Peugeot 3008

haassie

Forumguru
Auto’s....het blijft emotie en gelukkig vinden we niet allemaal dezelfde auto mooi, anders zou het echt een saaie ochtendspits worden. En voor wat betreft het oordelen over andere merken, heeft ieder merk wel zo zijn eigen nukken en tekortkomingen van oud tot meest recent....zo ook hier.
 

MY00

Senior Member
Mijn vrouw rijdt zakelijk een 3008. En het is zeker geen perfecte auto. Maar het navigatie systeem doet het gewoon goed en de bediening werkt ook erg fijn. Maar dan wel in samenwerking met de pianotoesten. Is ff anders maar het werkt.
Verder is het kleine stuur echt fijn. Ook dit is ff iets anders maar je merkt er weinig van en hebt een goed zicht op de klokken. Wat ik het vreemdste vind in de Skoda is dat de knop om de kofferbak te sluiten rechts zit. Deze zit bij Peugeot links en 99 van de 100 keer sluit de rijder de kofferklep.

De auto is trouwens de laatste 2 jaar ook echt flink duurder geworden, haar auto meer dan 4000 euro. Zal ook wel met CO2 te maken hebben maar kan me ook niet indenken dat Peugeot gebruik maakt van het succes. Wat je ziet ze erg veel.

PS. Dit was haar eerste maar ook zeker haar laatste Peugeot. Als het rijdt doet het goed zijn werk. Maar als de auto 2x per jaar enkele weken naar de garage moet omdat hij stuk is gaat de liefde snel over. Ze rijdt rond de 40000 kilometer per jaar.
 

hemi24

Forumguru
Maar het navigatie systeem doet het gewoon goed en de bediening werkt ook erg fijn.

Echt niet! Systeem blijft je bij afwijken van de gecalculeerde route onnodig lang proberen je terug te sturen naar de oorspronkelijke route; daarbij is de interface is traag en de spraakherkenning begrijpy geen moer..!

MIB Amundsen is in gebruik veel fijner en uitgebreider!!!
 

MY00

Senior Member
Ik vind dat niet raar. De meeste rijders zijn rechtshandig en drukken dus met de rechterhand de knop in voordat ze weglopen.
Ik weet niet hoe lang jouw arm is maar die van mij haalt dit niet. En idd ik gebruik de rechterarm om de klep te sluiten op het moment dat ik links aan de auto voorbij loop om in te stappen als rijder.
 
Laatst bewerkt:

MY00

Senior Member
Echt niet! Systeem blijft je bij afwijken van de gecalculeerde route onnodig lang proberen je terug te sturen naar de oorspronkelijke route; daarbij is de interface is traag en de spraakherkenning begrijpy geen moer..!

MIB Amundsen is in gebruik veel fijner en uitgebreider!!!

Deze ervaring heb ik niet, Ze heeft er ook TomTom live bij en deze vermeld snel en goed als er ergens file is. Verder werkt het spraak gedeelte beter dan in mijn Columbus.
 
Bovenaan Onderaan