Parrot CK3100

Met welk gereedschap kan ik de sierrand van de Dance radio veilig verwijderen zonder overal krassen achter te laten?
 
Hier zijn ze dan
sl740181kn6.jpg


sl740182wh1.jpg


sl740183is5.jpg


sl740188ja5.jpg



Die vier schroefjes losdraaien en je kan hem eruit trekken.
 
Ik ga de Parrot CK3100 Bluetooth Carkit nu via Internet bestellen. Voor 21:00 besteld, morgen in huis! Dan ga ik de carkit gelijk installeren. Met een zak snoep erbij tijdens de installatie :aangenaam:

Thanks!
 

EdK

Forumguru
Ik ga de Parrot CK3100 Bluetooth Carkit nu via Internet bestellen. Voor 21:00 besteld, morgen in huis! Dan ga ik de carkit gelijk installeren. Met een zak snoep erbij tijdens de installatie :aangenaam:

Thanks!


En je foto toeste l er ook bij graag zodat we zien hoe je doet en het uiteindelijke resultaat wordt !!
Maar wordt het zelf inbouwen wel wat ?? Omdat je te kennen geeft dat je forumverslaafde bent geworden !!??
 

Gieliovd

Forumguru
En tevens bovendien ook onder andere dropverslaafd?

Leuke foto's, scheelt weer wat uitzoekwerk voor sommige mensen en het dievengilde ook meteen ;)
 

EdK

Forumguru
En tevens bovendien ook onder andere dropverslaafd?

Leuke foto's, scheelt weer wat uitzoekwerk voor sommige mensen en het dievengilde ook meteen ;)

Dat dievengilde demonteerd echt op een andere wijze , de wijze dat jij nog meer schade aan je dashboard hebt dan alleen de schade van het vermiste !
 
Ik ga de Parrot CK3100 Bluetooth Carkit nu via Internet bestellen. Voor 21:00 besteld, morgen in huis! Dan ga ik de carkit gelijk installeren. Met een zak snoep erbij tijdens de installatie :aangenaam:

Thanks!

En is het al gelukt?
Heb je hem al aan de praat?
Graag met een paar foto's en hoe je het gedaan hebt.
 
Ik had 'm helaas na 21:00 uur besteld met betaling onder rembours. Met dat laatste wordt het product helaas niet in het weekend bezorgd door TNT. Dus dat wordt volgende week! Ik heb op het Internet rondgesnuffeld voor wat betreft de prijzen van het inbouwen, maar dankzij de tips hier op het forum ga ik het toch zelf doen. Het moet een piece of cake zijn. Het scheelt mij kosten als ik het zelf doe en daarnaast ben ik bang c.q. voorkom ik dat de inbouwer ergens iets achterlaat (denk aan krassen, of iets dergelijks). De dealer liet ooit eens tijdens het inbouwen van een VDO Dayton navigatie zijn schroevendraaier per ongeluk uitschieten. En raad eens: een lange kras! Misschien ben ik wel paranoia. Je kan het ook zo zien: de liefde voor mijn Skoda Fabia gaat heel ver...

Nog iets anders: een collega van mij heeft de Parrot CK3100 laten inbouwen in haar auto en die van haar man (een Amerikaanse auto). Raad eens hoeveel het kost? € 400,- voor het inbouwen in haar auto en € 500,- voor het inbouwen in de Amerikaan inclusief de carkits. Als je kijkt naar de aanschafprijs van het apparaat (plusminus € 100,-) heeft de collega dus plusminus 700,- betaald voor het inbouwen. Dat is dus pure afzetterij. Ik heb het haar verteld en de ogen en het gezicht begonnen toen wel aardig rood aan te lopen... Wel een gevoelige snaar geraakt blijkbaar! Op Internet heb ik een prijs gezien van € 199,- inclusief inbouwen.

Waarom de CK3100 en niet de CK3200 LS of de MK6100? Omdat ik meerdere reviews gelezen heb over laatste de 2 carkits. De verstaanbaarheid aan de kant van de ontvanger schijnt niet al te best te zijn. Zelfs met de dubbele microfoons van de MK6100 laat dit te wensen over. Natuurlijk schelen de prijzen niet veel van elkaar en de laatste 2 carkits zijn nieuwer en hebben meer functionaliteiten. De CK3200 LS ziet er zo aantrekkelijk uit en naar ik vrees ook bij de dievengilde. Hoofdmoot is toch dat ik erg veel prijs stel op verstaanbaarheid (lees: goede geluidskwaliteit). Dan kom ik uit op de CK3100 welke zich inmiddels bewezen heeft. Ik heb zelfs een zwanenhalsmicrofoon erbij besteld. Dat is een aanbieding voor een aardige prijs.

Trouwens, ik moet nog een toestel kopen met Bluetooth. Momenteel heb ik toestel zonder BT. Dus ik loop wel aardig op de zaken vooruit :super:

Vraagje: mag de stroom af van de Dance radio i.v.m. de safetycode?
 

Fabia

† In Memoriam
Daar staat wat over in je instructieboekje van de Dance radio. Heb vanochtend nog wat over gelezen maar weet niet meer precies.
 
