Pech na 6800 km!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron-e

Lid
Nou het heeft er inderdaad alle schijn van dat dat het is. Maar waarom komt een skoda dealer daar niet achter? en erger nog ze bellen gewoon niet. Hij staat er nu al een week. Ik betaal dik de bijtelling en me baas de leasepremie. Erg vervelend allemaal...

Bedankt voor je uitleg iig.. zal ik ze anders jouw uitleg ff mailen? ; )

Ron-e

Lid
Eindelijk! vanochtend mijn auto weer op kunnen halen. De klantvriendelijkheid was wel erg ver te zoeken, (niet mijn eigen dealer??).. jullie raden nooit wat er vervangen is!?!? de versnellingsbak!!! ze dachten eerst dat het aan het schakelmechanisme zelf lag, dat bleek niet het geval. TOen hebben ze PON gebeld en daar hebben ze gezegd vervang de versnellingsbak maar. Het zou in het electronische gedeelte liggen. Oke prima.. hij rijdt weer dus allang best.

Wel gelijk weer wat opgemerkt. Soms wil je wat vlug achteruit uitparkeren en dan hup in zijn D om weg te rijden, hiermee maakt de DSG volgens mij een berekening die best lang duurt. Want (al meerdere keren meegemaakt) ik trap na het schakelen in D rustig het gas in, er gebeurd niets dus ga je wat harder trappen.. Boem.. hij schiet ineens in zijn versnelling en pakt heb dusdanig op dat het niet prettig wegrijden is. Ik heb in vorige posts al gezegd maar weet nu wanneer het minpuntje van de dsg dus optreed. Let op, dit alles gebeurd in 2 seconden ofzo.. (dat wegschieten)

Anyhowwww see ya al on the road!!

Rosinfield

† In Memoriam
De oplossing is ook heel simpel, heel even wachten als je je voet van de rem haalt tot hij gaat rollen en dan pas gas bij geven

RobPG

Lid
Klopt ja, gelijk 't gas erop knallen, zeker vanuit R naar D, vindt-ie niet leuk. Iets meer koppelingslip dan was fijn geweest, voor de rest prima uitvinding hoor.

Ron-e

Lid
Dat is dan iets waar ik nog aan moet wennen denk ik.. gebeurd ook maar eens per twee dagen ofzo...

Inderdaad heel herkenbaar, soms denk je wel eens komaan jongen we willen vooruit, de tijd tussen R en D1 is errug lang, maar voor de rest, niets meer dan lof voor de dsg, ik zou niet meer terug willen naar een handgeschakelde auto.

Gr,

Tom

Rosinfield

† In Memoriam
Als ik me nog probeer voor te stellen hoe je dat met een handbak doet, maak ik me sterk dat het objectief gezien weinig scheelt in tijd.

Monteurtje

Forumguru
Misschien dat de mechatronic van de versnellingsbak niet leverbaar was en een complete bak eerder leverbaar was. Dat ze daarom de bak vervangen hebben. Wat ik zei over de keuzehendel, als het probleem zich naar het vervangen van de keuzehendel zich nog steeds voor deed, dan moest de mechatronic vervangen worden. Hopen dat deze DSG bak het beter gaat doen. Wel mooi dat het opgelost is en jammer dat je tussen tijds niet echt op de hoogte werd gebracht.

yal

Lid
Super dat je auto weer gemaakt is, in ieder geval geen halve maatregelen en dat meteen de gehele bak vervangen is.

grtn yal

yup

Lid
Ik wil toch dit aan toevoegen, ik heb al meer dan 100k met DSG gereden, maar bij een normale automaat gelijk gas geven als je van R of N naar D gaat resulteerd ook in een klap in de aandrijving hoor. Bij een normale automaat zal door de koppelomvormer die klap niet zo hard aankomen.

Je moet gewoon op de rem trappen, en dan voel je al in je rempedaal dat de auto "gekoppeld" is in D. Dan pas gas geven.

Ron-e

Lid
Ja ben erg blij dat ik hem weer heb en afgezien van de norse man van de werkplaats en zonder mij te berichten, is het inderdaad zonder gezeur gegaan en hoppa een nieuwe bak erin. Dus kan weer fijn rijden.

Ik heb gisteren een beetje geoefend en moet zeggen dat ik het nu wel onder de knie heb en inderdaad even wachten tot het rolmoment en hij pakt veel beter.. Was misschien elke keer te ongeduldig. Ik heb er nu ook 98' in gegooid, weet niet of dat uitmaakt maar kan iig geen kwaad, even kijken of dat nog soepeler loopt.. (heeft overigens niets met schakelen te maken denk ik.)

jurjen

Lid
Je moet gewoon op de rem trappen, en dan voel je al in je rempedaal dat de auto "gekoppeld" is in D. Dan pas gas geven.

Mijn ervaring met de DSG-7 is dat je dat juist niet voelt. In mijn vorige Octavia met DSG-6 voelde je de auto inderdaad 'duwen' in D of R met de rem er op maar de DSG-7 lijkt helemaal te ontkoppelen en pas aan te gaan grijpen als je de rem los laat. Ik zie, in tegenstelling to de vorige auto, ook met de rem erop geen verschil in toerental of brandstofverbruik als je van D naar N schakelt of omgekeerd. Dit vereist wel iets meer geduld met wegrijden en daar moet ik ook nog steeds aan wennen.

RobPG

Lid
Klopt, zo doe ik t ook (eenentwintig, tweeentwintig...), alleen vanuit R naar D lijkt 't wat lang te duren voor die gang erin komt.
Maar misschien lijkt dat idd maar zo.
Zit overigens wel te denken aan een apart DSG topic. Problemen, hints en tips zijn nu over diverse topics (en auto types) verspreid.

Rob

Rosinfield

† In Memoriam
Goed idee, denk ik. Temeer daar er ook mensen zijn die het niet zo waarderen als "andere types" zich met hun draadje bemoeien.

cvegreen

Forumguru
[MODERATORBREAK]Gezien het opgelost is zal ik het topic maar sluiten , is toch maar gedoemd om helemaal off topic te gaan. [/MODERATORBREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan