maar volgens mij is vorig jaar de laatste kaartupdate voor MIB1 Amundsen uitgekomen. Ik heb nog geen bevestiging gelezen van Skoda-zijde dat het werkelijk de laatste is overigens. Als je die nog niet hebt zou je hem kunnen installeren.

Verkeersinfo zou je via RDS moeten krijgen overigens. In andere landen werkt dit best goed.

Een upgrade zonder vervanging van je navi zou mogelijk deze kunnen zijn: https://motrade.nl/nl/carplay-android-mirror/vw/vanaf-2012-mib1-mib2/vw-mib-mib2/a-2332-20000279
 

PizzaPieter

Forumguru
Heren,
Tis alweer tijdje geleden dat ik wat postte. Lees veel mee, maar niets geschreven.

Nu heb ik een vraag: originele velgen van een Passat 2019, kan ik die zomaar op mijn Seat Leon leggen?

Tnx!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221019-113300_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20221019-113300_Marktplaats.jpg
    724,5 KB · Weergaven: 16

Kanerr

Forumguru
De velgen zullen passen, maar de bandenmaat zal niet kloppen. ET waarde en velgbreedte zal ook ietswat meer afwijken dan vergeleken met een bijv. Octavia of Golf.
 
Bovenaan Onderaan