Parrot CK3100

Idd de geschakelde plus trekken was niet echt spannend maar als je niet graag freumelt met de stoppenkast in je auto moet je het ook niet zelf doen.

Ok ja van die problemen hoor ik ook wel vaker, tot nu toe werkt mijn parrot prima samen met mijn nokia of de ericsson van mijn vriendin.

Ik verwacht het komende half jaar een nieuwe telefoon, Iphone of windows achtige telefoon, moet daar dus wel een update-je voor gaan doen en hopen dat alles blijft werken!

Ik wil verder geen olie op het vuur gooien, maar voor mij nooit meer een parrot. Ik heb er twee gehad (3100 en 3200, gelukkig beiden van parrot zelf gekregen), maar allebei waren ze binnen een jaar kapot.
Daarnaast werken ze ook met heel veel toestellen zeer slecht samen. Een nokia of SE gaat nog wel, maar zodra je er een Windows Mobile toestel (Palm, HTC, E-Ten, Glofiish) aan hangt is het over. Synchroniseert dan wel, dan weer niet. Contacten staan er dubbel in of 3 keer, als er meerdere nummers zijn. Geluidskwaliteit is ronduit slecht (hard, schel) en het voicemenu is een lachertje.
Daarnaast is het zo dat een firmwareupgrade vaak een probleem oplost, maar weer een nieuwe veroorzaakt. Geloof me, die Bury is echt een verademing.

En het trekken van die geschakelde plus: dat duurt nog geen 5 minuten. Connector aan kabel knijpen, in zekeringkast prikken, zekering er in en klaar.
Bij mij duurde het ietsje langer omdat de monteur in plaats van de draden aan elkaar te knijpen met een verbindingsstekkertje ze netjes heeft gesoldeerd. Maar goed, de meeste winst wordt gehaald op inbouw en niet op de onderdelen zelf.
 
De ideale carkit bestaat dus niet? Het is altijd compromissen sluiten. Ik had liever een af fabriek geleverde carkit, maar die kostte € 700,- nog wat. Dan is de keuze wel snel gemaakt.
 
...Ik verwacht het komende half jaar een nieuwe telefoon, Iphone of windows achtige telefoon, moet daar dus wel een update-je voor gaan doen en hopen dat alles blijft werken!

Mijn Parrot is 2 jaar oud, en heb onlangs een HTC Touch Diamond (windows mobile 6.1) gekocht. Het was niet nodig om de Parrot te updaten. Het werkt allemaal prima.
 
Misschien ben ik te voorbarig geweest met mijn conclusie.

Tijdens het bellen hoort de ontvanger een hoge toon die verschikkelijk pijn doet aan de oren. Wie weet hoe dat komt?
 

Bakkertje

Forumguru
Er is een tooltje jetware waarmee je je windows mobile apparaat beter kunt laten werken met je parrto. Het tooltje heet jetware en is te downloaden op: http://www.jetwaremobile.com/

Als je je toestel dan koppeld in je parrot als een of andere samsung (k600 ofzo). Kan dat niet meer controleren, ik heb nu geen parrot en windows mobile apparaat meer. Windows Mobile met een Nokia carkit kun je trouwens sowieso vergeten, dat werkt echt niet. (daarom heb ik destijd een parrot gekregen van mijn werkgever) Dan kun je daarna je adres boek doorsturen naar je parrot en krijg je bijvoorbeeld geen dubbele entries meer. MAar 1 naam met daaronder de verschillende nummers voor bijvoorbeeld huis, werk, mobiel. Enige nadeel is dat de synchronisatie niet automatisch gaat. Automatisch synchroniseren kan wel, maar dan krijg je allemaal dubbele entries met /H /M /W enz erachter.

Op de handmatige verzending vanuit je adresboek na was de tool een echte verademing voor mij (die dubbele entries zijn echt irritant)

Oh ja, de jetware tool blijft na de trial periode gewoon werken ;)
 

Rallye

Forumguru
Tijdens het bellen hoort de ontvanger een hoge toon die verschikkelijk pijn doet aan de oren. Wie weet hoe dat komt?