Twilsens, je hebt ISO-kabels erbij gekocht? Je bedoelt waarschijnlijk een ISO2CAR adaptor met nummer 86200? De standaard af-fabriek Dance radio kan je niet rechtstreeks op de Parrot aansluiten!
 
Twilsens, je hebt ISO-kabels erbij gekocht? Je bedoelt waarschijnlijk een ISO2CAR adaptor met nummer 86200? De standaard af-fabriek Dance radio kan je niet rechtstreeks op de Parrot aansluiten!

Ik heb die kabels erbij gekocht. Ik weet alleen niet welke dit is. Mijn neef werkt bij een skoda dealer en heeft me de kabel gegeven, het was iig een iso adpater achtige kabel.

Je moet er wel opletten dat als je ook in een Fab2 gaat bouwen er geen geschakelde plus aanwezig is bij de Dance en je die dus moet trekken met bijbehorende zekering.
 
Vraagje: mag de stroom af van de Dance radio i.v.m. de safetycode?

Stroom kan gewoon van de Dance af, ik had er tenminste helemaal geen probleem mee. Ik weet dat toen ik hem inbouwde de parrot zijn instellingen niet onthield en toen heeft er ff een kennis naar gekeken, die wisselde 2 kabels om en het was gepiept hahah, waren kabels die bij de parrot hoorden met zekeringetjes erin gebouwd.

Waar je ook op moet letten is dat je de kabel van je aux niet achterin de iso adapter laat zitten die oorspronkelijk in je Dance zat maar die in de ISO plug stopt die vanuit de adapter weer je Dance ingaat als de Parrot ertussen zit.
 
Ik ben al aardig op weg! De gedetailleerde stap voor stap foto's van de Parrot carkit inbouw zullen a.s.a.p. volgen voor de Skoda forumleden die in de toekomst van plan zijn om ook een Parrot carkit te gaan installeren.

Echter, ik loop nog tegen het volgende aan en daarvoor zal ik helaas morgen de hulp van een dealer moeten inroepen. Ik heb i.p.v. de standaardmicrofoon een zwanenhals microfoon gekocht. Deze microfoon zal ik aan de binnenkant van de A-stijl aan de kant van het bestuurdersraam vastschroeven. Echter, de lange kabel van de microfoon moet ik m.b.v. een hulpmiddel (een lus) langs de pedalen moeten doortrekken naar de carkit unit.

Nog 2 vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:

1. Ik vraag me af waar ik de gele mute kabel op moet aansluiten. Op de Mute in 1 -, Mute in 2 - of Mute in 3 kabel? In de radio handleiding kan ik hier helaas niks over terugvinden?

2. Ik zie een rode mannetjes- en een vrouwtjesstekker met allebei een plastic omhulzel. Deze zijn waarschijnlijk bedoeld voor de voeding en moeten ook ergens op aangesloten worden. Waarop en welke van de 2 stekkers of allebei kan ik aansluiten? Dit is voor mij nog een raadsel?

De rode en oranje zekeringhouders heb ik omgewisseld.
 
Ik ben al aardig op weg! De gedetailleerde stap voor stap foto's van de Parrot carkit inbouw zullen a.s.a.p. volgen voor de Skoda forumleden die in de toekomst van plan zijn om ook een Parrot carkit te gaan installeren.

Echter, ik loop nog tegen het volgende aan en daarvoor zal ik helaas morgen de hulp van een dealer moeten inroepen. Ik heb i.p.v. de standaardmicrofoon een zwanenhals microfoon gekocht. Deze microfoon zal ik aan de binnenkant van de A-stijl aan de kant van het bestuurdersraam vastschroeven. Echter, de lange kabel van de microfoon moet ik m.b.v. een hulpmiddel (een lus) langs de pedalen moeten doortrekken naar de carkit unit.
Dit kan je ook makkelijk zelf, de rubber platen bij je pedalen kan je zelf losmaken, op deze manier kom je bij de zekeringkast ook waar je toch echt ook een geschakelde plus terug naar je Parrot zal moeten trekken want bij de Dance is er geen stroom voor je Parrot of je moet willen dattie constant aan staat. Op deze manier kan je ook bij de a-stijl komen. De mute kabels hoef je neit te gebruiken want de Parrot schakelt zelf de Dance uit zodra je gebeld wordt, de jongen die mij hielp knipte zelfs al de mute kabels eraf.
Een van de stekkers moet op de getrokken geschakelde plus en een op de massa. Zoek eens op de Parrot site daar kan je een goede handleiding vinden en een schakelschema.

Nog 2 vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:

1. Ik vraag me af waar ik de gele mute kabel op moet aansluiten. Op de Mute in 1 -, Mute in 2 - of Mute in 3 kabel? In de radio handleiding kan ik hier helaas niks over terugvinden?

2. Ik zie een rode mannetjes- en een vrouwtjesstekker met allebei een plastic omhulzel. Deze zijn waarschijnlijk bedoeld voor de voeding en moeten ook ergens op aangesloten worden. Waarop en welke van de 2 stekkers of allebei kan ik aansluiten? Dit is voor mij nog een raadsel?

De rode en oranje zekeringhouders heb ik omgewisseld.
 
Bovenaan Onderaan