Overzicht van tests / reviews

Met de dag word ik trotser op mijn wagen.
Het is inderdaad heerlijk om elke dag kilometers met deze wagen te 'mogen' rijden. Zelf rijd ik zo'n 1000 kilometers per week.
 
Met de dag word ik trotser op mijn wagen.
Het is inderdaad heerlijk om elke dag kilometers met deze wagen te 'mogen' rijden. Zelf rijd ik zo'n 1000 kilometers per week.


En hoe bevalt de 1.9TDI? Ik heb hem ook besteld maar heb er helaas niet in kunnen proefrijden (wel in de 2.0tdi). Ik heb nu wel dezelfde motor in mijn O2. Ik maak me nog steeds een beetje zorgen over de pk/gewicht verhouding.
 
En hoe bevalt de 1.9TDI? Ik heb hem ook besteld maar heb er helaas niet in kunnen proefrijden (wel in de 2.0tdi). Ik heb nu wel dezelfde motor in mijn O2. Ik maak me nog steeds een beetje zorgen over de pk/gewicht verhouding.
Ik heb ook een greenline besteld. Voor de bestelling heb ik eerst in een 140PK TDI gereden, dit was uiteraard heel goed te doen. Een week later in een standaard 105PK TDI. Voordat ik het proefritje ging maken, maakte ik me erg druk om de prestaties van die 1.9TDI (hij moet natuurlijk wel bijna 1450kg meeslepen), maar toen ik het proefritje had gemaakt vond ik het reuze mee vallen. Je merkt het verschil natuurlijk wel, maar ik vond hem niet 'underpowered'. Enige wat ik vond is dat de motor iets meer lawaai maakte dan de 140PK, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het aantal kilometers dat is gereden. De 140PK werd namelijk gebruikt door een medewerker en de 105PK was net nieuw binnen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
 
Thanks! Nou hopen dat m'n baas het papierwerk snel in orde maakt en dan kan ik overstappen naar het topic levertijd :tongue:
 

MarcoO2

Forumguru
Deze revieuw is niet de nieuwste, maar op de kenmerkende Carros-manier geschreven. Toch maar even geplaatst.

SKODA SUPERB 1.8 TSI

85e0bb86b7e5c101_336x234.jpg


De Skoda Superb stond al bekend vanwege zijn riante interieurruimte. In de nieuwste generatie komt daar een ingenieuze achterklepconstructie bij. Het is een sedan met een gewone kofferklep, maar hij heeft ook een vijfde deur.
Voordat u de draad kwijt raakt, moeten we het misschien even wat verder uitleggen. De Skoda Superb lijkt namelijk een gewone sedan met een traditioneel klepje om de kofferbak te kunnen bereiken. Een enorme kofferbak trouwens met maar liefst 565 liter inhoud. Je moet je bagage een TomTom meegeven anders raakt die de weg kwijt.

Enorme vijfde deur
Je kunt de kofferbak van de Superb echter ook op een andere manier openen. Een dikke decimeter naast de normale ontgrendelingsknop zit namelijk nog een knop. Druk je die in, dan zoemen er plots elektromotoren en als je daarna de gewone ontgrendelknop bedient, zwaait een enorme vijfde deur open. En dan wordt ook duidelijk hoe 565 liter laadvolume eruit ziet.

Bouwdoos-systeem
Het is praktisch dat de achterbank kan worden neergeklapt om de laadruimte te vergroten tot liefst 1.670 liter. Maar veel fijner is het om erop te gaan zitten en net als thuis je benen te strekken. Er zijn maar zo weinig auto’s waarin dat kan en de Superb doet qua beenruimte een beetje denken aan een verlengde BMW 7-serie of S-klasse.Da’s imposant voor een auto 4,84 meter lang, slechts ietsje meer dan een Passat van concerngenoot Volkswagen. Het juiste ogenblik trouwens om over VW te beginnen, want de Skoda Superb is met een scala aan componenten uit het bouwdoos-systeem van dat moederconcern in elkaar gezet. Stukken Golf en Passat zijn met aanpassingen tot een geheel gesmeed, gelijkenissen met Audi zijn er niet.

Beetje nors
De Skoda Superb lijkt trouwens ook niet meer sprekend op een Volkswagen Passat zoals zijn voorganger, maar heeft een eigen design alsof de auto je een beetje nors aankijkt. De achterkant komt wat zwaar over, maar wellicht vergt de dubbele kofferklep-constructie – Skoda noemt het zelf een ‘Twin Door’ – wel extra versterkingen.

Vierwielaandrijving
Uit de bouwdoos van Volkswagen komt ook de aandrijftechniek. Overwegend zijn het direct ingespoten viercilinder turbomotoren (benzine of diesel), maar als topper is er een 3,6 liter V6 met vierwielaandrijving. Die zal een figurantenrol hebben in de verkopen, de meeste kopers gaan voor een diesel of de 1.8 TSI, een benzineturbomotor met 160 pk, die wat meer in de melk te brokkelen heeft dan de basismotor, de 1.4 TSI met 125 pk.

Ontspannen rijstijl
Mede dankzij het forse koppel van 250 Nm – reeds paraat bij 1.500 toeren – maakt die motor een ontspannen rijstijl mogelijk en kun je vroeg opschakelen met de standaard handgeschakelde zesbak. Desgewenst zit je in 8,6 seconden vanuit stilstand op de 100 km/h en stoom je door naar een top van 220 km/h.
Toch is de Superb geen sportieve auto, maar juist een op comfort gerichte zakensedan. Hij veert dankzij zijn lange wielbasis comfortabel, heeft in de Ambition-uitvoering die we reden een mooi complete uitrusting (onder meer regen- en lichtsensor, elektrisch verstelbare bestuurderstoel, audiosysteem en klimaatregeling met gescheiden temperatuurinstelling) en scoort ook qua veiligheid uitstekend (vijf EuroNCAP-sterren).
Des te verrassender is het dat Skoda de prijs ten opzichte van de vorige Superb zelfs nog wat lager heeft weten te houden. Er is al een Superb vanaf 26.190 euro en zo’n aangeklede 1.8 TSI is er voor 31.090 euro.
www.skoda.nl

1fd75a490aa7522c_229x160.jpg
9550e1259155319d_229x160.jpg


BESCHIKBARE SPECIFICATIES:
Model : Superb
Uitvoering : 1.8 TSI...
Vermogen : 160 pk
Acceleratie 0-100 : 8,6 sec
Topsnelheid : 220 km/h
Co2 uitstoot : 180 gr/km
Prijs in euro : € 31.090
 
Leuke review van "Artsenauto" (gepost door BikeDune) en zelfs met standaard 16 inch ziet de Superb er nog steeds erg goed uit!!
 
In de auto-review staat een test van het s2 topmodel.
Conclusie; er is niets negatief aan deze auto.
 
In de nieuwe Auto Review is de S2 170pk diesel vergeleken met de Ford Mondeo 2.2 TDCI (175pk), de Opel Insignia 2.0 CDTI (160pk) en de Volkswagen Passat 2.0 TDI (170pk).

Ik weet het, het is een blad en dat je daar niks aan hebt, maar wilde het jullie toch niet onthouden. Vind persoonlijk namelijk een blad in je handen wel lekker lezen :crazy:

Uiteraard is de S2 op plek nummero uno geëindigd :worshippy:

Mocht je wat leesvoer over de S2 willen hebben, weet je waar je het kan vinden.
 

MarcoO2

Forumguru
Mocht je wat leesvoer over de S2 willen hebben, weet je waar je het kan vinden.

Heb net bij de AH tijdens het boodschappen doen ermee in mijn handen gestaan, maar toch maar niet meegenomen. Heb nog een achterstand met het lezen van mijn Autovisie, Top Gear, GTO en Carros...
 
Heb net bij de AH tijdens het boodschappen doen ermee in mijn handen gestaan, maar toch maar niet meegenomen. Heb nog een achterstand met het lezen van mijn Autovisie, Top Gear, GTO en Carros...

Het is (in mijn ogen dan) meer van hetzelfde :) ... S2 wint op ruimte achterin, en de aanschafprijs/standaard uitrusting. Motor niet super bijzonder, wegligging ook niet, uiterlijk beetje grijze muis ... je kent het wel, al die kreten uit de autoboekjes :)

Gelukkig weten we hier wel anders ;)
 
Bovenaan Onderaan