Pimp your Kodiaq

Sandman

Actief lid
@powermage of anderen: Ik heb nog wel een nieuw magic black achterlogo van superskoda. Had een set gekocht met voor en acthterlogo, maar door de lange levertijden kreeg ik immers de letters ipv het embleem. Ik hoef er niks voor te hebben, afhalen (Bergschenhoek) of bijdrage in verzendkosten is genoeg.
 
Dit is de tekst
Ich kann bestätigen, dass der Schriftzug ab KW48 (Produktionseinsatz) für die Modelle Kodiaq und Karoq Sportline, Kamiq, Scala und Fabia Monte Carlo in schwarz angebracht werden wird.


Leider gab es keine Info dazu, welches schwarz es sein wird; ich hoffe aber darauf, dass es nicht einfach lackierte Teile sind, sondern hochglanzpolierte Kunststoffteile (so wie bei Audi die schwarzen Ringe
 

2020Kodiaq

Senior Member
Ik heb hier een bericht over naar mijn dealer gestuurd. Ik verwacht morgen of maandag meer duidelijkheid hierover te ontvangen.

Een zwarte tekst op de auto zou het wel veel mooier maken. Ik vraag mij alleen af of het productie week 48 of order week 48 is. Opeens een model veranderen terwijl er al orders op lopen is altijd riskant.
 
Laatst bewerkt:

doncalitri1984

Forumguru
Mijn dealer zegt dat het klopt, vanaf week 48 (Productie) op eerder genoemde uitvoeringen van die modellen is het zwart...

Ben er zelf wel blij mee, scheelt of zelf vervangen of plastidippen
 

Mystikal

Senior Member
Ik heb nog een nieuwe zwarte superskoda logo liggen voor de voorkant. Mocht iemand interesse hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

De Stip

Forumguru
Inderdaad staat bij www.skoda.nl bij de configurator dat er zwarte letters SKODA op de achterzijde van de Sportline Business zitten. Ziet er best mooi uit. wellicht zijn ze bij de dealer te bestellen en zit er iets van een monteer mal bij om ze goed te kunnen plaatsen.

Wel jammer, ik heb een MY20 die 2 weken geleden geleverd is en nu alweer wijzigingen..... :nono:
 

2020Kodiaq

Senior Member
Wel jammer, ik heb een MY20 die 2 weken geleden geleverd is en nu alweer wijzigingen..... :nono:
Ze kunnen dit ook eigenlijk niet maken, en het gaat niet om een paar tientjes zo’n aankoop. Ik hoop nu wel echt dat m’n auto na week 48 geproduceerd gaat worden. Maar die kans zit er dik in, met een verwachte levering in februari 2020.
 

2020Kodiaq

Senior Member
Het gaat mij niet om de kosten van het vervangen van de letters. Het gaat mij erom dat je gewoon veel geld neer legt voor een auto. En dat daarna gewoon klakkeloos dingen gewijzigd worden.
 

De Stip

Forumguru
Sowieso slecht hoe de dealers geïnformeerd zijn of worden, want ik lees zojuist ook dat de Karoq Sportline Business ook met leer te leveren is. Alleen is de prijs daarvan nog onbekend. Vaak lees je zulke dingen op de site van Skoda en die wijzigen dan ook weer met de snelheid van het licht. Net zoals de maximum trekgewicht soap. Jammer en dat doet afbreuk aan kwaliteitsbeleving. Laatstgenoemde zou niets met de positionering van het merk binnen het VAG concern te maken mogen hebben en is mijns inziens gewoon onkunde.
 

EdK

Forumguru
Als je een wagen dan tot op detail op papier zou laten zetten zou dit je niet mogen overkomen.
En indien wel dan kun je met je contract de dealer om de oren slaan..
Maar begint vaak al in de folder en de kleine letters en de configurator bij de dealer.

Maar is niet alleen bij Skoda zo hoor, 2 weken terug is mijn bedrijfs Caddy in opdracht gegaan.
En in een kleur blauw die nergens op papier meer staat dat die kleur is te verkrijgen.
En toch word hij vanaf fabriek in die kleur geleverd ! Want in de configurator is deze kleur namelijk nog wel te selecteren.
En daar het bedrijf juist die kleur wil hebben, heeft men dit wel specifiek laten noteren in de koop overeenkomst.
Word hij nu toch in het wit afgeleverd dan kan de dealer er voor zorgen dat de wagen aan ons bedrijf evengoed in de juiste kleur geleverd gaat worden !!

Mijn collega die over de wagens gaat laat tot ergennis (soms) van de dealer alles tot in detail op papier zetten, en klopt het niet....... tsja dan heeft de dealer een probleem en mijn collega niet echt.....
Precies als dat we meteen vanaf fabriek 4 seizoens banden eronder willen hebben, in folder staat 200 eurie voor 4 seizoensbanden , maar geen merk en type.
Mijn collega laat dus meteen in contract opnemen , het merk het type en diameter/hoogte/ en breedte maat van de band.
Zit er een ander merk onder ? Dan heeft de dealer de keuze om ze te veranderen of hem financieel tegemoet te komen...
 

Speedied

Actief lid
Het gaat mij niet om de kosten van het vervangen van de letters. Het gaat mij erom dat je gewoon veel geld neer legt voor een auto. En dat daarna gewoon klakkeloos dingen gewijzigd worden.
Inderdaad. Heb de mijne nu 1,5 week en heb de letters laten verwijderen omdat ik het te aanwezig vond op de achterklep. Waren ze zwart geweest had ik ze waarschijnlijk laten zitten...
 

CDK

Forumguru
84752727939b7c1909565d569fd65454.jpg
 
Bovenaan Onderaan