Peugeot 3008

Canon-Eye

Forumguru
Ik denk dat dit soort tests eigenlijk helemaal niet thuis horen op een merk gerelateerd forum
De test stáát ook helemaal niet op een merkgerelateerd forum - er staat alleen een link naar de eigenlijke locatie van die test. En die hoef je natuurlijk niet aan te klikken, da's je volstrekt eigen keuze.
Kortom: totale onzin, die opmerking... :pardon: (en dan druk ik me nog netjes en heel gematigd uit).
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het leuke van dit forum vind ik nu ook juist dat er over allerlei andere zaken kan worden gesproken. Dat gaat veel verder nog dan andere merken auto's. Dat vind ik een heel belangrijke meerwaarde. Wanneer het puur over Skoda zou gaan, zou het voor mij niet meer interessant zijn. Nu al helemaal ;)
 

hemi24

Forumguru
@s-line : nog even en jij gaat net als een ander forum-lid enkele weken terug melden dat je alleen mag reageren als je een bepaald type Skoda rijdt...

:maakmegek:
 

leon-cupra

Forumguru
Een rijtest is natuurlijk ook niet altijd 100% objectief. Je hebt als testrijder altijd een bepaald referentiepunt. Als je ziet waarin Chris zelf dagelijks rijdt, is het niet onlogisch dat je een peugeot "afbreekt". Zullen wss veel andere rijders die de peugeot een fantastische wagen vinden omdat ze dagelijks in een bakje van 15 jaar rijden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als kanttekening hierbij dient wel gezegd dat Chris bij zijn verslagen wel altijd de betreffende auto beoordeelt naar het segment/de klasse.
 

sitechris

Donateur
Dan vraag ik me echt serieus af waarom je zo'n auto dan besteld??

Hij moest snel iets hebben en deze zat in de leasepool.

@leon-cupra je hebt helemaal gelijk. Ik ben zeker niet objectief. Persoonlijke voorkeuren spelen altijd een rol. Is het niet het soort auto dan wel het merk, dan wel de motor of dan wel iets anders wat ik heel belangrijk vind en iemand anders minder. Ik kijk nauwelijks naar het trekvermogen van een auto of de binnenruimte. Of brandstofverbruik. Dat zijn zaken die ik minder relevant vind. Als je daar wel naar op zoek bent, dan ziet je favoriete autolijstje er heel anders uit.

Aan de andere kant: ik heb zoveel auto's gereden dat ik natuurlijk een aardige referentielijst heb. Dus je hoort me ook niet zeggen dat mijn reviews broddelwerk zijn ;). Maar het is en blijft wel mijn versie van de waarheid.
 

leon-cupra

Forumguru
@sitechris , nooit gezegd dat je artikels "broddelwerk" zijn maar zoals je zelfs zegt "een artikel is jouw versie van de waarheid"
Trouwens, iedere review, testverslag, ... dient met een korreltje zout genomen worden, zeker als het gaat om niet objectieve meetbare waarden zoals rijplezier en dergelijke.
 

dirkie996

Forumguru
Nog 'n beetje olie op 't vuur : Na de 504, was enkel nog de 205/309 GTI de moeite, toen was de koek op bij Peugeot.
Of zoals J. Clarckson zei in Topgear : " Monsieurs, laten we vanaf nu saaie auto's maken".:deuk:
 

VAG-man

Forumguru
@s-line : nog even en jij gaat net als een ander forum-lid enkele weken terug melden dat je alleen mag reageren als je een bepaald type Skoda rijdt...

:maakmegek:

Het is ook zeker niet de bedoeling om een forumlid af te kraken.

Edit: afkraken is een beetje overdreven, maar een leuke opmerking is het niet. Zeker niet met die emoticon erachter.

Gezelligheid staat voorop.
 
Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
Nog 'n beetje olie op 't vuur : Na de 504, was enkel nog de 205/309 GTI de moeite, toen was de koek op bij Peugeot.
Of zoals J. Clarckson zei in Topgear : " Monsieurs, laten we vanaf nu saaie auto's maken".:deuk:

Oneens, de RCZ-R vond ik echt een speciale auto en de 308 GTI rijdt ook fijn. Kan ik zeggen uit eigen ervaring. Het schijnt dat de 208 GTI ook een feestje is. Ze kunnen het wel, alleen laten ze het niet altijd zien haha ;)
 

spikehome

Forumguru
Ik heb 25 jaar Peugeot gereden en daarbij minder garage bezoeken gedaan dan bij 9 jaar volkswagen.
Van de 305 205gti's tot 308 gehad
 

Henrik

Forumguru
Mijn vader reed 1 model van Peugeot en heeft daarmee vaker bij de garage gestaan dan iemand met 9 verschillende Volkswagen of Skoda’s... nou ja, bij wijze van spreken. Maar wát een (elektronisch) rampenplan was dat.

Ik ben echt heel erg aangenaam verrast over de degelijkheid van Skoda. Heb nu 90K km gereden in mijn Octavia. Nog geen rammeltje, kraakje, storingkje of kapot lampje. Niks. Helemaal top!
:thumbsup:
 

sitechris

Donateur
Ik denk - met risico dat we offtopic gaan - dat zowel PSA als VAG allebei wel hun problemen gehad hebben de laatste 10 jaar. Wat dat betreft zou je om beiden (specifieke probleemmodellen) met een boog heen moeten lopen.
 

s-line

Forumguru
Ook dat is inderdaad zo @Henrik de ene hoort en merkt of voelt ook niets aan een auto, en een ander hoort elk kraakje of knerpje en stoort zich er mateloos aan en klaagt meteen steen en been.
 
Bovenaan Onderaan