Panoramisch schuif- / kanteldak

Tinman

Nieuw lid
Ik lees alleen maar narigheid over de 1.5 motoren, al dan niet in combinatie met DSG....

Dachten we net van de 1.4 perikelen af te zijn...nou dit weet.

Maar heeft natuurlijk niks met dit topic te maken...excuses..

Ik heb me vanavond speciaal aangemeld op dit forum om eens te kijken of ik nu de enige was met zoveel problemen....

Ik rij sinds januari 2018 een Skoda Octavia combi 1.5 TSI/DSG/met schuif/kanteldak en heb alleen maar gezeik met de auto. Na een half jaar is de versnellingsbak al vervangen, rond die tijd is ook al voor de eerste keer naar het schuifdak gekeken welk inderdaad niet meer volledig dicht gaat. Elke keer dat de auto naar de garage is gegaan heb ik aangegeven dat ze er maar weer naar moesten kijken maar uiteraard deed het probleem zich niet voor. Soms "out of the blue" gaat hij niet dicht en ben ik diverse combinaties uit het voeren om het dak dicht te krijgen.

Jammer dat ik nu al direct lees dat veel forumleden het probleem hebben en ook niet opgelost krijgen net als bij mijn auto! "Gelukkig" is het een lease auto, ik ben al af het tellen tot ik hem in mag leveren...
 

TIPI

Nieuw lid
O my gosh. "Prijs je gelukkig" dat het een leasewagen is. Op die manier blijft het bij ergernis en geen financiële kater. Ondanks de problemen die ik ermee heb waag ik het toch om het dak open te zetten. De warmte uit de auto laten na uren in de zon geparkeerd te staan of tijdens een avondlijk ritje. In zeker de helft van de gevallen gaat het dak niet dicht. ...blijft in kantelstand staan. :cry: Enkele kms voor ik thuis ben start ik mijn pogingen om het dicht te krijgen.
 
Bovenaan Onderaan