Parrot CK3100

Hoi,

Ik ga vandaag een parrot CK3100 aanschaffen. Ik heb een Fab 2 met de Radio Dance.

Heb ik ISO verloopkabels nodig en zo ja welke?

Alvast bedankt!
 
Ik heb ook de parrot ck3100 en die is goed geinstalleerd door de dealer voor maar 250€ alles in parrot en installatie. Voor die prijs kan je moeilijk zelf sukkelen he met die bedradingen enz.
 
Ik heb de mijne voor 75 euro gloedje nieuw(Via marktplaats, lag bij iemand in zijn kofferbak toen hij zijn leasebak ophaalde, terwijl er ook al één ingebouwd was :D ) gekocht plus de ISO kabels. Was in totaal 110 euro kwijt.

Zelf uitgezocht hoe het moest--> In totaal 3 uurtjes bezig. (heb ik dus 140 euro mee verdient :-) )
 
Ik vraag me alleen wel af hoe je de Dance radio eruit krijgt! Als het op een mooie manier kan, dan ga ik dat ook zelf proberen.
 

robertocloock

Nieuw lid
Ik vraag me alleen wel af hoe je de Dance radio eruit krijgt! Als het op een mooie manier kan, dan ga ik dat ook zelf proberen.

Misschien kun je een ander gedeelte van je dashboard verwijderen zodat je wel bij je ISO stekkers kunt. Of een ander gedeelte verwijderen waardoor je de radio er van achter uit kunt duwen.
 

EdK

Forumguru
Ik vraag me alleen wel af hoe je de Dance radio eruit krijgt! Als het op een mooie manier kan, dan ga ik dat ook zelf proberen.


Meestal het sierrandje verwijderen en dan de torx of kruiskop schroeven die tevoorschijn komen losdraaien. Hierna voorzichtig met ening beleid naar voren trekken !!

Kunt ook decopeerzaag nemen en zoals reclame andere stroom je radio eruit zagen ipv groepenkast !! neeeee dit wordt off topic en is ongelooflijk melig !!

Nee gewoon eerste tekst aanhouden !!
 
Inderdaad! Ik meen me te herinneren ergens een thread (was wel een Octavia) gelezen te hebben dat de sierrand van de radio verwijderd kan worden en dan de kruisknop schroeven losdraaien. Hierna kan voorzichtig de radio naar voren worden getrokken. En dan aansluiten op de radio. Dit zal ook wel gelden voor de Fabia II.

Maar op welke plaats van het dashboard moet de opening komen van waaruit de kabel aangesloten kan worden op de Parrot? Dit is voor mij een groot vraagteken en de reden dat ik tot op de dag van vandaag dat nog niet zelf geprobeerd heb.

Moet ik anders de kabel vanuit het ventilatierooster laten komen? Zo ja, dan is dat geen gezicht! Of anders rechts van de temperatuurknop? Op dat afdekplaatje? En zo ja, moet er dan geboord worden?
 

Bijlagen

  • DSC02313.jpg
    DSC02313.jpg
    87,1 KB · Weergaven: 190
Inderdaad! Ik meen me te herinneren ergens een thread (was wel een Octavia) gelezen te hebben dat de sierrand van de radio verwijderd kan worden en dan de kruisknop schroeven losdraaien. Hierna kan voorzichtig de radio naar voren worden getrokken. En dan aansluiten op de radio. Dit zal ook wel gelden voor de Fabia II.

Maar op welke plaats van het dashboard moet de opening komen van waaruit de kabel aangesloten kan worden op de Parrot? Dit is voor mij een groot vraagteken en de reden dat ik tot op de dag van vandaag dat nog niet zelf geprobeerd heb.

Moet ik anders de kabel vanuit het ventilatierooster laten komen? Zo ja, dan is dat geen gezicht! Of anders rechts van de temperatuurknop? Op dat afdekplaatje? En zo ja, moet er dan geboord worden?

Sierrand eraf, met een torx(geen kruiskop) vier schroefjes los en je Dance is eruit hoor. Dan laat je de draad aan het schermpje net links bovenin de hoek uitkomen langas de radio, sierrand weer terug, die moet je dan wel een beetje klemmen maar je ziet er niks meer van.

Je zorgt hiermee ervoor dat de Parrot links boven je radio gepositioneerd wordt.

Helaas heb ik nog steeds geen foto's. Ik kan als je wil vanavond wel ff een fotootje posten van hoe ik het gedaan heb.
 

Bakkertje

Forumguru
Yep, net zoals heel veel electronica dingen. http://www.guenstiger.de is zeg maar een kelkoo van duitsland, daar kun je goed shoppen. Ook voor autoradio's bijvoorbeeld ;) Let wel op voor duits taalgebruik in schermen e.d.
Zelf hebben we bijvoorbeeld een duitse Siemens huistelefoon met antwoord apparaat. Het display van het toestel kan dan in het duits of engels, maar de gesproken tekst van het antwoord apparaat is in het duits (en dat kan echt niet anders). Dus u heeft 1 nieuw bericht hoor je als sie haben eine neue naricht.. Maar goed, toestel kost in DL met 2 handsets 141 euries en hier in NL het dubbele..
 

higgy

Forumguru
On-topic maar weer!

@Sopjeliu: dat afdekklepje rechts vd radio lijkt mij een dummy klepje. Wip het er eens voorzichtig uit. Kun je altijd voor een paar euri vervangen mocht je het beschadigen.

Je zou je Parrot darop kunnen monteren en de kabel door dit afdekklepje kunnen laten lopen...
 
Wat zijn jullie geweldige Skoda forummers zeg! Tof... bedankt! Dat mag wel eens gezegd worden. Als het kan, dan graag foto's ja. Dit geeft mij moed om het zelf te gaan proberen!
 
On-topic maar weer!

@Sopjeliu: dat afdekklepje rechts vd radio lijkt mij een dummy klepje. Wip het er eens voorzichtig uit. Kun je altijd voor een paar euri vervangen mocht je het beschadigen.

Je zou je Parrot darop kunnen monteren en de kabel door dit afdekklepje kunnen laten lopen...

Idd ook een erg goed idee alleen geloof dat je van achter uit de radio hier niet kan komen maar dat weet ik niet zeker.
 
Bovenaan Onderaan