Panoramadak bestellen bij de Karoq?

Panoramadak bestellen bij de Karoq?

  • Niet doen, want......

    Stemmen: 11 32,4%
  • Wel doen, want......

    Stemmen: 23 67,6%

  • Totaal aantal stemmers
    34

XanderVR

Actief lid
Persoonlijk zou ik wel voor het panorama dak gaan.
Geeft zo veel meer licht en een ruimtelijk gevoel.
 

De Stip

Forumguru
Niwre, ben je tevreden over de kwaliteit? Geen rammeltjes? Gaat het openen en sluiten van de blindering netjes?
 
Ik rij nu een VW Golf Variant en die heeft genoeg rammeltjes. Het dak heeft weleens gerammeld, maar niets dat niet door een servicebeurtje kan worden opgelost. Open/sluiten van de blindering gaat netjes.
 

Bopper

Lid
Bij de eerste proefrit afgelopen jaar, reed ik met panoramadak en daarna heb ik in een andere karoq zonder gereden
Wat mij persoonlijk opviel, was dat je met dak, meer windgeruis weer nam.
Tevens viel mij op, dat bij het openen van het gordijn, er veel kou naar beneden viel, waardoor ik bewust werd van de invloed van snel wisselende weersomstandigheden en de temperatuur schommelingen hieromtrend.
Aangezien ikzelf nou niet heel vaak omhoog kijk tijdens het rijden, heb ik persoonlijk er voor gekozen, met de andere ervaringen daarbij opgeteld, geen dak erbij te bestellen.
 
Heb persoonlijk nog geen seconde spijt gehad van m'n keuze voor een open dak op m'n Karoq. Lekker veel lichtinval bij slecht weer. Alleen bij hoogzomer gaat de blindering dicht. Verder is rijden op de autostrade met de kiepstand best te doen, je voelt dan een lekker licht briesje door de auto gaan. Op regionale wegen tot 80 à 90 km/u kan het dak zonder problemen open (hier in Vlaanderen mag je toch maar 70 km/u...:nailbiting:).
 

hendrik38

Forumguru
Voor mij niet weer. Kraken bij schuin drempel afrijden, veel wind geruis, vooral met dakkoffer en helaas al 2 x een geheel nieuw pano dak gehad wegens lekkage. Zal maar niet vertellen hoeveel dat kostte :facepalm:. Nu dus 1 zonder besteld.
 

064harry

Donateur
Ik heb een schuif/kanteldak gehad in mijn Chevrolet Captiva.
Ik vond het heerlijk... maar mijn vriendin vond het niets.
Als we uitgingen had ze eerst 2 uur d'r haar lopen föhnen en was het binnen 5 minuten door het open dak geruïneerd. LOL
Dus dak dicht.
Daarna lekkage.Het water stroomde via de zonneklep naar binnen..... (!)
Ik vind het heel mooi. En voor mijzelf was het leuk geweest als deze optie er op had gezeten. Maar met een voorraad auto had ik geen keus.
 

Captain Hook

Forumguru
Blijft jammer dat er meestal geen keus is tussen een vast panorama dak:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/panoramadak-bestellen-bij-de-karoq.38066/#post-810664
versus een versie die open kan en dus mogelijk afdichtingsproblemen kent...

Voor frisse lucht doe ik het raam open, voor koeling schakel ik de airco in. :jaja:
Voor meer licht in het interieur doet het (vaste) panorama dak z'n werk:


Je hoort vrijwel nooit dat een vaste constructie lekkage geeft, dat gebeurt vrijwel alleen met beweegbare daken...
 

SuperBeeb

Forumguru
Voor mij alleen maar een auto met open/panodak. Slechts 3 van in totaal 11 auto’s zonder.
Licht en lucht, heerlijk.
 
Bovenaan Onderaan