Pech na 6800 km!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gieliovd

Forumguru
Heb je wel eens een zelfde automaat in een andere auto gereden.... misschien functioneert je DSG gewoon niet zoals het hoort!

hemi24

Forumguru
Als ik het verhaal van Yal zo lees, heb ik het idee dat er iets niet klopt, want iemand die liever een handbak heeft dan een DSG, moet haast wel met een zwaar defecte DSG opgescheept zitten..!

Adoks

Senior Member
Onze Octavia II DSG-bak doet het al 167.000 km perfect. Schakelt boterzacht en heeft nog nooit problemen veroorzaakt. Rij ook niet echt als een dolle en auto wordt zeer netjes behandeld en altijd warm gereden. Zou eigenlijk nooit meer iets anders willen. Even een hart onder de riem...

Ron-e

Lid
Voor mijn pechgeval reed ik ook met veel plezier met de dsg.. alleen als ik heel kritisch kijk dan heeft hij wel eens een momentje gehad. Maar het gemak en de snelle overschakeling is zoveel meer waard.. ik wil hem TERUG!! :1884:

Ik zie de toekomst ook zonnig tegemoet, gewoon van oorsprong een degelijke bak die zelfs met koude start lekker overschakkelt en zijn ding doet..

Heb overigens nog steeds niets gehoord van de dealer, vind ik wel vaag..

ertromp

Forumguru
Helaas is het merk BMW ook geen garantie voor kwaliteit.
Tussen m'n Skoda's door heb ik 3 jaar in een nieuwe BMW 5 serie mogen rijden.
Dit was een 525ie Touring voor de kenners (E39)
Wat heb ik hier o.a. mee gehad
Bobines defect (en dat zijn er dan gelijk 6) na ca. 70.000km.
Automatische versnellingsbak die met enorme klappen schakelde.
Pixels van de boordcomputer die uitvielen
Zowel op een vakantie in Italie als in Frankrijk elektronische problemen (auto in "motornotlaufprogram")
Vooral die keer in Frankrijk was zwaar K"l^te
Een dealerorganisatie daar die gewoon geen tijd voor je heeft terwijl je een auto van tig-duizend euri's rijdt. Deze auto reed ik prive trouwens zoals ook mijn Skoda's nu.

Tjonge wat was ik weer blij met m'n Skoda Octavia in 2005.

Tja en of je nu lease rijdt of prive pech is echt vervelend want het gebeurt je op momenten dat het je niet uitkomt.

Het blijft altijd een stuk mechanica in combinatie met elektra wat helaas niet altijd goed gaat.

Het is net wat er in dit topic gezegd wordt wat je hier leest aan "problemen" is niet de doorsnee.

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, dat zijn gelukkig uitzonderingen en die komen bij elk merk voor. Dus wel iets om in gedachten te houden als je hier leest over dat soort gevallen. Hoe vervelend ook, geen reden voor paniek. Mijn DSG voldoet ook nog prima na 8000 km.

Ik kan me voorstellen dat je erg baalt als je zo snel al pech hebt met een nieuwe auto! Zo'n DSG bak is natuurlijk enorm complex en de kans op problemen is groter dan met een handbak. Ik heb de mijne gelukkig al 70000km zonder problemen en mijn volgende auto MOET opnieuw een DSG bak hebben!

Wel vreemd, omdat juist op de DSG-bak verschillende modificaties gekomen zijn.
(na 2007 dacht ik).
Dan denk je toch dat eea uitontwikkeld is!

Zelf heb ik ook met een DSG proefgereden, maar ik vond het geen prettige ervaring.
Toch wel frappant, want ik ben een automatische versnellingsbak van de Ford Mondeo gewend.

Het grootste verschil zit denk ik in de directheid van de DSG-bak, die soms leidt tot wat "bokkend gedrag".
Maar... alles went natuurlijk!

Succes met de reparatie. Ik verwacht dat er gewoon een nieuwe DSG in gezet wordt.

Rosinfield

† In Memoriam
Dat klopt wel, in het begin vond ik het ook wel behoorlijk onwennig. Je moet er ook echt even aan wennen en vooral doorkrijgen hoe het schakelgedrag te beinvloeden met je rechtervoet, althans zo heb ik het ervaren.

yal

Lid
Als ik het verhaal van Yal zo lees, heb ik het idee dat er iets niet klopt, want iemand die liever een handbak heeft dan een DSG, moet haast wel met een zwaar defecte DSG opgescheept zitten..!

Heb jaren gereden met een golf mk1 GLS automaat, Jeep Grand Cherokee 5,9LX Limited ,BMW 745ia, BMW 318 TI automaat,BMW 525ia, en soms met de X5 van pa en X3 van zusje.
Dus ervaring met automaten heb ik wel, de DSG octavia met 1,4tsi schakelde dusdanig goed dat ik daarna dezelfde bak besteld heb met de 1,8 TSI motor.

De auto bokt ook erg met file rijden, maar dat lijkt mij op slappe motorsteunen.