Heb je xenonlicht? Toen ik mijn auto net had stoorde de xenon verschrikkelijk. Toen heeft men iets met de antenne gedaan (niewue kabel???) en nu is het beter, hoewel er af en toe nog een storing in komt (een -minder luid- gezoem). Daarvan weet ik niet of het aan het licht ligt.
 

BJW

Nieuw lid
Sopjeliu,

Ik zag de foto's van je ingebouwde Parrot op dit forum. Ik heb vorige maand een Fabia 2 aangeschaft en hier gelijk een parrot 3100 in laten plaatsen. Gezien de lokatie die mijn dealer had gekozen niet de meest ideale is, moest ik zelf met een andere plek komen. Na enig zoekwerk denk ik dat de methode die jij hebt gekozen mij het meest aanstaat.
Wat ik echter niet kan zien op je foto's, is waar je met de bedrading van het display weggaat. Kun je mij vertellen of de draden langs de radio het dashboard in gaan/gingen (gezien dit een oude post is, weet ik niet of je de auto nog hebt ;) )?
Of is de draad weggewerkt in het randje tussen radio & climate control?
 

r_d_k

Actief lid
In mijn vorige auto had ik een parrot CK3100. Dit was de eerste carkit die goed werkte met mijn Blackberry. Nooit problemen gehad en ik hoorde ook van iedereen dat ze mij perfect konden verstaan.
Mijn collega's en ik hebben nog wisselende ervaringen met af-fabriek bluetooth systemen incombinatie met Blackberry. Tot nu toe gebruik één collega het af-fabriek systeem, enkele collega's hebben een nokia voor in de auto en de rest werkt met Parrot. Ook in mijn O2 krijg ik weer een Parrot.
 

Gieliovd

Forumguru
Bij voorkeur dan wel een Parrot met bluetooth A2DP ondersteuning om MP3's te streamen via de radio! Bijvoorbeeld de CK3200 geloof ik.

Hebben er zelf een, een CK3100 met een Iphone lader erbij. Mooie combi.

Had ook mijn eigen HTC TyTN II binnen een paar seconden gelinked en kon er uitstekend mee bellen.

Nieuwe auto voor mij, ook maar eens zo'n ding kopen!
 

Maarten

Forumguru
Hier nog wat foto's van mijn 'opstelling'.
 

Bijlagen

  • IMG_2192.jpg
    IMG_2192.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 122
  • IMG_2189.jpg
    IMG_2189.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 103
  • IMG_2188.jpg
    IMG_2188.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 97

BJW

Nieuw lid
Thanx Maarten,

Ik heb je opstelling overgenomen, op het gaatje in het dashboard na...
Door de uitvoer aan de achterkant van het Parrot-display te gebruiken, kon dit draadje langs het kapje van de radio het dashboard ingevoerd worden.
 

BJW

Nieuw lid
Dit is 'm geworden. Wat mij betreft een prima oplossing.
 

Bijlagen

  • IMAG0004.jpg
    IMAG0004.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 113

Maarten

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik er enorm mee in mijn sas ben. Het werkt echt prima!
We hebben er drie telefoons op 'aangesloten' en dat werkt uitstekend.
Geen seconde spijt van de aanschaf!
 
Verdorie ik was haast vergeten te melden dat de installatie ervan bij ons in de Fabia 2 ook gebeurd is. De foto's hieronder tonen onze opstelling buiten dat de dealer hem bij ons onderaan aan de radio geplaatst heeft (wat de chauffeur mss wat onhandig vind) maar hij werkt perfect, heeft de test in frankrijk enzo doorstaan, prima handig toestel en de besteedde €300 dik waard! :)
 

Maarten

Forumguru
300 euro?
Ik heb voor de aanschaf 100 euro betaald en het installeren was 'rondje van de zaak'.

Scheelt een hoop!
 
[MODERATORBREAK]Niet zomaar onnodig quoten! NIET DOEN als het niet echt nodig is! [/MODERATORBREAK]

Ja €300 met het apparaat + installatie door dealer...
 
Bovenaan Onderaan