Peugeot 3008

MaxN

Donateur
Zal het artikel nog even lezen straks, maar bij deze vraag is mijn antwoord Slopen! Als er nou een optie tot 4x4 was op deze auto zou het een hele kleine optie tot kopen zijn. Als je een SUV maakt moet die ook de optie voor 4x4 hebben vind ik.
 

sitechris

Donateur
Noem mij nog een SUV - crossover die als 4*4 verkocht wordt? De in NL verkochte Skoda Karoq en Kodiak zijn volgens mij ook 90% fwd.

Niet dat je in NL 4WD nodig hebt overigens.
 

MaxN

Donateur
Artikel gelezen en blijf bij mijn standpunt. Het gaat mij om de optie tot kiezen voor 4x4, want dat is de uitstraling van het soort auto. Ik weet ook dat 90% van de SUV’s in NL gewoon fwd is. De karoq en kodiaq waren of zijn(wltp gezeik) ook leverbaar als 4x4.
De noodzaak van 4wd is idd een andere discussie en voor iedereen een eigen keuze. Staat ook op mijn verlanglijstje, maar alleen als de auto het heeft. En de kans dat de opvolger weer een station wordt is erg groot. En de mogelijkheden tot 4wd bij stations is redelijk beperkt. De Quattro’s en xDrive’s zijn waarschijnlijk boven budget.
 

Cordoba

Forumguru
Duidelijk verhaal over deze auto, wat de vormgeving (uit je foto's) betreft: ik snap echt niets van die liggende bilnaad in het dashboard:
20190710_181659-768x374.jpg
 

Rallye

Forumguru
Beetje druk interieur; niet lelijk overigens. Maar dat lage stuur...... echt een oplossing op zoek naar een probleem. En een extra reden om geen Peugeot te kopen.

@sitechris Wel harde kritiek op de samenwerking motor/transmissie trouwens. Wat vindt je collega/eigenaar van de auto daarvan?

Voor de opvolger van de Meriva van mij pa (al sinds ongeveer 1975 Opelrijder - de eerste een Kadett City). Zitten we naar een Crossland X te kijken; een Peugeot 2008 (modelletje onder de 3008). Zal het eens in de gaten houden, al heeft die een andere motor/transmissie.
 

Jewepe

Forumguru
Wat ik een beetje jammer vind is dat het geteste model/motor-versnellingsbakcombinatie inmiddels niet meer leverbaar is. Daarmee verliest het verhaal een groot deel z'n (technische) actualiteit. Voor het overige een pittig kritisch verhaal.
 

sitechris

Donateur
Even beetje water op het vuur : ik zal de link eens plaatsen op Peugeot-meeting.nl...
Haha ben benieuwd.

@Jewepe dat ben ik op zich met je eens maar vond de auto/verhaal te interessant om het te laten lopen. En kan voor mensen die een keer een jonggebruikte willen kopen wel interessant zijn dat ze weten dat ze met een bocht om deze motorisering moeten lopen.

Overigens denk ik dat een 130 pk driecilinder ook wel een issue is in een dergelijke auto.
 

hemi24

Forumguru
Overigens denk ik dat een 130 pk driecilinder ook wel een issue is in een dergelijke auto.

Inderdaad, ik lees steeds meer verhalen van verstoppingen door “oplossende” distributieriemen bij de 1.2 van PSA...
Riem loopt in oliebad blijkt.

Meer dan 130x bekeken, maar nog niemand die durft te reageren...
Weinig humor onder de Peug-rijders!
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
@hemi24
Schijnbaar zijn het niet echt blijde rijders in de nieuwere modellen van PSA.
Ik geniet elke dag van mijn Pug 205, is gewoon een sterk nummer.
De raamsticker "Je voelt je lekkerder in een Peugeot" zie ik ook al jaaaren niet meer aangebracht op de nieuwere modellen.
 

Rallye

Forumguru
Ha. Die had ik op mijn 106jes snel weggehaald. Ik las hem de hele tijd in de spiegel.....
 

hemi24

Forumguru
Die sticker had ik in 2003 in elk geval niet op mijn 206SW...

Toen hadden ze bij Peugeot stickers dat ze met de 206WRC kampioen waren geworden in 2000, 2001 en 2002!
 

s-line

Forumguru
Waardeloze auto en zeker de 1.2:maakmegek:
Zeker vergeleken bij een Skoda!;)
Ik denk dat dit soort tests eigenlijk helemaal niet thuis horen op een merk gerelateerd forum, maar op een gewoon algemeen auto-forum. Het is logisch dat zoiets hier wordt afgebrand, hier heeft immers iedereen voor Skoda gekozen
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Waardeloze auto en zeker de 1.2:maakmegek:
Zeker vergeleken bij een Skoda!;)
Ik denk dat dit soort tests eigenlijk helemaal niet thuis horen op een merk gerelateerd forum, maar op een gewoon algemeen auto-forum. Het is logisch dat zoiets hier wordt afgebrand, hier heeft immers iedereen voor Skoda gekozen
Dat vind ik wel een erg eigenaardige redenering.

1) Wanneer een groot aantal leden van een merk gerelateerd forum het leuk vinden ook af en toe tests over andere merken te lezen, lijkt me daar niets op tegen.
2) Het is zeker niet per definitie zo en derhalve niet logisch dat andere merken worden afgebrand.
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
@sitechris Die is leuk.
Die BM-er is in ieder geval duidelijk met die sticker en zijn kenteken verteld ook veel goeds.
Post Traumatisch Syndroom..
 

s-line

Forumguru
@Peter-036 ik ben helemaal niet Peugeot minded , ik hou van heel veel merken, maar vind inderdaad dit soort linkjes op een merk gerelateerd forum niet handig. Dat is gewoon voor vele een vrij brief om lekker een bepaald merk af te kraken. Ik kan mij ook totaal niet vinden in de meeste punten die @sitechris benoemd. Ik denk dat ook veel dingen heel persoonlijk zijn, en zeker als je ook dus veel in het hogere segment test doet.
 
Bovenaan Onderaan