Sinds de laatste software update is het schakelen veel beter geworden, maar onlangs in de bergen schakelde de bak met rake klappen en soms schakelde de bak bergop ineens 3 versnellingen verder met als gevolg totaal geen fut meer.
Ik ben erg zuinig op m'n spullen, dus daar kan het niet aan liggen.

Jos van (jbautoservice) zei na een proefritje meteen al "mechatronic vervangen"(Hij heeft ook de airco en uitlijnings problemen opgelost, factuur is voldaan door mijn dealer!)
Dus de tijd zal het leren, of 't moet opgelost worden of de auto gaat binnen de garantie de verkoop in.

Grtn yal

bobby45

Actief lid
factuur is voldaan door mijn dealer!)
Dus de tijd zal het leren, of 't moet opgelost worden of de auto gaat binnen de garantie de verkoop in.

:icon_smile_question:icon_smile_question:icon_smile_question

Wel grappig om hier alle manco's van DSG te lezen. Doet me denken aan mijn proefrit enkele maanden terug, ik wilde ook wel een DSG. Tot ik in de demo superb DSG gereden had: ik vond het helemaal niks! Precies wat ik hier lees: soms wel optrekken, soms niet, bokkerig, veel toeren bij wegrijden maar geen snelheid e.d. Begrijpelijk dat ik nu dus weer met een handbak rijd. De dealer zei overigens dat hij nog nooooooiiiit iemand had horen klagen over DSG en dat iedereen gelijk verkocht was....nou, niet dus.

Rosinfield

† In Memoriam
Zoals eerder gememoreerd, op een forum als dit lees je uiteraard relatief veel over allerlei problemen met auto's, van welk merk dan ook. Op het totaal aantal is het echter verwaarloosbaar. Verder vergt het rijden met DSG even gewenning, maar dan is het heerlijk. Een enkele proefrit geeft, als je er geen enkele ervaring mee hebt, dan ook eigenlijk wat de DSG betreft geen juiste indruk. Ik ben in elk geval blij dat ik destijds geen proefrit met een DSG exemplaar heb gedaan en er blindelings een heb aangeschaft op grond van de positieve reviews.

Ronnie

Forumguru
Ook ik heb zowel positieve alsook negatieve ervaringen; De negatieve is een VW Touran van 2005 met 175.000 km: Defecte mechatronic, reparatie bij de DSG dokter in Aalten was € 1200,- (nieuwe mechatronic va een R32).
Positief blijven mij een 4-tal VW T5's(allen met DSG) van 2007 verrassen; De autos worden 'smorgens om 8 uur gestart, er wordt de hele dag in rond gereden op een gesloten terrein voor bezorgdiensten(stichting voor mensen met een verstandelijke handicap)
per dag plm 150 van de P in de D geschakeld en alle 4 hebeen nog nooit een malheur gehad.......
(Als er iets slecht is voor een DSG is het dat wel, altijd koude bak en heel veel optrekken en weer stoppen!)

jos_br

Actief lid
Ronnie,

Helaas zit er in de T5 gèèn DSG en is het misschien maar goed dat deze auto´s niet echt belast worden. Juist de automaat (want dat is het helaas gewoon) van de T5 is niet meteen de sterkste. De DSG 6bak is wel degelijk een hele fijne, voor wat betreft de 7 bak heb (en ik rijdt er weleens mee) mijn twijfels, hier is wel e.e.a. te verbeteren.

Jos.

ertromp

Forumguru
@Jos: Is de DSG-6 dan anders mechanisch en is de mechatronic dan wezenlijk anders? Dit heb ik me altijd al afgevraagd. De DSG-7 kan toch ook maar een lager koppel aan dan de DSG-6?
Is de termijn van olie vervangen ook anders tussen beide bakken?

Ronnie

Forumguru
Ronnie,

Helaas zit er in de T5 gèèn DSG
Jos.
Ik sta paf..... altijd gedacht dat het DSG's waren in de T5's, Ik heb het even nagekeken in ETKA, het zijn inderdaad AISIN 6-traps automaten met een normale koppelomvormer.
Blijft mij echter de vraag hoe het geregeld wordt dat je toch ook 6 keer manueel kunt opschakelen(en terug natuurlijk), dat deed mij altijd een DSG vermoeden......

Ron-e

Lid
Net de dealer maar even gebeld, ze hebben alles doorgetest (?) maar ze weten niet wat het is!! pardon? Ze gaan het nu aan.. als ik hem goed verstond.. PON vragen wat het kan zijn en dan hopen ze morgen meer te weten..

Het wordt wel steeds vager haha.. wordt vervolgd.

Monteurtje

Forumguru
@Ron-e. Als ik je eerste bericht zo lees, dan denk ik dat het in de keuzehendel/schakelmechanisme zit. Dit heb ik ook een keer meegemaakt bij een DSG 7traps. Auto kon niet gestart worden en keuzehendel kon je niet meer bedienen. Doormiddel van een hendeltje onder de bekleding kon ik de auto in de vrij zetten.
Maar daar stond een storing in en het duide erop dat de keuzehendel vervangen moest worden. Daar zitten eeen aantal schakelaars in. Deze kun je met de testkast controleren. Onderdeel vervangen en probleem was opgelost. Dat is een groot onderdeel wat via de onderkant eruit moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan