Paar Yeti vragen

deusjevo

Forumguru
Ik heb nu in m'n O2 Automatic Climate Control en wil dat graag weer terug.

Bedankt Captain Hook maar helaas is m'n duits zeer slecht...:grin:

Dus Climatic = Airconditioning half automatisch?

Ik heb nu Climatronic in m'n O1, ik stel de temperatuur in en die wordt aangehouden of ik nu in een koude tunnel of in de loeihete zon rijd.

Is "Climatic / Airconditioning half automatisch" dan dat systeem dat wel kan koelen en alleen een blauwe/rode knop heeft die je handmatig steeds bij moet stellen afhankelijk dus geen vaste temperatuurinstelling in oC heeft?

Waarom vraag ik dit:
Ik kan een Yeti Expedition of Active Plus bestellen met "Airconditioning half automatisch" en upgraden naar "Climatronic of Volledige automatische klimaatregeling met 2 airconditioning zones" is bij deze uitvoeringen niet mogelijk.

Ik kan ook een O2 Elegance bestellen, daarin zit een "Volledige automatische klimaatregeling met 2 airconditioning zones".
Dat is dus hetzelfde als m'n bij de O2 Climatronic noemt?
 

CaseyBasey

Actief lid
Aan de Yeti-rijders: vinden jullie de deuren ook best wel zwaar, vooral als je uit wilt stappen en de deur moet openduwen?
 

corsaar

Senior Member
Niet alleen dat, kinderen en mijn vrouw hebben ook moeite met instappen.
Gaan niet makkelijk open, het zijn geen Opel deuren ! Wennen !!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wel een erg suggestieve vraagstelling! Maar nee, het was mij (ons) nog niet opgevallen. Wel dat het wat meer solide aandoet dan ik gewend was bij de Toyota.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik snap het. Maar het is me vreemd genoeg niet opgevallen en dus ook niet als hinderlijk ervaren. Alleen nu je het zegt klopt het wel dat het wat zwaarder gaat als met de Toyota. Je hoort ook duidelijk iets anders (meer solide) als je de deur dicht gooit en moet dat ook met meer kracht doen. Bij m'n Toyota was een klein duwtje genoeg, bij de Yeti zit hij dan niet dicht.
 

CaseyBasey

Actief lid
Ik weet ook nog niet ik het hinderlijk ga vinden. In ieder geval niet bij het sluiten; alleen bij het openen van binnenuit bestaat die kans.
 

Captain Hook

Forumguru
Pure psychologie & marketing: autobouwers willen graag dat deuren met een solide geluid dichtklappen; dat geeft de mensen een veilig 'gevoel'. Maar het geluid wat de deur maakt heeft niets te maken met de daadwerkelijke veiligheid. Kwestie van de juiste vulmaterialen toepassen en sound engineering tijdens het ontwerpproces. :koffie:
 

corsaar

Senior Member
Wat ik hindelijker vind is als ikuitgestapt en iets van de achterbank moet pakken
de achterdeuren nog op slot zitten. Terug in de auto sleutel pakken of
op de knop drukken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
dat hoeft toch niet, als je dat niet wilt? Bij mij is en blijft alles open als ik ben uitgestapt (de sleutel meenemende).
 

Captain Hook

Forumguru
Als je de anti-car-hijack functie aan hebt staan, gaan toch al je deuren open, zodra je de sleutel er uittrekt? (en de sleutel moet er toch uit, als je uitstapt)
 

corsaar

Senior Member
@Captain Hook ja je heb volkomen gelijk, maar ik zet hem vaak in de p stand
als ik wat moet inladen of uitladen en laat de sleutel er dan inzitten.
 

CaseyBasey

Actief lid
Zojuist voor het eerst getankt en de tellers op 0 gezet.

Nu kan je met de linkerknop op het dashboard (nr 3 in het instructieboekje) resp. de uren, minuten en totaalkmteller selecteren. De tijd heb ik een beetje aangepast. Maar is het nu echt mogelijk om de totaalkmteller aan te passen of op 0 te zetten? Hij knippert wel...
Lijkt me stug, maar ik durfde toch niet te proberen wat er gebeurt. Iemand een idee?

Overigens zag ik idd vanaf ca. 500 km ook de service interval weergegeven (daarvoor werd niets weergegeven.)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zou het ook niet durven. Die BC geeft toch aardig aan, bij jou is het ook praktisch hetzelfde als de "SM-waarde".
 

CaseyBasey

Actief lid
Nou, ik vind het verschil met BC wel groot: 6.93 <-> 6.50.
Zal waarschijnlijk (mede) komen doordat de 1ste tankbeurt een minder volle tank opleverde dan de 2e.
 

GJS

Senior Member
Als je de anti-car-hijack functie aan hebt staan, gaan toch al je deuren open, zodra je de sleutel er uittrekt? (en de sleutel moet er toch uit, als je uitstapt)

Bij de GL met geactiveerde anti-car-hijack niet, als ik met sleutel in de hand uitstap en iets van de achterbank wil pakken zit de achterdeur toch mooi nog steeds op slot, dus moet ik met de sleutel eerst de deuren openen.
De bestuurdersdeur blijft overigens wel van slot ook al heb je die al dichtgedaan, zou anders lastig worden als je per ongeluk je sleutel in het contact hebt laten zitten.
 

Rosinfield

† In Memoriam
waarschijnlijk heb ik zoiets niet (anti car hi-jack) en ik heb ook een "gewone" sleutel. Misschien daarom dat ik geen last heb van dit soort zaken. Kan alleen van binnen alles locken, maar dan kun je er van binnen naar buiten wel uit. Verder, slot open: alles open. Slot dicht: alles dicht. Wel zo makkelijk eigenlijk!

CB: is idd wel vrij groot verschil, bij mij was het praktisch gelijk, dus je verklaring zou wel eens kunnen kloppen. Zien we vanzelf bij volgende x tanken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, dan heb ik blijkbaar een eenvoudige uitvoering zonder dit soort (schijn) beveligings-opties. Kan me er ook niet echt druk om maken, eerlijk gezegd.
 
Bovenaan Onderaan