Panoramisch schuif- / kanteldak

leonpard

Actief lid
Wie kan mij vertellen hoe een panoramisch dak van een OIIIC er precies uit gaat zien? Op foto's van de binnenzijde zie ik alleen een opening boven de voorstoelen, maar op een andere foto van de buitenzijde zie ik ook een glaspaneel boven de achterbank.

Kan iemand duidelijke foto's posten van het dak voor de combi??

Ps. De dealer had geen OIIIC met open dak staan, maar verwees mij naar het dak van een Yeti. Deze zou gelijk zijn aan de Octavia. Maar ook die heb ik tot nu toe nog niet gezien.
 

Noord26

Forumguru
Een panoramisch dak heeft ook glas tot aan de achterzetels. Anders mag het, in mijn optiek, geen panoramisch open dak heten.
 

CoesDoes

Forumguru
Even quoten:
Ik moet eigenlijk zeggen dat hij van de HB een beetje tegen valt. Lijkt nauwelijks groter dan een 'ouderwets' schuif kantel dak. In de combi vind ik het pas een echt PANO.. :) Niet lullig bedoeld hoor.. :S

Bekijk bijlage 18966

En ook dit geeft wel een redelijk beeld volgens mij.
575383_384451925004051_1528710715_n.jpg
 

TedVlemmings

Forumguru
Bij de Combi strekt het inderdaad ook over de achterbank maar start het glas niet direct achter de vooruit. Zit nog een stukje dak tussen wat bij de HB zwart is weggewerkt. Het panorama dak kan voor zover ik weet voor 50% open en schuift dan de ene glashelft over de andere heen.
 

Noord26

Forumguru
Het dak is exact gelijk aan het dak in een S2 Combi. Kijk maar eens naar plaatjes op internet van een SuperB met pano dak zou ik zeggen.

:)
 

leonpard

Actief lid
Oke, ziet er super uit! Nu weet ik inderdaad ook waar ik nog lang op moet wachten.

Ps. Ik ben door deze foto op het verkeerde been gezet, waarschijnlijk HB?

img5_nouvelle_Octavia.jpg
 

CoesDoes

Forumguru
Oke, ziet er super uit! Nu weet ik inderdaad ook waar ik nog lang op moet wachten.

Ps. Ik ben door deze foto op het verkeerde been gezet, waarschijnlijk HB?

img5_nouvelle_Octavia.jpg
Dat is ook zeker niet het panoramadak uit de HB, die heb ik hier ook al voorbij zien komen en is zeker groter dan op deze foto!
De portierramen lijken me ook wat kort, is het misschien een foto van een citigo?
 

Pablos

Senior Member
Bij de hb vond ik het dak open van binnen prima, van buiten was het echt een plaat die hoog kwam. Ik ben blij dat de combi de dakdrager rails heeft:):)

Oké daardoor komt de Auto wel pas in de winter van 2014 door alle optie problemen:):)
 

Noord26

Forumguru
Geen idee, dublin ierland plates, kennen daar geen zon he ;)

Er zit verschil tussen een dak wat ook kan schuiven en kantelen of alleen panoramisch is. Het topic gaat over het dak wat open kan.

Overigens in Ierland met de motorfiets niets als zon gehad dat ik er was.
 

Badnews

Senior Member
Ben er nu 3x geweest, 2x een hittegolf dat de ieren binnen bleven, levensgevaarlijk.
Daar was trouwens mijn eerste kennismaking met een octavia (2) als huurauto.
Meest saaie versie ongeveer met de 1.9 diesel. Reed wel lekker.

Mooi land en niet zulk slecht weer als iedereen altijd roept...
 
Bovenaan Onderaan