Panoramadak bestellen bij de Karoq?

Panoramadak bestellen bij de Karoq?

  • Niet doen, want......

    Stemmen: 11 32,4%
  • Wel doen, want......

    Stemmen: 23 67,6%

  • Totaal aantal stemmers
    34

De Stip

Forumguru
Hierbij een poll, om de beslissing een panoramadak wel of niet te bestellen, weloverwogen te kunnen nemen.
 

Adibo

Actief lid
Ik heb die in mijn karoq. Wat mij betreft voegt deze niet veel toe.

Wil je die gebruiken dan is het eigenlijk alleen in de stad wegens snelheid. Ik heb die maar een paar keer gebruikt. In de zomer is het eigenlijk niet te doen want dan krijg je het snel te warm.

Enige voordeel voor mij is dat de kinderen het super vinden als we in het buitenland binnendoor aan het rijden zijn. Zonnescherm gaat dan open maar niet het dak!

Dus ik zou zeggen, neen.
 

wakkie

Senior Member
Is heel persoonlijk wel of geen pano dak, de een zweert erbij, de ander verafschuwt het. In mijn huidige auto heb ik een pano dak dat niet open kan. Geeft veel lichtinval en oogt ruimtelijk. Ik mis het niet dat het dak niet open kan. Heb er wel een gehad dat open kon, zelden of nooit gebruikt. Veel te veel herrie. Toch een pano dak besteld op mijn (nog te leveren) Karoq om meer licht te creëren en een ruimtelijker gevoel te hebben. En meerwaarde bij inruil/verkoop........?
 

Skodiak

Senior Member
Besteld voor de Kodiaq die volgende week donderdag geleverd wordt.. Had een klein open dakje op mijn vorige auto (Outlander) wat ik te klein vond maar wel vaak open had, kiep en helemaal. In de Passat die ik tijdelijk rij heb ik geen glazen dak en mis ik het licht enorm.
Kan mij voorstellen dat het midden op de dag te fel en te heet kan zijn. Meeste km’s zijn s-morgens en ‘s-avonds en had ik mn dakje vaak open.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

hemi24

Forumguru
Nog een bijkomend voordeel:
Als je af en toe helemaal vooraan staat bij de verkeerslichten, hoef je niet met je snufferd plat op het stuur te liggen, maar kijk je door de glazen plaat of het groen wordt...

;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RAZ1180

Nieuw lid
Karoq met Pano-dak. Blindering nooit dicht, lekker licht en ruimtelijk gevoel. En zodra het kan gaat hij helemaal open.
Rijd (tour) soms bewust woon-/werk verkeer op "binnendoor"-wegen om er van te kunnen genieten. Op snelweg te gehorig.
Maw TOP.

Exact mijn mening, niets aan toe te voegen. Ik vind het een hele prettige toevoeging!
 

Canon-Eye

Forumguru
hoef je niet met je snufferd plat op het stuur te liggen, maar kijk je door de glazen plaat of het groen wordt...
Moet je wel even op de achterbank gaan zitten, anders zie je ze nog steeds niet (weet ik uit de O3 met panodak van een bekende)... :D
 

Beauri

Forumguru
Zou het liefst een derde keuze mogelijkheid hebben, ja en nee is zo definitief het 1 of het ander en zo'n panadak heeft behalve dat het wel mooi staat en licht kan geven in het interieur ook behoorlijk wat nadelen, want in de zomer als de zon hoog staat is het niet fijn als de zon op je knar schijnt, dak alleen open in de stad of je moet al stokdoof zijn door overmatig disco bezoek, fijn is anders bij wat hogere snelheden. Het heeft onderhoud nodig en als er een defect is, dan is het meestal vrij prijzig, het kan de koets iets minder stijf maken en ook al rijd ik zelf al heel lang niet meer gebruikt, ik zou er niet om staan te springen om een occasion te nemen met een panadak, dit omdat de meeste problemen met die daken met de jaren rijpen. Blijft er voor mij persoonlijk voor het mooie over en dat is het me dan net niet waard, want ik wil het niet gebruiken om knar een zonnesteek te bezorgen en mijn oren met een hoop windgeruis te verwennen:nono:

Dit na 4 jaar ervaring met een schuif/kanteldak in een Scorpio en ergens in een ver verleden zo'n kanteldakje in een tweedehandje en nu ruim 7 jaar ervaring met een panadak in mijn huidige Sportage en dat terwijl ik dan ook nog niet een centje pijn aan die mogelijkheid van "open" rijden heb gehad.

Het is echt iets voor de liefhebber en ik denk dat als je het echt wilt, je je niet laat tegenhouden door de nadeeltjes en
de ietwat hogere kosten, gewoon ieder zijn meug en geloof me liefhebbers, ik mis echt niets - heb het al gehad, ken het -weet het - en ben er klaar mee, laat mij maar in alle rust in het donker genieten van een bijna niet te horen airco die mijn hoofd koel houd zonder dat mijn haar bij wijze van spreken in de achterruitwisser verstrikt raakt;)

Je bent een liefhebber of je bent het niet, geen Poll gaat je daarbij helpen.

Met de Karoq ben je al gewoon "Simply Clever" :thumbsup::yeehaa:
 

Rofffel

Forumguru
is net als iemand die een audi q3 of q5 koopt ipv een q7 , is zo van kwil er bij horen maar kan het niet betalen.
Sorry maar wat een kulargument, al helemaal op een Skodaforum waarbij dit allemaal wannabe Audi, VW en/of Seat rijders zouden zijn :tongue:. Heeft volgens mij niet veel met keuze van een panoramadak te maken.

Ik denk dat TS graag de voor-/nadelen inzichtelijk wil hebben.

Mijn zienswijze:
Doen, zeker als je nu kan kiezen.
Daarbij kan het een dealbreaker zijn bij verkoop (dat ie er dus niet in zit) maar dat is ook zeker afhankelijk of je wilt inruilen of particulier verkopen.
Ik vind het jammer dat ik m niet op mijn O3C heb, maarja daar tegenover stonden weer andere afwegingen die het 'acceptabel' maakte..
 
Ik heb in mijn huidige lease-auto een panorama-dak en ik vind het erg fijn. Het geeft veel licht in de auto. Ik rij niet vaak met het dak helemaal open, maar de ventilatie-stand gebruik ik wel regelmatig.
 
Bovenaan Onderaan