parkeersensoren vooraan

Rallye

Forumguru
Als ik alleen in de auto zit moet ik 2 knoppen bedienen om de temperatuur gelijk te krijgen.

Ik vind het één niet (on-)handiger dan het andere. Waarom zou je in vredesnaam de temperatuur voor de bijrijderskant (waar op dat moment niemand zit) bij willen stellen?
 

santo

Lid
Ik heb nu tijdelijk een peugeot 307 tot m'n Superb er is en ik vind dat nu juist zo irritant. Als ik alleen in de auto zit moet ik 2 knoppen bedienen om de temperatuur gelijk te krijgen. Het is veel handiger als dat in 1 keer gebeurt. Wanneer er iemand bij je in de auto zit kan hij/zij zijn/haar kant altijd aanpassen.
Ik snap wat je bedoelt en daar heeft ook weer iedereen zijn mening over natuurlijk, maar in beide vorige wagens was het zo dat de stand ook gewoon behouden bleef.
Dus iemand die graag beiden samen regelt stelt dat één keer zo in en klaar, iemand die liefst beiden gescheiden houdt laat het zoals het is en klaar.
In mijn geval is het bv zo dat ik dagelijks baby's / peuters moet meenemen die jammer genoeg nog niet zelf de airco kunnen bedienen.
In het geval van de baby is het bv zo dat deze lekker warm in z'n maxi cosi zit en daarom wil ik dan ook dat de temperatuur aan zijn kant wat lager is dan aan mijn kant.
-> Dit moet ik nu elke keer opnieuw regelen en dat wordt op den duur een beetje vervelend.

Uiteindelijk kan een automerk het nooit goed doen, want de ene vind het ene handig en de ander juist niet. Ik erger me aan 100 meer dingen in die peugeot dan ik me ooit heb geergerd aan m'n Octavia.
Daar heb je volkomen gelijk in, alleen was het voor mij niet helemaal duidelijk hoe de werking van de sensoren in mekaar zat en vandaar dat ik dit topic gestart heb.
Toen duidelijk werd dat de logica die er achter zit naar mijn mening niet de meest ideale is, heb ik dat ook gewoon gemeld.

Zeg nu zelf, waar zou een forum staan als er nooit discussies gevoerd werden ;)
 

Reizende

Actief lid
Ja, dat je na de aflevering van de auto de dealer nooit meer ziet tot de volgende onderhoudsbeurt.
Het was zo'n aardige man. Ga ik toch maar een keer zo op de koffie :koffie:

Dat 'andere merk' rij ik nu ook.. Maar, ik heb de dealer toch al een paar keer gezien voor zaken die ik niet had verwacht....Maar dit is natuurlijk volledig en helemaal off-topic.
On-topic: Parkeersensoren werken overigens prima!
 

TL@

Forumguru
Ik snap wat je bedoelt en daar heeft ook weer iedereen zijn mening over natuurlijk, maar in beide vorige wagens was het zo dat de stand ook gewoon behouden bleef.
Dus iemand die graag beiden samen regelt stelt dat één keer zo in en klaar, iemand die liefst beiden gescheiden houdt laat het zoals het is en klaar.
In mijn geval is het bv zo dat ik dagelijks baby's / peuters moet meenemen die jammer genoeg nog niet zelf de airco kunnen bedienen.
In het geval van de baby is het bv zo dat deze lekker warm in z'n maxi cosi zit en daarom wil ik dan ook dat de temperatuur aan zijn kant wat lager is dan aan mijn kant.
-> Dit moet ik nu elke keer opnieuw regelen en dat wordt op den duur een beetje vervelend.


...

Dat vind ik ook lastig, in de Passat bleef het gewoon gescheiden, vond ik handiger. Mijn vrouw heeft het graag wat frisser in de auto dan ik (zij: 19° en ik: 22°) dus telkens zij instapt, begint ze aan de knoppen te draaien, best vervelend.

Zeg nu zelf, waar zou een forum staan als er nooit discussies gevoerd werden ;)
Daar heb je gelijk in :xyxthumbs:
 
Bovenaan Onderaan