Als ik het verhaal van Yal zo lees, heb ik het idee dat er iets niet klopt, want iemand die liever een handbak heeft dan een DSG, moet haast wel met een zwaar defecte DSG opgescheept zitten..!
Heb jaren gereden met een golf mk1 GLS automaat, Jeep Grand Cherokee 5,9LX Limited ,BMW 745ia, BMW 318 TI automaat,BMW 525ia, en soms met de X5 van pa en X3 van zusje.
Dus ervaring met automaten heb ik wel, de DSG octavia met 1,4tsi schakelde dusdanig goed dat ik daarna dezelfde bak besteld heb met de 1,8 TSI motor.
De auto bokt ook erg met file rijden, maar dat lijkt mij op slappe motorsteunen.
Sinds de laatste software update is het schakelen veel beter geworden, maar onlangs in de bergen schakelde de bak met rake klappen en soms schakelde de bak bergop ineens 3 versnellingen verder met als gevolg totaal geen fut meer.
Ik ben erg zuinig op m'n spullen, dus daar kan het niet aan liggen.
Jos van (jbautoservice) zei na een proefritje meteen al "mechatronic vervangen"(Hij heeft ook de airco en uitlijnings problemen opgelost, factuur is voldaan door mijn dealer!)
Dus de tijd zal het leren, of 't moet opgelost worden of de auto gaat binnen de garantie de verkoop in.
Grtn yal