Paar Yeti vragen

Tallguy

Forumguru
1. Heeft iemand een idee of je het beeldscherm van de radio kan uitzetten terwijl de radio het wel blijft doen?

2. Heb je bij een Elegance met het visionpakket nu beiden(!) buitenspiegels die automatisch dimmen of alleen de linker en de binnenspiegel?

3. Welke SD kaartjes van minimaal 4GB werken wel en welke niet icm de radio Bolero?
 
Ik heb de Dane Elec SDHC 8gb werkt perfect in de Bolero. (type S4-Sd-8192-r)

Duurt wel even alvorens de 8gb is ingelezen, en alle cd's in aparte mappen
plaatsen anders het je 1 lange track van bv. 576 nummer of zo.

Op een grotere Sd kaart kan je een hogere bitrate kiezen wat uiteindelijk
de kwaliteit van de mp3 ten goede komt.

Op dit moment heb ik 256Kbps / 192Kbps is ook goed te doen, normaliter wordt
vaak slechts 128 Kbps gebruikt bij de conversie.

Zelf was ik bijzonder verbaasd over de goede geluidskwaliteit van de Bolero en de
Speakers Af fabriek, binnenkort ga in de deuren bekleden met "Hushmat" dit draagt
toe tot minder resonatie van het metaal met uiteindelijk een nog rustiger klank beeld.

Bijkomstig voordeel van de sd weergave is dat de cd's in de wisselaar wel kunnen
overspringen bij een hobbel in de weg, ik zelf gebuikt haast altijd de sdhd kaart,
terwijl er 6 cd's inzitten met iets van 40 cd's op mp3 formaat.
 

Tallguy

Forumguru
Ik neem aan dat na het inlezen de Bolero de volgende keer wel vlot is? Niet dat elke keer na het contact erop zetten je eerst 5min moet wachten ofzo?

Dealer denkt trouwens dat je de display wel kan uitzetten...hij gaat uitzoeken hoe precies. Dat geldt ook voor de rechterspiegel qua dimmen...ik had het idee dat die het nl niet deed. Afwachten maar.
 
Het duurt geen 5 minuten, maar telkens als je de radio weer aanzet en je kiest
SD, dan moet de totale data weer ingelezen worden.

Een 2 gb kaart wordt uiteraard sneller ingelezen dan een 8gb versie.
 

corsaar

Senior Member
m.i. is het eenvoudiger om een paar kleinere kaartjes te gebruiken.
a snellere start b snellere selectie. Met 8 gb ben je 2 weken
verder voordat je het laatste nummer hoort, en bij elke stop
begint het weer van vooraf aan. gewoon 4x 2
 
Net even getest, het nummer gaat gewoon verder waar je gebleven bent alleen
als je naar de ROOT van de kaart gaat dan moet alle 8 gb ingelezen worden.
duurt even maar niet echt dagen.
 

Tallguy

Forumguru
Nog iets wat me opviel waarvan ik graag wil weten of dat bij jullie ook zo is:

De motorkap lijkt me iets meer te flexen dan ik ken van de O2. Ervaren/merken jullie dat ook? Valt me primair op aan de linkerkant.
 

Tallguy

Forumguru
met flexen bedoel ik het bewegen van de motorkap, wiebelen...net alsof de wind het blik wat omlaag en omhoog duwt als je 120km/h rijdt. Ik zie dat primair in de reflecties. Net alsof het blik iets vervormt. Dat ken ik niet...niet van andere autos.
 

Ronnie

Forumguru
Probeer het eens met de kap iets strakker te stellen, dit kan door de aanslagrubbers (Links en rechts op de slotplaat boven de koplampen) iets omhoog te draaien (kwartslag of zo, niet teveel anders krijg je de kap niet meer open!)
 

Hetzer

Forumguru
Zit je bij de Yeti niet wat hoger dan bij andere auto´s, ik zie bijvoorbeeld de voorzijde van mijn motorkap niet.
 

Tallguy

Forumguru
het is niet zozeer de voorzijde, maar eerder de achterkant. En dat is vreemd, want daar zitten de schanieren juist.

Zal de dealer het eens mailen.
 

Tallguy

Forumguru
Bij de dealer geweest en weer wat wijzer:

1. Het airbag ON lampje brand bij elke Yeti lang (ergens tussen de 30sec en 1 minuut (voor mijn gevoel).

2. Het flexen v/d motorkap is inherent aan de stijl van de neus...is ook niks aan te veranderen
 

deusjevo

Forumguru
Wat is nou eigenlijk 't verschil tussen:

  • Airconditioning half automatisch
  • Climatic
Ik heb nu in m'n O2 Automatic Climate Control en wil dat graag weer terug.
 

quorumz

Actief lid
bij climatronic zet je hem op een bepaalde temperatuur en het systeem zorgt ervoor dat het op die temperatuur gehouden wordt. zoals het bij de andere zegt moet je handmatig coolen naar eigen gevoel (vaak beperkte aantal standen en niet gescheiden) [als ik het goed zeg]
 
Bovenaan Onderaan